Gå til innhold

Fjernet visdomstennene

Fremhevede innlegg

Skrevet

På fredag så fjernet jeg alle fire visdomstennene og sydde selvfølgelig etter det. Smerten gav seg igår, men nå har stingene begynt å klø! Finnes det noe som gjør at det klør mindre? Skal ta vekk stingene på fredag, heldigvis! :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

IKKE rør de med noe som helst, bare hold ut :) SKyll med corsodyl.

Skrevet

Jeg ikke bor i Norge lenger, så hva inneholder Corsodyl egentlig? For å prøve å finne noe lignende her. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ah, har dere Listerine da?

Skrevet

Ja, det har vi!

AnonymBruker
Skrevet

Listerine funket like godt for meg som corsodyl, bare styr det mot den siden du har operert, og ha listerine i munnen leeeenge, det demper kløen :)

Skrevet

1 ml munnskyllevæske corsodyl inneholder: Klorheksidinglukonat 2 mg. Etanol (96 %) 0,07 ml, makrogol-glyserolhydroksystearat, sorbitol 140 mg, peppermynteolje, renset vann.

Uansett hvilket munnskyll du bruker, ikke skyll for ofte. Da kan det bli mer irritert. Aloevera te og helt ren aloevera fungerer og, det er det beste du kan bruke på irriterte områder. Smaker kanskje ikke så godt.

Skrevet

Er det det samme hvilken listerine jeg bruker? Takk for råd! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte bare den rosa jeg, men sikkert samme sak :)

AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig, Listerine inneholder så vidt jeg vet, alkohol. Kan ikke være bra å skylle sår med det vel?

AnonymBruker
Skrevet

Listeringe anbefalte tannlegen min meg.

Skrevet (endret)

Fant ut at Listerine inneholder alkohol ja.. Corsodyl gjør ikke det, men så finnes det jo ikke her. Husker ikke hvilke andre merker som finnes.

Har dere flere tips? :) Det klør som bare det akkurat nå! Forresten, betyr det at sårene begynner å gro?

Endret av mariposaa
Skrevet

Når det klør som faen, betyr det at det gror som faen. Så prøv så godt du kan å la det være i fred, i verste fall kan du ta en munnfull whisky eller vodka og skylle godt rundt i munnen før du svelger. :fnise:

Skrevet

Ring tannlegen og spør hva du kan bruke.

I Norge er det vanlig med Corsodyl, og ikke Listerine etter fjerning av visdomstenner.

Skrevet

Akkurat nå så klør det ikke noe særlig, men hvis det blir verre enn det var i går, så ringer jeg tannlegen. Det er ikke så lenge til fredag, så jeg kan vel klare å holde ut om det ikke blir verre.

Tusen takk for alle svar :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...