Gå til innhold

dere som er slanke, hva spiser dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer rett og slett på hva dere som er slanke spiser i løpet av en dag :)

Skriv gjerne også hva dere trener, og hvor ofte dere spiser potetgull/godteri/junkfood ol.

PS: dette er ikke ment til å inspirere til å spise minst mulig!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 164cm og veier 51kg.

Noen dager spiser jeg sunt, imens andre dager kan jeg stappe i meg sjokolade og usunn mat. Men det er aldri sånn at jeg feks spiser 4 chipsposer, 300gram sjokolade, en halv kake osv. Det blir for mye.

En vanlig dag for meg er:

Frokost: Havregrøt (1dl), kokt på vann, med kanel og eple i.

Lunsj: 1 eple, 2 skiver med leverpostei

Middag: Wok/pannekaker/taco/laks

Kvelds 1: 2 skiver eller frukt

Kvelds 2: Sjokolade eller noe godt :gjeiper:

Trener ikke, men holder vekten nede med å spise sunt.

Skrevet

Normalt slank, trener vanligvis 3-4 ganger i uken (løp, intervall og styrke).

Spiser frokost (knekkebrød med diverse pålegg, gjerne ost, kjøttpålegg, litt grønt eller lignende), lunsj (varmmat av typen suppe, omelett, fisk/kjøtt med grønnsaker, pasta eller lignende, med mye grønt til), middag (ofte ganske likt lunsj, men større porsjon), et par mellommåltider med for eksempel yoghurt og bær, oppskårne grønnsaker, frukt, et par knekkebrød med egg, makrell eller lignende. Kvelds varierer med når middagen inntas, men er gjerne noe lignende av mellommåltider. Spiser også en del nøtter, tørket frukt o.l.

Spiser snop nesten daglig, men stort sett i små mengder (som 25 gram sjokolade, en håndfull potetgull eller et kakestykke), det er bare unntaksvis at jeg "fråtser" i den grad at jeg klarer å trykke i meg en hel sjokoladeplate eller en pose potetgull.

Skrevet

Spiser forresten lite junkfood/pizza/pommes frites/posemat, det går mest i rent kjøtt/fisk og det meste lages fra bunnen. Velger grove og fiberrike varianter av knekkebrød og bakverk, og baker også en del selv.

AnonymBruker
Skrevet

160 cm og 48 kg.. Spiser ca 4 knekkebrød til frokost med makrell i tomat, kylling skinke, lett hvitost med agurk/paprika og tomater.. Til lunsj spiser jeg det samme.. Mellom måltid pleier å være en skyr yoghurt! Til middag spiser jeg fisk/kylling/biff/kjøttdeig med poteter/fullkorn ris eller pasta, som oftest saus til og masse salat eller grønnsaker! Til kvelds spiser jeg yoghurt med diverse bær, eller to knekkebrød med pålegg, og som oftest en appelsin og en kopp kakao eller te :-) innimellom måltidene her spiser jeg som oftest en banan og et eple! I helgene skeier jeg ut med kaker/snop.. Har jeg først begynt så greier jeg ikke å stoppe.. Så blir som oftest altfor mye! Jeg trener ca 5 ganger i uken..de dagene jeg ikke trener går jeg en halvtimes tur :-)

Skrevet

Jeg er 171 cm høy, veier 53 kg. Er forholdsvis aktiv, men trener ikke.

I dag har jeg spist en bolle med müsli, to kjeks og en Snickers. Bør vel ordne noe middag etterhvert, lurer på fiskekaker. Spiser gjerne også litt frukt nå og da, og kanskje noe brød på kvelden.

Skrevet

Frokost: Havregrøt, eller 2-3 hjemmelagede knekkebrød. Ofte pannekaker i helgene.

Lunsj: Omelett med tre egg og masse grønnsaker, en stor salat eller varmmat fra kantina

Middag: Fiskepakker, Wok, Sushi.... egentlig alt mulig rart. Men spiser ikke ris eller pasta, magen min liker ikke det. Jeg er også opptatt av rene råvarer, og å lage alt fra grunnen, og er veldig glad i grønnsaker.

Kvelds: To egg, to knekkebrød eller en skive hjemmebakt brød. Ofte finner jeg noe i fryseren, som 1-2 pizzastykker, lasagnerester, wok, og andre middagsrester.

Mellommat: Litt nøtter, frukt.

Av godteri liker jeg kun sjokolade, jeg spiser sjokolade de fleste dager i uka.

Vin 1-4 ganger i uka.

Trening: Løp 4-5 dager i uka, som regel en times tid. Styrke to ganger i uka. Squash, klatring, sykkelturer i marka, skiturer og så videre med ujevne mellomrom...

Min filosofi har alltid vært at jeg er så aktiv som mulig, så kan jeg egentlig spise akkurat hva jeg vil når jeg vil.

Skrevet

Jeg kan egentlig spise hva jeg vil uten å gå opp et gram i vekt, men til vanlig spiser jeg dette i løpet av en dag:

Frokost: Omelett ned forskjellig grønnsaker i som paprika,løk, agurk osv eller brød med ost eller makrell i tomat.

Lunsj: Salat

Middag: lasagne, wok, hjemmelaget pizza, Svin, kylling osv osv.

Kveldsmat: noen knekkebrød eller vanlig brød.

Mellommåltid: Yoghurt eller noe frukt. Enten banan eller appelsin.

Eneste treningen jeg får er når jeg går tur med hunden min :fnise: Hater å trene.

Jeg er 167 og veier 52 kg.

Skrevet

jeg spiser alt jeg liker.kan trøkkei meg alt uten og legge på meg et gram.litt kjedelig pga jeg har lyst til og legge på meg.156 høy og 47 kg.

spiser masse godterier.litt avhengig :P

trener ikke.men går mye likevel og sykler en del.

Skrevet

Spiser bare usunn mat som regel. Trener aldri. Er halveis med i gymtimene. Er fortsatt tynnere enn vennene mine som trener 4 dager i uken. Yeaaah.

På en annen side, er det så mange tynne mennesker i min familie, at genene (arv), dominerer fullstendig over miljø. Haha.

Gjest Elihol
Skrevet (endret)

1.65 høy, og veier ca 47 kilo.

Spiser mye forskjellig, men vanligvis er det noe slik;

Frokost - frokostblanding, yoghurt, frukt, knekkebrød eller noe slikt. Spiser alltid en god frokost, ikke bare èn yoghurt eller èn banan, gjerne flere forskjellige ting. :)

Lunsj - litt mer usunn her, pleier å kjøpe noe i nærheten av der jeg studerer. Litt mer som en bolle fra Narvesen eller noe slikt.

Middag - veldig, veldig mye forskjellig. Er vegetarianer, så det blir mye grønnsaker, og generelt en ganske sunn middag.

Kveld - spiser som regel middag sent, men om jeg blir sulten blir det noe av det samme som til frokost.

Godteri spiser jeg når jeg vil, men heldigvis er det ikke så alt for ofte. Men klarer meg ikke uten sjokolade...

Trener egentlig ikke. Men har en hest som trenger litt trening, så litt mosjon blir det jo, bare ikke helt treningsstudio-stil. ;)

Endret av Elihol
AnonymBruker
Skrevet

168 høy og 52 kg.

Spiser havregrøt med melk på morgenen. En del valnøtter som mellommåltid.

3-4 brødskiver til lunsj.

Middag som i en kotelett, et fiskestykke, en kyllingfilet. Masse grønnsaker og av og til poteter, ris og pasta. Sjelden kvelds, men da et par knekkebrød. Frukt når jeg ønsker, men det blir ikke hver dag.

Jeg drikker kaffe, te og vann. Sjeldent noe annet.

Sjokolade, kake, gotteri mm spiser jeg som jeg ønsker, men ser at jeg spiser en veldig liten mengde av gangen.

Gjest Frk.Poppins
Skrevet

Har alltid vært slank, både pga gener og at jeg alltid har vært i aktivitet:)

Jeg spiser akuratt hva jeg vil, gjerne mcdonalds 3 ganger i uka å snop å brus hver helg(I know usunt men det er jo såå godt:p)

Jeg er 156cm høy å veien ca 48 kg og er ikke undervektig selv om denne såklarte BMI sier så men nei:)

Spiser brød, melk, pålegg, ost, kjøtt, svin, pasta, poteter, saus+++ og har salat og frukt hver dag:)

Ellers så er i på bena ca 8t hver dag pga jobb og har dansa i flere år og ellers ute å fri luft:)

Skrevet

Jeg er 165 høy å veier mellom 45-47 kg. Jeg spiser havregrøt til frokost laget med Hmelk og masse smør. Lunsj blir det som regel grønnsaker, frukt, nøtter, yoghurt e.l. Til middag spiser jeg kjøtt eller fisk med fløtesauser, grønnsaker og eller pasta ris e.l. Spiser kanskje et par ganger i uka. Helt vanlig halvbra kosthold. Av en eller annen grunn har jeg i noen år nå vært helt opphengt i å få i meg masse fett i maten. Spiser mye nøtter og alternative sjokoladebarer (kroppen min reagerer sterkt på vanlig sukker)til snacks.

Jeg er en periodetrener hehe å da blir det som regel jogging 40-60 min på mølle.

Skrevet

Jeg er slank, og 35 år (alderen har litt å si mtp på forbrenning.....etter jeg ble 30 så kreves det litt mere aktivitet for å holde seg stram i fisken enn da jeg var i 20 åra!)..

Frokost: 2-3knekkebrød med go og mager leverpostei, agurk og vita hjertegod lettmajo, to kopper kaffe og et glass skummet kulturmelk. Evt grovbrød (baker selv)

Lunsj; havregryn med ei skje lettsyltetøy og lettmelk, et eple, kopp kaffe og vann

Middag; Varierer i div kjøtt og fisk (fisk 3 ganger i uken), men har alltid salat eller masse grønnsaker til. Lager all middag fra bunn av selv, og bruker ikke hvetemel, hvit pasta eller hvit ris, bruker bare fullkorn. Bruker å legge pizza og taco til helg

Kvelds; Varierer, av og til grove rugkjeks med brunost, tunfisksalat, ei skive......kopp pukka night-time tea.

Etter trening bruker jeg å spise cottage cheese med lettsyltetøy og kanel, evt jeg blander sammen tunfisk med opphakket sylteagurk, mager kesam og pepper.

Drikker aldri juice, men er glad i pepsi-max, drikker ofte et glass om dagen.

Søtsaker er jeg ikke så glad i, så det spiser jeg sjeldent, liker det ikke så godt. Men kan gjerne ta meg noen glass vin en fredag eller lørdagskveld:-) Eller et glass på en helt vanlig kveld i uka oppi badekaret med ei god bok:D

Trener ca 4-5 ganger i uka (målet er 4), trener da elipse og styrke. Pluss har hund, så det blir noen turer med den og.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 167 cm og veier 48 kg. Jeg trener ikke, men beveger meg ved å sykle til og fra jobben (ca 10-15 min/ 3 km).

En gjennomsnittlig dag er som dette:

Frokost: To knekkebrød med brunost + en banan/ Havregrøt laget på vann med bær/ To brødskiver med banan

Lunsj: To brødskiver med banan eller ost. Gjerne noe grønt til hvis jeg har ost. Iblant en yoghurt eller frukt.

Middag: Ca tallerkenmodell. Eks kan være laks, kylling, kjøttkaker. Sjelden chips, hamburger, fete sauser etc.

Kvelds: Brødskiver eller knekkebrød igjen. Muligens frukt og ofte noen biter sjokolade eller godteri.

Gjennom dagen drikker jeg ca 1 liter saft eller vann, iblant te og oftest 0,5 l Cola Zero. Jeg velger "normalt" grove brød og knekkebrød.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg eg slank og har lenge prøvd å gå opp i vekt! er 162 og ca 45 kg.

Frokost: En skål med all bran, havregryn med sunn sjokodrikk og litt hakket mørk sjokolade og kanel på toppen

Lunsj: 3 brødskiver med div pålegg + nøtter/sjokodrikk/nutrilett (1-2 av sistnevnte)

Middag. Fisk/kylling/karbonadedeig, potet/byggris/fullkornspagetti og grønnsaker. Dette har vi vanligvis, og noen ganger har vi pizza, lasagne, taco, nachos. (Spiser meg alltid METT)

Kveldsmat: all bran, havregryn og biola naturell med blåbær og kanel på toppen eller en skål med ca 200 g cc, halv banan med blåbær og kanel på toppen.

Spiser også nøtter hver dag, om det ikke blir med lunsjen, blir det etter kveldsmaten. Og ofte yoghurtnøtter, har fått helt carvings de!

Skrevet

Er 168 høy, 59 kg.

Frokost: F.eks, to speltbrødskiver med ost og skinke, majones, det jeg finner av grønnsaker, f.eks salat, agurk, tomat, løk. Og alltid et glass juice

Lunsj: Siden jeg hater matpakker og ikke liker lunka kjøleskapsmat blir det oftest 4-6 brødskiver med nugatti :sjenert:

Middag: Inneholder som regel opptil flere av disse ingrediensene - grønnsaker, salat, kylling, fisk, storfekjøtt, egg, ris. Prøver å kutte ut saus.

Kvelds: Veldig lik frokosten, bare gjerne med et glass sjokolademelk.

Drikker i tillegg i overkant av 2 l vann ila dagen, og spiser oftest minst en frukt.

Sjokolade, potetgull, junkfood og annen nei-godis spiser jeg ytterst sjeldent. Det frister ikke. Frister mye mer med oppskåret frukt med vaniljekesam :sikle:

Trener ca 5 ganger i uken, styrke og jogging/innebandy. :)

AnonymBruker
Skrevet

Spiser alt jeg har lyst på...Men må unne meg en ekstra spasertur i ny og ne da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...