Gjest Katten. Skrevet 23. april 2012 #1 Skrevet 23. april 2012 Jeg begynner å bli utrolig irritert over at jeg ikke kan lese nyhetssakene jeg vil, lengre. VG.no har jeg lenge holdt meg unna pga deres hang til videoer, samt fantastisk uryddig webside, og dermed holdt meg til Dagbladet - i tillegg til mindre tabloide nettaviser, selvfølgelig. Det virker som om at nettavisene om i landet begynner å satse mye mer på videojournalistikk kontra å faktisk skrive deres egne saker. Gjerne en kort snutt fra en annen presse, med en voiceover. Sett bort fra det faktum at man må lide seg gjennom reklame, både før og etter, med betraktelig høyere volum enn selve saken, så bugger i tillegg disse interne avspillerene hele tiden. Hva når man bare vil lese saken? Ikke har lyd tilgjengelig? Ikke har lyst til å se på journalister som ønsker å jobbe for NRK/TV2? ABB-saken er jo skrekkeksempelet på dette: Dagbladet lager hele tiden gigantiske overskrifter på forsiden sin, om spesifikke deler av rettssaken. Når man da trykker på linken, så kommer man til: a) live-showet b) en strøm av korte kommentarer fra forskjellige folk c) til saken, om man er fantastisk heldig Hvor vanskelig er det å faktisk skrive saken? Er dette en positiv, eller negativ utvikling? 3
Fortunatus Skrevet 23. april 2012 #2 Skrevet 23. april 2012 Jeg liker ikke å se video på nett, slike småsnutter på et par minutt fenger meg svært lite. Som du sier det er reklame, man må ofte ha hodetelefoner og de bestemmer tempoet over hvor fort jeg skal få lese saken. Jeg synes det er en uting, og jeg ser så og si aldri på disse videosnuttene på dagbladet og vg.
Gjest Emera Skrevet 23. april 2012 #3 Skrevet 23. april 2012 Helt enig, dette er noe som har irritert meg lenge. Om det er en sak som interesserer meg spesielt kan du være sikker på at det er en video med reklame først. Vil jeg se levende nyheter ser jeg TV!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå