AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #1 Skrevet 23. april 2012 Hva er det som skjer? Jeg gir snart opp, det må jeg ærlig innrømme. Ble singel i 2003. Siden den gang har jeg gått fra å være forventningsfull og glede meg til å møte en framtidig partner, til å gråte meg i søvn. Jeg treffer ingen bra menn som vil ha meg! Av venner har jeg fått høre at jeg er snill og hyggelig, har et vinnende og sjarmerende smil, et pent utseende, er morsom, har fin kropp. Jeg kan ikke helt skjønne hva som skulle være galt med meg. Jeg er glad i nærhet og kos, mine tidligere kjærester (inntil 2003) omtalte meg som en drømmekjæreste. Jeg har gått på noen dater, men hører ingenting. Jeg tar kontakt, men blir blankt avvist. Går jeg ut på byen, kommer jeg kun borti menn som er ute etter ei het natt. Og uansett hva jeg gjør ellers, blir det galt. Jeg skjønner ingenting. Bare en utblåsning.. Noen som kjenner seg igjen? Noen råd?
MaestroR Skrevet 23. april 2012 #2 Skrevet 23. april 2012 Når du går ut, gå ut for å ha det moro, ikke for å få ny kjæreste, - så skal du se
Gjest Anna.S Skrevet 23. april 2012 #3 Skrevet 23. april 2012 Hm.. her er det jo garantert noe som kan gjøres for at du vil finne deg en partner! De du har datet har du truffet dem via nettet? Og du må ALDRI bli med en mann du treffer på byen hjem til han. Du må holde interessen hans vedlike hvis du vil ha et forhold og at han skal bli kjent med deg. Jeg vil veldig gjerne gjøre det jeg kan for å hjelpe deg, for jeg synes det er så trist når noen ikke har det de ønsker seg i livet.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #4 Skrevet 23. april 2012 Hva er det som skjer? Jeg gir snart opp, det må jeg ærlig innrømme. Ble singel i 2003. Siden den gang har jeg gått fra å være forventningsfull og glede meg til å møte en framtidig partner, til å gråte meg i søvn. Jeg treffer ingen bra menn som vil ha meg! Av venner har jeg fått høre at jeg er snill og hyggelig, har et vinnende og sjarmerende smil, et pent utseende, er morsom, har fin kropp. Jeg kan ikke helt skjønne hva som skulle være galt med meg. Jeg er glad i nærhet og kos, mine tidligere kjærester (inntil 2003) omtalte meg som en drømmekjæreste. Jeg har gått på noen dater, men hører ingenting. Jeg tar kontakt, men blir blankt avvist. Går jeg ut på byen, kommer jeg kun borti menn som er ute etter ei het natt. Og uansett hva jeg gjør ellers, blir det galt. Jeg skjønner ingenting. Bare en utblåsning.. Noen som kjenner seg igjen? Noen råd? Jeg har ikke vært singel så mange år, men har samme problemet som deg. Og dem jeg har vært sammen med de siste 10 årene var vel mer fordi jeg har følt meg ensom, og har tatt *"til takke" med dem uten at jeg hadde følelser.... ' Har mest lyst å bare gi opp, og så godta at jeg skal være alene resten av livet. Men jeg vil jo ikke det...
Gjest Anna.S Skrevet 23. april 2012 #5 Skrevet 23. april 2012 Jeg tror dere virkelig må begynne å være stolte av dere selv igjen. Finne hvilke kvaliteter dere innehar og bygge opp selvbildet igjen. Menn elsker damer med selvtilitt som byr på seg selv og som har noe å tilby. Hva har du å tilby en partner føler du? Og hva er det du søker etter i enn mann?
