Gå til innhold

HELFO

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaringer med å få hjelp av Helfo?

Har krav på operasjon før 1.mai, men fikk beskjed av ei på Ullevaal om at det mest sannsynligvis ikke kommer til å skje. Hun ba meg ringe HELFO 2.mai, for at de kunne hjelpe meg videre.

Aldri vært borti de før, kjenner heller ingen som har det.

Er det slik at de kun tilbyr å flytte meg til et annet sykehus for operasjonen? For jeg "må" til Ullevaal..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har erfaringer med å få hjelp av Helfo?

Har krav på operasjon før 1.mai, men fikk beskjed av ei på Ullevaal om at det mest sannsynligvis ikke kommer til å skje. Hun ba meg ringe HELFO 2.mai, for at de kunne hjelpe meg videre.

Aldri vært borti de før, kjenner heller ingen som har det.

Er det slik at de kun tilbyr å flytte meg til et annet sykehus for operasjonen? For jeg "må" til Ullevaal..

D må bety at de ser at de ikke klarer å få d til innen tidsfristen, og at du dermed KAN få d gjort på et annet sykehus OM de har samme kompetanse på den type operasjon du skal gjennomgå..

AnonymBruker
Skrevet

D må bety at de ser at de ikke klarer å få d til innen tidsfristen, og at du dermed KAN få d gjort på et annet sykehus OM de har samme kompetanse på den type operasjon du skal gjennomgå..

Men hvis jeg ikke kan ha operasjonen et annet sted, starter jeg på nytt på venteliste da? Er jo egentlig 4års ventetid, men jeg slapp unna med et år...

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du skal opereres for? Ullevål er ikke eneste sykehus som utfører operasjoner, det er flere å velge mellom i det lange land. Sjekk ut fritt sykehusvalg, så ser du hvordan ventetidene er på andre sykehus.

Skrevet

Jeg skulle utredes for noe og fikk en frist med en bestemt dato, denne fristen brøyt sykehuset. Dagen etterpå ringte jeg Helfo, de registrerte klagen jeg ga muntlig, og et par dager senere fikk jeg en tlf med en dato (en uke etterpå) for utredning på en annet sykehus. For å dokumentere klagen min og at den er behandlet så fikk jeg papirer i posten, men trengte ikke gjøre noe med de. Når det er fristbrudd er det ikke ditt ansvar å ordne ny time, men du må si i fra. Sånn var det iallefall i mitt tilfelle.

Så ring Helfo du! Hvis du i dette tilfellet ikke kan klage på tlf så vil Helfo si i fra om det og veilede deg ang hva du skal gjøre. Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...