Gå til innhold

P-piller og mens

Fremhevede innlegg

Gjest Anonyma
Skrevet

Okei, tenkte jeg skulle høre med folk her.

Jeg hadde hatt en p-pillepause i et par måneder når jeg tenkte jeg skulle begynne igjen. Jeg hadde kjent sterke menssmerter i et par dager da jeg tenkte at nå, nå kommer mens så da kan jeg begynne med pillene. Så jeg tok en pille. Dagen etter ble jeg usikker, og ventet en dag. Da merket jeg rød utflod, og begynte dermed på med pillene igjen.

Siden da, har jeg ikke blitt kvitt småblødninger hele tiden. I over en uke nå, og det virker ingen ende. Hva skal jeg gjøre? Er jeg i det hele tatt trygg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du de samme pillene nå som tidligere? En reagerer forskjellig på de forskjellige typene, fordi noen inneholder mer hormoner enn andre osv.

Dette med at en skal begynne på P-piller samme dag som første dag i syklus er tull og svada :) Dette er mest for at du skal beholde din vanlige syklus. Da jeg gikk på P-piller (Fra 14 til 17 år) pleide jeg titt og ofte å utsette eller rett og slett hoppe over mens uten at dette førte til noe skade av noe slag. Hadde også en tendens til å glemme å ta pille i to dager, for så å ta tre på en gang den tredje dagen, uten at dette førte til noen plager. Selvfølgelig er det ikke anbefalt, og en er heller ikke sikker når en gjør det, men det virket logisk der og da :blush: Begynn på pillene når du vil, og etter en uke er du trygg :)

Jeg har byttet til P-stav og er så godt som kvitt mens og smerter. Får små blødninger i perioder. Det kan pågå i en til to uker, men da er det flere måneder til neste gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...