Cuckold Skrevet 23. april 2012 #6 Skrevet 23. april 2012 (endret) Hva er det som skjer? Jeg gir snart opp, det må jeg ærlig innrømme. Ble singel i 2003. Siden den gang har jeg gått fra å være forventningsfull og glede meg til å møte en framtidig partner, til å gråte meg i søvn. Jeg treffer ingen bra menn som vil ha meg! Av venner har jeg fått høre at jeg er snill og hyggelig, har et vinnende og sjarmerende smil, et pent utseende, er morsom, har fin kropp. Jeg kan ikke helt skjønne hva som skulle være galt med meg. Jeg er glad i nærhet og kos, mine tidligere kjærester (inntil 2003) omtalte meg som en drømmekjæreste. Jeg har gått på noen dater, men hører ingenting. Jeg tar kontakt, men blir blankt avvist. Går jeg ut på byen, kommer jeg kun borti menn som er ute etter ei het natt. Og uansett hva jeg gjør ellers, blir det galt. Jeg skjønner ingenting. Bare en utblåsning.. Noen som kjenner seg igjen? Noen råd? Det er umulig å si med sikkerhet hva som er grunnen til at du sliter når man ikke vet mer om deg enn det du her skriver, men en mulighet er jo at du dater menn du egentlig ikke har sjans på. Som vi har snakket om i utallige tråder her på KG har kvinnene et kraftig overtak både på byen og på datingsider som Sukker: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=647475 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=435685 Dette overtaket skyldes i all hovedsak at menn er vesentlig ivrigere på sex for sexens skyld, og at de aller mest populære jentene derfor ikke på langt nær dekker behovet det mest populære segment av hannkjønn har for tilfeldig sex. Det betyr at de mest populære guttene "høvler over" damer over store deler av den berømmelige og utskjelte attraktivitetsskalaen. Og det betyr igjen at kvinner som ikke tenker over at det forskjell på din posisjon på sexrelasjonsmarkedet og på partnermarkedet kan overvurdere sin egen attraktivitet og konsekvent gå etter menn de ikke har sjans på som kjæreste, men som ikke har noe imot et lite eventyr med dem. Jeg ser stadig slike jenter ute på byen, jenter som ikke kaster så mye som et blikk på gutter på eget attraktivitetsnivå og som konsekvent går etter gutter som er mer attraktive og som de følgelig bare vil få for en natt, eventuelt som knullekompis. Jeg har selv aldri hatt det minste dårlig samvittighet for å gå til sengs med slike jenter, for de kan takke seg selv for at de ikke finner noen. Det handler om urealistisk kresenhet og manglende evne til å forstå forskjellen på en kvinnes posisjon på sexrelasjonsmarkedet og den samme kvinnens posisjon på partnermarkedet (jeg har ofte kalt det prinsessesyndromet). Så lenge menn er ivrigere enn kvinner på sex for sexens skyld vil menn ha sex med mange flere kvinner en de som er kjærestekandidater. Så enkelt er det. Pass på at du er klar over det og ikke søker deg mot menn som bare er ute etter sex. Endret 23. april 2012 av Cuckold 2
Gjest Anna.S Skrevet 23. april 2012 #7 Skrevet 23. april 2012 Så lenge menn er ivrigere enn kvinner på sex for sexens skyld vil menn ha sex med mange flere kvinner en de som er kjærestekandidater. Så enkelt er det. Pass på at du er klar over det og ikke søker deg mot menn som bare er ute etter sex. Og det finner man raskt ut ved å avstå fra sex. De som kun er intressert i sex vil gå videre, mens de som er ute etter et forhold vil gi deg en sjanse fordi du holder beina igjen. Jeg har jo akkuratt fått meg kjæreste selv, etter ett års intens leting. Når han ble med meg hjem etter første date (fordi det var fullt på alle hoteller i byen og han kom på dagstur) så var han allerede kjempe betatt av meg. Hadde jeg hatt sex med han den natten hadde han mistet interessen. Det fortalte han meg allerede på morgenen. At han var så taknemlig for at jeg som han synes var nydelig ikke var som alle andre jenter han hadde truffet. Han har datet mange jenter og aldri opplevd å fått nei. Det var det som gjorde at han så på meg som et kone emne og ikke bare ett ligg. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #8 Skrevet 23. april 2012 TS her. Takk for svar alle sammen, og takk for langt innlegg Cuckold. Ja Anna S., du må gjerne hjelpe meg Det takker jeg pent ja til! Gratulerer med kjæreste forresten! Om meg kan jeg si at jeg ikke ligger rundt, og lar gutter som er ute etter sex få lov til å gå videre. Jeg bare observerer at jeg er attraktiv på sex-markedet. Ellers er jeg hyggelig og ordentlig, og jeg tror jeg vel så ofte kan havne i venne-sonen. Jeg er en god samtalepartner/lytter, og tror nesten jeg glemmer å ha en førtende tone med menn jeg kan være interessert i. Jeg trenger alt av råd. For det jeg gjør, uansett hvordan jeg gjør det, fungerer tydeligvis IKKE
Gjest Anna.S Skrevet 23. april 2012 #9 Skrevet 23. april 2012 Jeg trenger alt av råd. For det jeg gjør, uansett hvordan jeg gjør det, fungerer tydeligvis IKKE De du dater treffer du de via nettet eller via jobb, venner osv? Når du opplever at du er attraktiv på sex markedet er det tidlig eller sent på kvelden? Jeg føler vel bare ut i fra det du sier at du kanskje er litt for ordentlig for de som du ønsker deg, og at du kanskje ikke se så mye på de som er en bedre partner for deg? Hva slags type mann ser du etter og hva slags type menn dater du?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #10 Skrevet 23. april 2012 Jeg tror dere virkelig må begynne å være stolte av dere selv igjen. Finne hvilke kvaliteter dere innehar og bygge opp selvbildet igjen. Menn elsker damer med selvtilitt som byr på seg selv og som har noe å tilby. Hva har du å tilby en partner føler du? Og hva er det du søker etter i enn mann? Jeg føler jeg kan tilby en mann livskvalitet, i form av å ha en partner i hverdagen man kan dele gleder og sorger meg, en samtalepartner, en elsker, en god venn. Vi kan ha det mye moro sammen, og sammen bygge et hjem og en familie. Kan tilby trygghet og stabilitet, da jeg er trofast og stabil. Jeg vil gjerne ha en snill og klok mann med gode holdninger, en som er glad i turer i skog og mark slik at vi har en felles interesse, en som klarer å stå litt i ting, det vil si en som ikke forsvinner ved første hinder. En mann med godt humør, som vil bli en trygg og god far.
Gjest Anna.S Skrevet 23. april 2012 #11 Skrevet 23. april 2012 Jeg føler jeg kan tilby en mann livskvalitet, i form av å ha en partner i hverdagen man kan dele gleder og sorger meg, en samtalepartner, en elsker, en god venn. Vi kan ha det mye moro sammen, og sammen bygge et hjem og en familie. Kan tilby trygghet og stabilitet, da jeg er trofast og stabil. Jeg vil gjerne ha en snill og klok mann med gode holdninger, en som er glad i turer i skog og mark slik at vi har en felles interesse, en som klarer å stå litt i ting, det vil si en som ikke forsvinner ved første hinder. En mann med godt humør, som vil bli en trygg og god far. Det virker som du har gode verdier og at du virkelig vet hva du ønsker deg, men det virker ikke som om du får formidlet dette til de mennene du treffer og at du heller ikke velger menn som setter pris på dette egentlig. Det er det som er så vanskelig for man vil man vil men får ikke til. Jeg datet MANGE før jeg endelig traff en som så meg for den jeg er og som setter pris på de tingene jeg har å tilby.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #13 Skrevet 23. april 2012 De du dater treffer du de via nettet eller via jobb, venner osv? Når du opplever at du er attraktiv på sex markedet er det tidlig eller sent på kvelden? Jeg føler vel bare ut i fra det du sier at du kanskje er litt for ordentlig for de som du ønsker deg, og at du kanskje ikke se så mye på de som er en bedre partner for deg? Hva slags type mann ser du etter og hva slags type menn dater du? Jeg har ikke datet så mye, men de jeg har datet har jeg møtt på byen, på jobb, på nettet. Nettet er jeg ikke spesielt glad i, da jeg føler det er vanskelig å oppdage kjemi/manglende kjemi via pc-skjermen, slik at det blir litt bom der også. Den siste jeg møtte for eksempel, var en hyggelig og grei kar til å begynne med. Etterhvert dreide han samtalen mer og mer over på sex, og jeg fikk direkte spørsmål om jeg var interessert i en elsker. Nei, sa jeg, jeg var først og fremst på jakt etter en å bli kjent med for å se om det kunne utvikle seg til noe mer. Siden har jeg ikke hørt fra ham. Jeg ser etter en ordentlig mann med godt humør, rett og slett. Så lenge han er ærlig, trofast, og behandler meg bra, så nærmer jeg meg definisjonen på min drømmemann. Jeg tror jeg har mistet glimtet i øyet eller noe. For hvis jeg treffer en interessant mann, vet jeg ikke lenger hvordan jeg skal nærme meg ham på en naturlig og ikke-pågående måte, samtidig som jeg viser interesse. Jeg tror jeg må melde meg på et flørte-kurs! Hm, nei jeg vet ikke.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #14 Skrevet 23. april 2012 Nettdater du? Jeg har en profil på sukker ja, men er ikke så aktiv der. Når det gjelder det sex-spm. lengre opp så opplever jeg å være attraktiv for sex både tidlig og senere på kvelden. Ikke kler jeg meg vulgært heller, kanskje jeg rett og slett ser mer dirty ut enn jeg er, eller utstråler noe jeg ikke aner noe om. Eller så er bare alle gutter keene på sex, jevnt over, samme hvem det er. Har egentlig gitt meg selv date-forbud, til jeg skjønner litt mer om hva jeg selv leter etter, hvor jeg eventuelt kan finne det, og hva jeg gjør "galt". For sånn som det er nå, så oppleves (enda) et mislykket opplegg veldig nedtrykkende. Og jeg vil ikke komme på neste date seende ut som Tussi i Ole Brum.
Gjest Anna.S Skrevet 23. april 2012 #15 Skrevet 23. april 2012 For meg har nettdating vært en måte å bli en bedre dater på. Jeg har lært av hver date og blitt mer og mer selvsikker underveis. Et flørtekurs er absolutt ikke noe dum ide skal jeg si deg, bare ikke disse som sleske menn har for at menn skal få damer i senga.. hehe Men nettdating hander om å sortere ut, og treffe noen i virkeligheten. Ikke å bli kjent via nettet slik som mange gjør. Det er i det virkelige livet man finner ut om kjemien er der. Hvis du bor i Oslo eller i Stavanger kunne vi godt ha tatt en kaffekopp og delt litt erfaringer. Jeg har så masse erfaring både når det kommer til dating og også det å klare å finne frem det beste hos en selv etter 15 år i klesbransjen, så jeg har sikker noen tips du kan ha nytte av Send meg en PM hvis du vil.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #16 Skrevet 23. april 2012 Det virker som du har gode verdier og at du virkelig vet hva du ønsker deg, men det virker ikke som om du får formidlet dette til de mennene du treffer og at du heller ikke velger menn som setter pris på dette egentlig. Det er det som er så vanskelig for man vil man vil men får ikke til. Jeg datet MANGE før jeg endelig traff en som så meg for den jeg er og som setter pris på de tingene jeg har å tilby. Åh, det høres så herlig ut! Hvordan møtte du ham? Jeg vil, jeg vil..
Cuckold Skrevet 23. april 2012 #17 Skrevet 23. april 2012 (endret) Jeg har ikke datet så mye, men de jeg har datet har jeg møtt på byen, på jobb, på nettet. Nettet er jeg ikke spesielt glad i, da jeg føler det er vanskelig å oppdage kjemi/manglende kjemi via pc-skjermen, slik at det blir litt bom der også. Den siste jeg møtte for eksempel, var en hyggelig og grei kar til å begynne med. Etterhvert dreide han samtalen mer og mer over på sex, og jeg fikk direkte spørsmål om jeg var interessert i en elsker. Nei, sa jeg, jeg var først og fremst på jakt etter en å bli kjent med for å se om det kunne utvikle seg til noe mer. Siden har jeg ikke hørt fra ham. Jeg ser etter en ordentlig mann med godt humør, rett og slett. Så lenge han er ærlig, trofast, og behandler meg bra, så nærmer jeg meg definisjonen på min drømmemann. Jeg tror jeg har mistet glimtet i øyet eller noe. For hvis jeg treffer en interessant mann, vet jeg ikke lenger hvordan jeg skal nærme meg ham på en naturlig og ikke-pågående måte, samtidig som jeg viser interesse. Jeg tror jeg må melde meg på et flørte-kurs! Hm, nei jeg vet ikke. Like greit at du kvittet deg med han som sa rett ut at han var ute etter et rent seksult forhold. Det dummeste du kunne gjort var å la deg fange i et skjevt forhold der han bruker deg for sex og du har drømmer om noe mer. Når det er sagt lurer jeg på om det du sier om manglende flørteevner kan bety at du på et vis er for seksuelt tilknappet. At du nettopp har vært veldig bevisst det jeg skrev og derfor har vært for lite villig til å vise deg som seksuelt vesen. Husk at menn ikke bare er ute etter en venn og mor for sine barn, men en kvinne som kan være dette samtidig som hun kan være hans elskerinne, en man kan føle sterk seksuell spenning overfor og utforske seksualitetens mangfoldige landskaper med. Anna S har helt sikkert rett i at det i møte med en del menn kan være lurt å holde igjen. Det gjelder imidlertid ikke alle, jeg har for egen del alltid foretrukket jenter som tør følge sine lyster hvis kjemien er der. Men selv overfor menn som foretrekker dydige kvinner, går det faktisk an å gå langt i å vise deg som seksuelt vesen i flørtefasen. Her kan man f.eks se på kvinnene i en del søreuropeiske land, de vil ofte forholde seg til en litt strengere seksualkodeks enn sine brødre og skandinaviske jenter, men det betyr på ingen måte at de ikke kler seg sexy og spiller ut sin seksualitet i hele sin væremåte, sin fremtreden og måte å bevege seg på. Det kan være at skandinaviske jenters reelle frigjorthet gjør det nødvendig å tone ned litt av de ytre seksuelle markørene, men slik du snakker slo det meg at du kanskje har en for neddempet seksuell utstråling, at du bare fremstår som snill og god og fornuftig, og mangler det lille sprelske som kan gjøre hverdagen til en fest. Ikke vær redd for å vise menn at det du er ute etter er noe mer enn en trygg ektefelle, at du også har lyster og behov for spenning, og at det er noe som vil ha en avgjørende plass i samlivet. For selv om du bør prøve å unngå de som bare er ute etter sex, bør du ikke glemme at sex er en svært viktig del av kjemien mellom to mennesker som velger å dele livet sammen. I hvert fall vil det være slik for mange av oss. Endret 23. april 2012 av Cuckold
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #18 Skrevet 23. april 2012 Like greit at du kvittet deg med han som sa rett ut at han var ute etter et rent seksult forhold. Det dummeste du kunne gjort var å la deg fange i et skjevt forhold der han bruker deg for sex og du har drømmer om noe mer. Når det er sagt lurer jeg på om det du sier om manglende flørteevner kan bety at du på et vis er for seksuelt tilknappet. At du nettopp har vært veldig bevisst det jeg skrev og derfor har vært for lite villig til å vise deg som seksuelt vesen. Husk at menn ikke bare er ute etter en venn og mor for sine barn, men en kvinne som kan være dette samtidig som hun kan være hans elskerinne, en man kan føle sterk seksuell spenning overfor og utforske seksualitetens mangfoldige landskaper med. Anna S har helt sikkert rett i at det i møte med en del menn kan være lurt å holde igjen. Det gjelder imidlertid ikke alle, jeg har for egen del alltid foretrukket jenter som tør følge sine lyster hvis kjemien er der. Men selv overfor menn som foretrekker dydige kvinner, går det faktisk an å gå langt i å vise deg som seksuelt vesen i flørtefasen. Her kan man f.eks se på kvinnene i en del søreuropeiske land, de vil ofte forholde seg til en litt strengere seksualkodeks enn sine brødre og skandinaviske jenter, men det betyr på ingen måte at de ikke kler seg sexy og spiller ut sin seksualitet i hele sin væremåte, sin fremtreden og måte å bevege seg på. Det kan være at skandinaviske jenters reelle frigjorthet gjør det nødvendig å tone ned litt av de ytre seksuelle markørene, men slik du snakker slo det meg at du kanskje har en for neddempet seksuell utstråling, at du bare fremstår som snill og god og fornuftig, og mangler det lille sprelske som kan gjøre hverdagen til en fest. Ikke vær redd for å vise menn at det du er ute etter er noe mer enn en trygg ektefelle, at du også har lyster og behov for spenning, og at det er noe som vil ha en avgjørende plass i samlivet. For selv om du bør prøve å unngå de som bare er ute etter sex, bør du ikke glemme at sex er en svært viktig del av kjemien mellom to mennesker som velger å dele livet sammen. I hvert fall vil det være slik for mange av oss. Takk for svar! Kanskje løsningen er en litt mer sensuell fransk stil, samtidig som jeg flørter vilt, men "knepper igjen" Jeg er meget interessert i å utforske seksualitetens mangfoldige landskaper ja, det er ikke det, bare ikke med hvem som helst. Ja nei, jeg er stadig ganske forvirret. Jeg lurer på, på en skala fra hore til madonna, hvor jeg egentlig befinner meg rent utstrålingsmessig. Det høres kanskje tåpelig ut, men jeg ser for meg at begge deler blir galt. Kanskje er det her jeg trår feil, at jeg bør være utstråle en god blanding. Nei det skal ikke være lett, nå trenger jeg en kaffe mens jeg spekulerer.
Cuckold Skrevet 23. april 2012 #19 Skrevet 23. april 2012 Takk for svar! Kanskje løsningen er en litt mer sensuell fransk stil, samtidig som jeg flørter vilt, men "knepper igjen" Jeg er meget interessert i å utforske seksualitetens mangfoldige landskaper ja, det er ikke det, bare ikke med hvem som helst. Ja nei, jeg er stadig ganske forvirret. Jeg lurer på, på en skala fra hore til madonna, hvor jeg egentlig befinner meg rent utstrålingsmessig. Det høres kanskje tåpelig ut, men jeg ser for meg at begge deler blir galt. Kanskje er det her jeg trår feil, at jeg bør være utstråle en god blanding. Nei det skal ikke være lett, nå trenger jeg en kaffe mens jeg spekulerer. Nå har ikke jeg noen sans for middelhavslandenes sterke hore-/madonna-tankegang, synes det er bra vi har greid å bekjempe den her i nord, men det som er litt interessant er at denne kulturen innebærer at jentene kan tillate seg å spille veldig på sex i sin fremtoning, man er ikke redd for å fremstå som "hore" selv om man fremstår svært sexy, rett og slett fordi man ikke er så lett å få til sengs. Mens skandinaviske jenter ofte demper de seksuelle signalene men er desto lettere å få i seng. Et slags sprik mellom signaler og praksis. Jeg vil altså egentlig ikke oppfordre deg til å være dydig, men jeg påpeker at det faktisk er mulig å være relativt sett vanskeligere å få i seng og samtidig utstråle sex. Så i den grad du har bestemt deg for å være vanskelig å få til sengs har du fortsatt mulighet til å vise deg som en seksuell person.
Gjest Anna.S Skrevet 23. april 2012 #20 Skrevet 23. april 2012 Jeg er helt enig i det Cuckold sier her. Det å flørte og vise at man er en seksuell kvinne er noe som tiltrekker mange menn det er noe de ser etter hos en partner også. Det er veldig mange menn som tror at norske kvinner er kiipe på sex fronten og sånn er det jo absolutt ikke.. Men det er en balansegang som man må finne. Å være sexy uten å vise alt for mye og by for mye på seg selv. Det er stor forskjell på å være sexy og vulgær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå