Gå til innhold

Hva er "en suite"

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Teit spørsmål; skal bestille hotellrom, og får stadig dette alternativet. Hvilke romtype er nå dette da?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Større og mere luksuriøst rom, med soverom og stue separat i stede for bare et soverom med en lenestol slik det ofte ellers er på vanlige hotellrom. En minisuite har ofte en sovealkove i tilknytning til et stue-aktig værelse.

Skrevet

Mulig jeg tar feil nå, men jeg mener at begrepet "en suite" (i motsetning en suite), har noe å gjøre med at det er bad/wc i tilknytning til rommet. Altså: En suite på norsk er det Ragnhild beskriver, men at uttrykket "en suite" betyr noe annet på engelsk, og da tror jeg at det har noe med eget bad å gjøre.

Skrevet

Har aldri opplevd et hotellrom uten eget bad? Rom på et ungdomsherberge eller B&B ja...men ikke på et skikkelig hotell. Selv strandhotellene i Hellas har jo eget bad.

Skrevet

Hehe..jeg gir meg :ler: Det varierer tydeligvis veldig hva de ulike begrepene innebærer. Det beste er vel kanskje å spørre på det enkelte hotellet!

Skrevet

Ragnhild, jeg tror egentlig ikke vi er så uenige. Jeg forsøker bare å si at en suite (1 stk. suite, altså) er noe annet enn begrepet "en suite". Men jeg vet ikke helt om jeg får frem hva jeg mener.

• 3 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Det betyr som tidligere nevnt eget bad, i tilknyttning til rommet.

Linken som viser et eks. betyr at man har eget bad og at det ligger i forbindelse med rommet!

Private facilities betyr at man har eget bad.

I Storbritania f.eks. er det ikke alltid like vanlig å ha eget bad, mange hoteller etc har bad på gangen som flere rom deler. Eller du har eget bad, men dette ligger ikke vegg i vegg med rommet, dvs du må ut på gangen for å komme inn på badet.

Spesielt hvis du skal til Storbritania bør du forhøre deg spesifikt om du har eget bad i tilknyttning til rommet, ellers risikerer du å måtte dele bad/ ha bad på gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...