Gjest Bartenina Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 Og hva spiser dere som ikke spiser brød/knekkebrød? Litt frokost-lei, men trenger noe som gir meg energi :-)
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 Gresk yoghurt med nøtter, frukt, frø og honning.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #3 Skrevet 22. april 2012 Egg og bacon, amerikanske pannekaker med lønnesirup, frokostblanding, yoghurt
Gjest Wei Wei Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 Omlett med salat. Grøtt. Middagsrester i små porsjoner.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #5 Skrevet 22. april 2012 Her i Sør-Europa er det vanlig med en croissant eller ihvertfall noe søtt (kake eller lignende) til kaffen til frokost. Barna får gjerne søte kjeks som de dypper i melk. Barna får gjerne også litt frukt. De voksne nøyer seg som oftest med en kopp kaffe, litt juice og en kake/croissant. Hvor mye energi det gir? Vel, på disse breddegrader bor det vel minst 150 millioner mennesker, og de ser ut til å fungere helt greit, ihvertfall de fleste 2
Gjest Vinglepetra Skrevet 22. april 2012 #6 Skrevet 22. april 2012 rester fra middagen, omelett, youghurt, speilegg, kokt egg med salat, wrap, pytt-i-panne. Pannekaker med jordbær, arme riddere, toast, fruktsalat, det er mye å velge mellom, bare bruk fantasien din
Mermaid Blues Skrevet 22. april 2012 #7 Skrevet 22. april 2012 Her i Skottland er det veldig vanlig med grøt til frokost
Gjest Bartenina Skrevet 22. april 2012 #8 Skrevet 22. april 2012 Flott :-) også oppfølgingsspørsmål; hva slags grøt? havregrøt? Har noen her prøvd hirsegrøt eller noen litt mer spesielle typer? Terningkast?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #10 Skrevet 23. april 2012 I Sverige får du kjøpt havre og quinoa grøt. Yumm.
Inx Skrevet 23. april 2012 #11 Skrevet 23. april 2012 (endret) Kommer helt an på hvor i verden jeg befinner meg og i hvilken anledning. Hvis jeg er på ferie så liker jeg å ta det med ro om morgenen, gjerne gå ut og kjøpe en billig frokost på en eller annen kafe, lese avis/blad og titte på livet og glise inni meg over "stresserne" Frokosten kan være hva som helst egentlig, spiser det jeg får lyst på når jeg ser menyen - er jeg veldig usikker spør jeg om engelsk frokost (speilegg, tomatbønner, bacon og toast)... Endret 23. april 2012 av Inx
Måndagsbarn Skrevet 23. april 2012 #12 Skrevet 23. april 2012 Bor i Sverige og spiser ofte ruggrøt til frokost. Ikke så mye bedre smak enn havre, men holder meg gående mye lenger og er bra greier! Ellers blir det et par kokte egg, avocado og tunfisk, omelett eller brødskiver med kalkunpålegg - da ofte akkompagnert av sjokolademelk ;P Litt barn kan man være vel?!
Mermaid Blues Skrevet 23. april 2012 #13 Skrevet 23. april 2012 Flott :-) også oppfølgingsspørsmål; hva slags grøt? havregrøt? Har noen her prøvd hirsegrøt eller noen litt mer spesielle typer? Terningkast? Havregrøt er mest vanlig her Har fått noen litt mer spenstige varianter av venner, kokosmelk, blåbær, honning eller banan (eller kombinasjoner av nevnte) er temmelig stilig De som ikke spiser grøt spiser ofte frokostblanding. Skottene synes vi er dødsrare i Norge som spiser brødskiver til frokost
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #14 Skrevet 23. april 2012 Egg, bacon, stekte poteter, småpølser, pannekaker, yoghurt, frukt, nøtter, og sikkert mer. Avhengig av hvor i verden jeg er og hva som serveres eller er lett å få tak i.
MaiTai Skrevet 23. april 2012 #15 Skrevet 23. april 2012 (endret) *ups, så ikke at det sto utlandet* Endret 23. april 2012 av MaiTai
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #16 Skrevet 23. april 2012 I Asia spiser de ofte varme frokoster. Nuddelsupper, grønnsakssuppe o.l. Jeg selv spiser som regel youghert med müsli og frukt :-)
Belle de Jour Skrevet 24. april 2012 #17 Skrevet 24. april 2012 Jeg bor også lenger sør, hvor søte frokoster er vanlig. Jeg klarer ikke helt å venne meg til det selv, f.eks et sjokoladebrød eller en croissant (har til og med sett panini med sjokoladepålegg(!!)). Frokosten er gjerne veldig liten og, etterfulgt av en diger varmlunsj. Selv spiser jeg ca det som i Norge, bortsett fra at utvalget av knekkebrød er såpass dårlig at jeg dropper det. Koker egg, eventuelt lager omelett, spiser frokostblanding eller brødskiver med godt pålegg. Det er heldigvis bakerier overalt sånn at jeg kan kjøpe et lite brød hver morgen:)
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #18 Skrevet 24. april 2012 Bor i utlandet og har venner fra hele verden som vi spiser frokost sammen med. I grunnen er det ingen grenser for hva vi spiser til frokost, men vi har brød med brunost så sjelden at det føles som festmat. Så lenge det er kaffe og juice, er jeg fornøyd - Rundstykker med kokt egg, syltetøy, kokt skine, ost etc. - Middagsrester, spesielt pannekaker - Arme riddere - Full engelsk frokost med stekte pølser, bacon, egg, bønner, tomater, poteter, champignon etc. - Havregrøt med f.eks. blåbær, bringebær, lønnesirup, honning, kanel, eple - Fruktsalat - Ferskt brød med røkelaks og posjert egg - Pannekaker med bacon og lønnesirup - Tortillas med eggerøre og salsa - Omelett - Croissant - Kake/muffins el. alt etter hva som ser godt ut hos bakern - Yoghurt med honning og nøtter - Rosinboller/julekake med brunost you name it.
Solsikke Skrevet 24. april 2012 #19 Skrevet 24. april 2012 Flott :-) også oppfølgingsspørsmål; hva slags grøt? havregrøt? Har noen her prøvd hirsegrøt eller noen litt mer spesielle typer? Terningkast? Det hender jeg lager meg grøt av hirseflak. Den smaker helt ok. Jeg synes det smaker litt såpe, men etterfylling av kanel fikser den saken. (lager den på vann og soyamelk, og jeg spiser den med en smørklatt og myye kanel)Hirsegrøt er utrolig mektig, så den får nok terningkast 4 fra meg. Jeg har også lyst til å prøve og lage grøt på quinoaflak snart. Bruker mye quinoamel i bakst, og selv om det er en litt særegen smak synes jeg baksten blir kjempegod.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #20 Skrevet 24. april 2012 Bor i USA, spiser vel egentlig frokost i europeisk stil. Frokostblanding, musli, yoghurt, frukt, noen ganger hardkokte egg, noen ganger eggerøre, brødskive med ost, en sjelden gang skive med peanøttsmør, smoothie. Noen ganger går jeg innom et fransk bakeri og spiser pain au chocolat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå