Gå til innhold

Spise poteter med tentakler?

Fremhevede innlegg

Gjest Mildrid
Skrevet

Potetene mine har fått groer (heter det det?) på noen cm, kan de fortsatt spises?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge potetene ikke begynner å bli grønne i "kjøttet" så går det fint.

Gjest NozMonster
Skrevet

jaa-aa, det er jo bare å ta dem av før du koker dem!

itteno stress!

• Liker 1
Gjest Mildrid
Skrevet

Ok, da deler jeg en og ser om den er grønn :)

Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Ut fra overskriften trodde jeg at det var snakk om en eller annen asiatisk matrett :fnise:

• Liker 6
Skrevet

Ut fra overskriften trodde jeg at det var snakk om en eller annen asiatisk matrett :fnise:

:fnise:

Jeg trodde det var snakk om potetspisende alien :daane: (litt trøtt)

• Liker 2
Skrevet

Hvis poteten er grønn ser du det på skallet, så det bør ikke være nødvendig å dele dem heller. