Gå til innhold

håpløs hestepasser

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg har jeg aldri sagt ;) Jeg skrev også at ts burde ta en ordentlig snakk med hestepasseren sin. Og om det ikke er noe problem at ts rir selv (h*n skriver jo at hun har tid), hvorfor kan ikke da hestepasseren pusse og klappe på og gresse hesten? Ser bare ikke problemet. Da blir det hestepasseren gjør kun en bonus.

Selvfølgelig skal hesten ha den treningen den skal ha osv, men min hest (som går CNC** med meg på ryggen) klarer seg utmerket den, selv om den blir dullet ekstra med noen dager.

Det går an å være litt hjelpsomme og ålreite mot hverandre, tenker jeg bare. Om det hjelper jenta å stelle en hest, hva er problemet, liksom? Det er så mange rare folk i hestemiljøet, og (sorry at jeg høres max fordomsfull ut her nå, men er min erfaring) særlig hos dressurryttere, at jeg blir helt matt.

Ts her.

Ser det fortsatt er liv i tråden..

Jenta har sluttet å stelle hesten min og har begynnt med en annen på stallen, så det løste seg fint.. Du kan gjerne kalle meg sær, men jeg er litt nazi ang utetider, og jeg ønsker at hestene mine skal bevege seg mest mulig ute. Ikke stå på boks i timesvis og bli klødd bak ørene.Kos får de i massevis allerede. Siden jenta ikke gadd å ri, går jeg ut ifra at hun heller ikke hadde tatt med seg hoppa for å gresse henne! Hesten går intermediaire 2 klasser så det sier seg selv at jeg ønsker at hun skal følge oppsatt treningsplan!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Ts her.

Ser det fortsatt er liv i tråden..

Jenta har sluttet å stelle hesten min og har begynnt med en annen på stallen, så det løste seg fint.. Du kan gjerne kalle meg sær, men jeg er litt nazi ang utetider, og jeg ønsker at hestene mine skal bevege seg mest mulig ute. Ikke stå på boks i timesvis og bli klødd bak ørene.Kos får de i massevis allerede. Siden jenta ikke gadd å ri, går jeg ut ifra at hun heller ikke hadde tatt med seg hoppa for å gresse henne! Hesten går intermediaire 2 klasser så det sier seg selv at jeg ønsker at hun skal følge oppsatt treningsplan!

Skjønner deg godt jeg TS. Godt det ordnet seg.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke lest igjennom hele tråden, så vet ikke om du ennå har svart på dette men.

Hvor gammel er hoppa di? Jeg mener jo at en hest skal ha mye aktivitet, men ingen hester har verken vondt av en fridag i ny og ne eller andre type aktiviteter. Jeg har selv en islandshest vallak på seks år , dette vil jo si at han kun har blitt ridd i to år. Jeg har forrytter på han, og hun er veldig flink til å ri på tur. (selvsagt også noen baneøkter, men helt klart en turrytter der). Jeg selv rir mye på banen , da rir vi gangartstrening, men synes det er viktig for hesten at den kan gjøre litt annet også, så jeg pleier feks å ha han med meg på joggetur, at han da tølter ved siden av meg, viktigheten her er jo at han skal følge mitt tempo, og ligge ved skuldra mi hele veien. Dette klarer han fint da jeg har drevet på med denne type trening ganske lenge. Ellers slipper jeg han ofte på banen både alene og med andre hester sånn at de får rast fra seg , og løpe så mye de vil. Bakketrening med mykhetsøvelser er viktig. Dette er noe av aktivitetene du kan si til din hestepasser at hun kan gjøre om hun ikke orker å ri en dag :)

Gjest grapefrukt
Skrevet (endret)

Har ikke lest igjennom hele tråden, så vet ikke om du ennå har svart på dette men.

Hvor gammel er hoppa di? Jeg mener jo at en hest skal ha mye aktivitet, men ingen hester har verken vondt av en fridag i ny og ne eller andre type aktiviteter. Jeg har selv en islandshest vallak på seks år , dette vil jo si at han kun har blitt ridd i to år. Jeg har forrytter på han, og hun er veldig flink til å ri på tur. (selvsagt også noen baneøkter, men helt klart en turrytter der). Jeg selv rir mye på banen , da rir vi gangartstrening, men synes det er viktig for hesten at den kan gjøre litt annet også, så jeg pleier feks å ha han med meg på joggetur, at han da tølter ved siden av meg, viktigheten her er jo at han skal følge mitt tempo, og ligge ved skuldra mi hele veien. Dette klarer han fint da jeg har drevet på med denne type trening ganske lenge. Ellers slipper jeg han ofte på banen både alene og med andre hester sånn at de får rast fra seg , og løpe så mye de vil. Bakketrening med mykhetsøvelser er viktig. Dette er noe av aktivitetene du kan si til din hestepasser at hun kan gjøre om hun ikke orker å ri en dag :)

Tror du bør lære deg å lese tråder før du svarer, TS har allerede løst problemet.

Endret av grapefrukt
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hoppa er 12 år gammel, og problemet ble løst til alles beste.

Når det kommer til tipsene dine ang alternativ trening velger jeg se bort fra de. Hoppa får alsidig og variert trening så det er ikke noe problem.

problemet var jenta som ikke informerte om hesten hadde fått fri..

Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...