AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #1 Skrevet 23. april 2012 Jeg er invitert i et bryllup hvor det ble sendt ut litt informasjon etter at man hadde fått invitasjon og takket ja. I informasjonen var det en del regler om hva man skal ha på seg (ikke hvit/elfenben/beige eller rød kjole, som jeg har forstått en del bruder er veldig opptatt av), at det var alkoholfritt (greit nok) - men det jeg ikke forstår er at de vil ha forbud mot at gjestene skal ta bilder eller filme. Jeg har bare vært i 5-6 bryllup før, hvor mange har fotografert så mye de føler for, så jeg vet ikke om dette er en vanlig regel. Jeg forstår ikke hva som er motivasjonen for et slikt forbud, og lurer på om noen av dere vordende bruder her inne har tenkt å ha samme regel i sitt bryllup, og hva dere begrunner dette med. Må ærlig talt si at et slikt "regelark" ikke får meg til å glede meg så veldig til dette bryllupet... 6
Gjest Annaires Skrevet 23. april 2012 #2 Skrevet 23. april 2012 Kanskje det kommer noen kjendiser som ikke ønsker å bli avbildet?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #3 Skrevet 23. april 2012 Kanskje det kommer noen kjendiser som ikke ønsker å bli avbildet? Nei, det tviler jeg meget sterkt på, ingen kjendiser i familien/omgangskretsen. Uansett skal vel ikke de kunne legge føringer for et bryllup de er gjester i?
linzzy30 Skrevet 23. april 2012 #4 Skrevet 23. april 2012 jeg lar gjestene ta bilder , men jeg tror kansje at det har noe med at mange legger ut bilder på facebok og andre medier uten å høre med folk om det er greit. 4
Gjest Annaires Skrevet 23. april 2012 #5 Skrevet 23. april 2012 Nei, det tviler jeg meget sterkt på, ingen kjendiser i familien/omgangskretsen. Uansett skal vel ikke de kunne legge føringer for et bryllup de er gjester i? Om det hadde vært det, så finnes det jo de brudepar som faktisk tar hensyn til gjestene sine. Ellers syns jeg dette bare hørtes sært ut... 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #6 Skrevet 23. april 2012 Synes det var vel mange restriksjoner i det bryllupet. Har aldri hørt om at man blir nektet å ha på seg rød kjole eller å ta bilder. Bridezilla?
Amens Skrevet 23. april 2012 #7 Skrevet 23. april 2012 Vi tenker faktisk på å sende ut ett ark der det står at folk kan gå med det de vil og at bilder og filmer kan bli lastet opp på en server på nettet... Jeg synes det høres veldig merkelig ut at de ikke vil ha folk skal ta bilder eller filmer. Høres litt ut som om arrangøren er en skikkelig knotroll-frik;) 2
Gjest Doh Skrevet 23. april 2012 #8 Skrevet 23. april 2012 Det hørtes litt spesielt ut. Vi synes det er kjempefint at mange tok bilder, for da får vi jo masse å velge mellom når vi skal lage album 1
Portvinpiken Skrevet 23. april 2012 #9 Skrevet 23. april 2012 Huff, høres sært ut. Her må det være endel primadonna-nykker ute å går høres det ut som. Enig med TS. Jeg hadde ikke sett frem til å gå i det selvhøytidelige bryllupet.
Gjest Jay Skrevet 23. april 2012 #10 Skrevet 23. april 2012 Har hørt om andre som ikke ønsker at gjestene skal fotografere/filme, feks fordi de har leid inn en proff fotograf som dokumenterer alt, og så slipper man å få bilde av andre som tar bilde på bildene. Dessuten kan andres blits være forstyrrende for fotografen. 3
La Papesse Skrevet 23. april 2012 #11 Skrevet 23. april 2012 Det kan jo tenkes at brud eller brudgom IKKE liker å bli tatt bilder av.. For noen er det såpass ille at det kan ødlegge dagen.. 7
Calypso Skrevet 23. april 2012 #12 Skrevet 23. april 2012 Det kan jo tenkes at brud eller brudgom IKKE liker å bli tatt bilder av.. For noen er det såpass ille at det kan ødlegge dagen.. Jeg er en sånn, uansett hvor fin jeg føler meg så ser jeg som regel helt merkelig ut på bilder så jeg kan ofte begynne å grine når jeg ser bilder av meg selv eller så gjemmer jeg meg når jeg ser noen peke på meg med kamera. =P 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #13 Skrevet 24. april 2012 Det kan jo tenkes at brud eller brudgom IKKE liker å bli tatt bilder av.. For noen er det såpass ille at det kan ødlegge dagen.. Det er tilfelle hos oss, ja. Både for meg og min tilkomne er det utrolig ubehagelig å bli tatt bilde av, og vi har vurdert å lage et fotoforbud. Er så drittlei av å be venner om å fjerne bilder av meg fra FB. På den annen side har vi ingen andre regler. Folk kan gå i hvitt, beige, rødt, svart og det de vil. Rause med alkohol er vi også :-) 2
Amens Skrevet 24. april 2012 #14 Skrevet 24. april 2012 Det er tilfelle hos oss, ja. Både for meg og min tilkomne er det utrolig ubehagelig å bli tatt bilde av, og vi har vurdert å lage et fotoforbud. Er så drittlei av å be venner om å fjerne bilder av meg fra FB. På den annen side har vi ingen andre regler. Folk kan gå i hvitt, beige, rødt, svart og det de vil. Rause med alkohol er vi også :-) Da kan dere jo forklare akkurat det. Å ikke ville ha uheldige bilder av seg selv spredd rundt på nettet har jeg full forståelse for. Det har ikke jeg heller. 1
Ryvre Skrevet 24. april 2012 #15 Skrevet 24. april 2012 Med tanke på hvordan det har blitt de siste årene, hvor alle tar bilder og legger ut på Instagram, Facebook, Twitter og andre medier så skjønner jeg godt at folk har fotoforbud. Disse menneskene aner ikke regler rundt dette med fotografering, eier ikke respekt for andres grenser o.l slik som proffe og over gjennomsnitts fotoamatører gjør. Jeg ville blitt forbanna om jeg hadde funnet bilder av meg andre steder enn i mine nærmeste sine fotoalbum, ja jeg hadde blitt skikkelig sur om folk tok bilder av meg uten mitt samtykke generellt. En skikkelig uting som har blitt et stort problem de siste årene fordi "alle er fotografer" 4
Amens Skrevet 24. april 2012 #16 Skrevet 24. april 2012 Med tanke på hvordan det har blitt de siste årene, hvor alle tar bilder og legger ut på Instagram, Facebook, Twitter og andre medier så skjønner jeg godt at folk har fotoforbud. Disse menneskene aner ikke regler rundt dette med fotografering, eier ikke respekt for andres grenser o.l slik som proffe og over gjennomsnitts fotoamatører gjør. Jeg ville blitt forbanna om jeg hadde funnet bilder av meg andre steder enn i mine nærmeste sine fotoalbum, ja jeg hadde blitt skikkelig sur om folk tok bilder av meg uten mitt samtykke generellt. En skikkelig uting som har blitt et stort problem de siste årene fordi "alle er fotografer" Jeg synes det er normal folkeskikk å spørre før man legger ut bilder av folk på nettet. Jeg tok av og til bilder på ett utested og der spurte jeg alle om det var greit om vi la bildene ut på nettsiden. Som regel gikk dette greit, men noen ganger kom folk i ettertid og ville ha bilder fjernet og det gjorde vi alltid. Mener å huske at det ikke er lov å legge ut bilder av folk på nettet uten samtykke når bildene er tatt i private selskaper og ikke i det offentlige rom. 1
Daxi Skrevet 24. april 2012 #17 Skrevet 24. april 2012 (endret) Moren min er skikkelig ille med det der. Hun må absolutt ta bilde av alt og legge det ut på Facebook og dele med alle venninnene sine. Så forstår hun heller ikke godt hvordan FB funker så hun har åpent profil og hvem som helst kan se bildene hennes. Jeg vil ikke at hun skal laste noen bilder av bryllupet på Facebook av veldig personlige årsaker. Så er bryllupet veldig intimt og liten av en grunn da, jeg vil bare dele den dagen med de jeg bryr meg, og hadde hatet om noen som jeg ikke kjenner gikk inn og så på bildene våres. Vurderte selv å ha fotoforbud av den grunn, men tror jeg tar det opp med de enkelte jeg mistenker kommer til å laste opp bilder på nettet Endret 24. april 2012 av Natalie_M 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #18 Skrevet 24. april 2012 Vi hadde foto- og videoforbud i vårt bryllup. Dette gav vi alle gjestene beskjed om via en nettside vi lagde. Grunnen til at vi hadde det var to; kjendiser i familien og intet ønske om at bildene skulle bli lagt ut på sosiale medier uten vår godkjennelse.. 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #19 Skrevet 24. april 2012 Da kan dere jo forklare akkurat det. Å ikke ville ha uheldige bilder av seg selv spredd rundt på nettet har jeg full forståelse for. Det har ikke jeg heller. Det er ikke bare Facebook det handler om. Det handler om at vi synes det er ubehagelig. På dagen vår vil vi føle oss vel. Det gjør vi ikke om folk flyr rundt med kameraer. 2
Djungelvrål Skrevet 24. april 2012 #20 Skrevet 24. april 2012 (endret) Vi hadde foto- og videoforbud i vårt bryllup. Dette gav vi alle gjestene beskjed om via en nettside vi lagde. Grunnen til at vi hadde det var to; kjendiser i familien og intet ønske om at bildene skulle bli lagt ut på sosiale medier uten vår godkjennelse.. Norske kejndiser er jaggu høye på seg selv! Ikke beige kjole?? Gud forby om noen skulle kaste et blikk på en annen enn bruden! Endret 24. april 2012 av Liquorice 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå