Gå til innhold

Falsk isjas

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har i noen år hatt en murring i venstre seteball og ned i låret/leggen. dette har ikke vært plagsomt men nå er det blitt mye mer vondere og ofter plagsomt. Jeg ville trodd at jeg skulle hatt uendelig mye mer smerter dersom dette hadde vært prolaps eller ekte isjas..

Korsryggen min er veldig vond og stiv dersom jeg ikke har beveget så mye på den.. Det kjennes liksom ut som at ryggen er "låst" der hvor disse smertene starter i venste seteball.

Sliter generelt med stiv rygg.. Og på slutten av en arbeidsdag er det øvre rygg som er totqlt utslitt.. Dvs at jeg hater ryggen min for tiden! Bruker mbt sko på jobb og har ikke vondt i "isjasen" på jobb. Kjenner bare det murrer. Er hjelpepleier så dt blir mye gåing.

Når jeg kjenner på øvre rygg/setet så kjennr jeg et punkt som gjør vondt, og når jeg pressr pÅ dette punktet så går smerten bort fra og stråle ned i beinet og gjør kun vondt der jeg trykker. Kan dette være muskulært?

Noen med erfaring her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ta deg en tur til legen og få sjekket ut at det faktisk ikke er isjias. For meg høres det nemlig ut som du er i oppstarten på en skikkelig koseprolaps.

Grunnen til at du ikke har så mye vondt når du går rundt på jobb, er at den beste medisinen mot isjias-vondt nettopp er mye gåing.

Endret av Minya
Skrevet

Hjelp, nå ble jeg jo livredd.. Hva er en koseprolaps?

AnonymBruker
Skrevet

Kan være piriformis-syndrom. Google det og se om det passer :)

Skrevet

Etter beskrivelsen å dømme så har jeg det. Trolig anskaffet jeg meg det etter et skjevt løft da jeg skulle bære en kiste i en begravelse :( .

Har hatt det i over et år og i likhet med deg så tror jeg ikke det er "ekte" isjas. Det virker ikke helt vondt nok til å være det, selv om det murrer og småverker nesten nonstop. Det jeg har funnet hjelper litt er å tøye forsiktig på setemuskulaturen, samt det som du også har oppdaget: gå. Massasje av det ømme punktet hjelper også noe i mitt tilfelle. Har liggende en massasjepute som får kna litt de kveldene det gjør ekstra vondt.

Skrevet

Nå ble jeg littegrann beroliget heldigvis, men jeg ønsker helst og få dette helt bort. Er livredd for prolapser og sånn, spesielt etter at denne tulleisjasen min ble verre og jeg er voldsomt stiv i korsryggen.. Håper jeg klarer og få det helt bort:( det forsvinner hvis jeg sitter på spesielle måter.. Med vekta på den siden som ikke er vond.. Vil ikke ha prolaps:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...