Gå til innhold

- 14-åringer er ikke barn


AnonymBruker

  

83 stemmer

  1. 1. Er 14-åringer barn?

    • Ja
      65
    • Nei
      18


Anbefalte innlegg

FNs barnekonvensjon, som slår fast at alle under 18 år skal defineres som barn, ble i 2003 tatt in som en del av norsk lov.

EOD.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det betyr det at barn har sex, barn kjører moped, barn går på videregående skole, barn får barn....

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle under 18 er barn i følge loven og min oppfatning, om vi så kaller dem for 'spedbarn' eller 'tenåring'.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis en 14-åring skal være alene hjemme en kveld så trenger det barnet en barnevakt.

Da jeg var 14 år satt jeg barnevakt for min søster på 6 år.

Ofte på kveldstid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han drepte vel to personer under 16 år? Jeg mener de kan regnes som barn.

Det jeg synes blir feil er når journalistene beskriver det som om flertallet av de drepte var barn.

Flertallet av de drepte var under 18. 44 av dem, for å være nøyaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flertallet av de drepte var under 18. 44 av dem, for å være nøyaktig.

Var det ikke 33?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange ikke får med seg at han sier barn over 14 årog at han kun drepte 2 barn, med andre ord snakker han om de fra 15 til 18 år.

De er ungdommer, du kan kalle dem barn, men skal du ha med kategorien barn, ungdom og voksen så faller de under ungdomskategorien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det HAN sier.

Øh, og aktoratet bekreftet det... Hvem er du, og hvilken informasjon har du som kan gjør dine 44 barn troverdig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh, og aktoratet bekreftet det... Hvem er du, og hvilken informasjon har du som kan gjør dine 44 barn troverdig?

Talte over. Men det er en stund siden, og det kan være at jeg husket litt feil og tok med dem som allerede hadde rundet 18. Jeg kan ikke egentlig si at jeg syns det gjør noe fra eller til. 33 av 69 eller 44 av 69. Det er fortsatt en massakre, og det er fortsatt ALT for mange unge til at han kan hevde at han ikke ville myrde de yngste. Det han vrenger ut av seg nå, er bare spill for galleriet. Der og da, tror jeg han skjøt ned alle han kom over. Og jeg tror ikke det VAR så mange på øya som var under 14 i utgangspkt. Og all den tid de fleste av de eldre kom seg i sikkerhet, så har nok de også fått med seg de ungene som de hadde ansvar for. Breivik fikk bare nærkontakt nok til å angripe 20% av dem som befant seg på øya. Og den yngste av dem var en jente på 14. Hun ser ganske lettbygd ut på bildene jeg har sett av henne. Tenk deg en jente på 14 som flykter for livet i sommerklærne sine. Kan hun forveksles med en voksen? Neppe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...