Gå til innhold

INFEKSJON etter fjerning av visdomstenner!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk operert ut visdomstennene onsdag.

Det har på den ene siden bare blitt verre og verre. Føles fortsatt hovent, og er stivt/vondt når jeg prøver å gape. Det svir ikke så mye lenger, mer en "dunkende smerte" Blødningene gav seg etter dag 1.

Jeg har nå tatt mye smertestillende, og har vært mer eller mindre sengeliggende siden onsdag. Jeg er nå kjempelei og vil gjerne hør om noen har erfaringer med dette, evt vet om dette kan være en infeksjon..?

På forhånd takk, hilsen fortvilet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Fikk operert ut visdomstennene onsdag.

Det har på den ene siden bare blitt verre og verre. Føles fortsatt hovent, og er stivt/vondt når jeg prøver å gape. Det svir ikke så mye lenger, mer en "dunkende smerte" Blødningene gav seg etter dag 1.

Jeg har nå tatt mye smertestillende, og har vært mer eller mindre sengeliggende siden onsdag. Jeg er nå kjempelei og vil gjerne hør om noen har erfaringer med dette, evt vet om dette kan være en infeksjon..?

På forhånd takk, hilsen fortvilet!

Jeg slet veldig med visdomstennene mine for noen år siden, og endte opp med å måtte operere ut alle fire, tur etter tur. Tre av inngrepene gikk bra, men jeg fikk infeksjon etter den siste. De første gangene så gjorde det vondt i en liten uke etter inngrepet, og smertene ble ikke verre for hver dag, slik du beskriver.

Grunnen til at jeg skjønte det var infeksjon var fordi det var hovent, pluss at jeg fikk feber. Kjøttet rundt ble så hovent at stingene "forsvant" og strammet, mer enn ved de tidligere inngrepene. Om du ikke føler det begynner å bli noe bedre etter fem dager, ville jeg ha sjekket det. Har du feber? Det kan være et vanlig tegn på infeksjon, iallefall.

God bedring! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å ha feber for en infeksjon i tannkjøttet. Det skal blir bedre og bedre, når det ikke gjør det så bør du ringe tannlegen igjen i morgen.

Hvis du har Corsodyl eller Listerine så skyll med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Infeksjon er vanlig, og kan fort bli veldig alvorlig. Ring tannlegen din som første ting i morgen tidlig, så blir du nok tatt inn til kontroll. Er det en infeksjon må såret renses for puss, og du blir satt på antibiotika. Da blir du raskt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til tannlegen pronto. Spiller ingen rolle om du time eller ikke, bare å møte opp. Du vil få resept på antibiotika og få beskjed om å kjøpe corsodyl(merkelig at du ikke har fått dette!). Du bør også kjøpe saltvann og sprøyte inn i "hullet" for å rense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...