AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 Jeg har plutselig fått mensen nå, selv om jeg er på pille 9 på brettet i dag! Begynte å få det i går. Altså er det bare en drøy uke siden sist jeg hadde mensen! Går på Loette 28 p-piller og har kun opplevt SMÅ mellomblødninger ca 3 ganger i løpet av seks år! Det som skjedde, var at jeg dro på påsketur og glemte å ta med tre av rosapillene, sånn at jeg begynte å ta hvite piller (= "mensenpiller") tre dager før jeg egentlig skulle gjort det. Så fikk jeg mensen, og hadde den, også begynte jeg på de rosa pillene (nr 1 på brettet, osv) etterpå. På torsdag denne uka glemte jeg en pille og tok den ca kl 12 på kvelden (tar dem egentlig på morgenen). Så tok jeg pille som vanlig på fredag ca kl 7. Vanligvis husker jeg det alltid, men jeg tror kanskje også jeg har glemt av det før på denne måten, uten at jeg har fått mensen likevel... Det kan hende at jeg aldri har glemt det i så mange timer før. Og kanskje har jeg "forstyrret syklusen" litt fra før pga de tre pillene jeg ikke tok før jeg fikk mensen sist? Men det store spørsmålet nå: hva skal jeg gjøre? a) fortsette ut brettet (fra pille 9 til 28 hvorav de 7 siste er hvite "nå får du mensen"-piller) b) ta hvite piller nå i en uke og så begynne på et nytt brett med rosa piller etterpå (og ha de andre rosa pillene fra dette brettet i backup hvis jeg trenger å utsette mensen en gang) Hva tror dere??
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 Kan forresten nevne at prevansjons-aspektet ved dette ikke er så farlig, for jeg tar p-piller nå for tiden kun for å ha kontroll på mensen (ironisk nok) Gjør ingenting om jeg får en såkalt usikker periode nå..
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #3 Skrevet 22. april 2012 Jeg ville bare fortsett på det brettet og gå som vanlig derifra. det vil normalsere seg etterhvert. Blir alltid litt krøll når en roter med pillene. Jeg tok to piller samme dag engang, og fikk styrtblødning morgenen etterpå! (tar pillene om kvelden men hadde glemt det og så det neste dag i 15.tiden. Tok forrige dags pille da, og så dagens kl 23 på kvelden, altså bare ca 8 timer imellom dem)
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 Jeg ville bare fortsett på det brettet og gå som vanlig derifra. det vil normalsere seg etterhvert. Blir alltid litt krøll når en roter med pillene. Jeg tok to piller samme dag engang, og fikk styrtblødning morgenen etterpå! (tar pillene om kvelden men hadde glemt det og så det neste dag i 15.tiden. Tok forrige dags pille da, og så dagens kl 23 på kvelden, altså bare ca 8 timer imellom dem) Okei! huff Det blir kanskje bare mer rot hvis jeg hopper over til å ta en skikkelig mensenuke nå, men utrolig leit å ha mensen nå (det kan jo bli veldig kortvartig for alt jeg vet) og så mensen igjen om et par uker TS
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå