snoker Skrevet 23. april 2012 #1 Skrevet 23. april 2012 Idag er en slik dag der jeg ikke vet hva jeg skal finne på til middag, det eneste jeg vet er at jeg vil ha noe med ris Det jeg har i skap og frys som kan brukes er: Gulrot. Purre. Vannkastanjer. Strimlet svin. Mais. Kikkoman. Oystersaus. Sellerirot. Brokkoli. Melk. Berneèsaus. Smør. Jeg tenker litt på eventuelt wok eller stekt ris (men uten egg siden jeg mangler dette). Men hva hadde du laget ut av dette? (gjerne oppskrift om det er noe som krever det)
-Fisken- Skrevet 23. april 2012 #3 Skrevet 23. april 2012 Første jeg tenkte på var wok. En annen mulighet er en form med grønnsaker, kjøtt og bernaise (bruk halve væskemengden) i ovnen med ris til. Evnt sleng alt i samme form. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #4 Skrevet 23. april 2012 Jeg hadde nok også endt opp med en pannerett. Stekt strimlet svin i noe av smøret. Så kuttet opp gulrot, purre og brokkoli, som jeg mot slutten av steketiden hadde hatt i pannen og mørnet det litt. Gjerne med litt kikkoman sammen med smøret for å lage en slags skysaus. Mais kan sikkert også tilsettes helt på tampen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå