Gå til innhold

Fremmedlegeme i kne

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble i Desember operert for et fremmedlegeme i kneet. I lange tider etter operasjonen har jeg slitt med betennelse. Jeg var hos legen å fikk diagnosert en abscess å henvist til sykehuset så fort de har tid. På søndag 22.april skulle jeg bare bytte plaster, da jeg så noe merkelig som stakk opp av den abscessen. Så jeg trakk ut det ut, å det viste seg å være 3.5 cm av et fremmedlegeme kirurgen sa han hadde fjernet. Nå sitter jeg hjemme som et spørsmålstegn, å lurer på hva jeg skal gjøre videre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt sykehuset der de opererte deg. IKKE kast det du tok ut!!!

Ser ut som om det ikke kan bli før i morgen i og med at det har blitt så langt på dagen og vanlige poliklinikker har stengt, men du kan jo prøve å ringe dit da. Her hvor jeg bor så vet jeg at de stenger kl 1530.

Skrevet

Ta bilder! Optimalt sett skulle du tatt video av at du tok det ut, men for sent nå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bilder av såret med fremmedlegemet i, samt bilde av fremmedlegemet alene og ved siden av målebånd. Nå ligger det trygt forvart i et prøveglass.

Skrevet

Kirurgen har tydligvis ikke klart å få ut hele fremmedlegemet under operasjonen, og dette er grunnen til at du har slitt med vedvarende infeksjon. Jeg skulle tro at såret vil beynne å leges nå når problemet er ute. Men dette kan du avklare med fastlegen din i morgen.

Det er ikke tilfeldigvis deg med fyrstikken vel?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jo :sjenert:

Skrevet

Jo :sjenert:

Ta kontakt med fastlegen du. Utrolig nok ordner kroppen ofte opp i problemene selv, og her har den tydligvis jobbet restene av fyrstikken ut av kneet, og det er flott for da kan det være du slipper mer kirurgi. :klemmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den abscessen vil ikke fastlegen gjøre noe med, da hun mangler de kirurgiske ferdighetene for å få det til å bli bra.

Skrevet

Den abscessen vil ikke fastlegen gjøre noe med, da hun mangler de kirurgiske ferdighetene for å få det til å bli bra.

Men siden fremmedlegemet nå kanskje er helt borte, er det en mulighet for at abscessen vil bli borte av seg selv. Evnt med hjelp av litt mer antibiotika. Så jeg synes fremdeles du skal ta kontakt med fastlegen.

Jeg har hatt flere slike abscesser etter op, da jeg ikke tåler suturer. Så fort suturene er kommet ut, tørker abscessen opp av seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har penicillin allergi. Å så blir jeg fryktelig dårlig av klindamycin. Så antibiotika var ganske så utelukket.

Skrevet

Men siden fremmedlegemet nå kanskje er helt borte, er det en mulighet for at abscessen vil bli borte av seg selv. Evnt med hjelp av litt mer antibiotika. Så jeg synes fremdeles du skal ta kontakt med fastlegen.

Jeg har hatt flere slike abscesser etter op, da jeg ikke tåler suturer. Så fort suturene er kommet ut, tørker abscessen opp av seg selv.

Er suturer d man lapper sammen med innenfor huden?

Sånn kom ut da jeg fikk betennelse i såret :grøss: Nok om d, jeg vil anbefale at TS tar alt med til legen, og kanskje får såret skikkelig rensa samtidig!

Skrevet

Hvordan fikk du en fyrstikk inn i et kne?

Skrevet

Tråd ryddet for spekulering og avsporing

Kosemose, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...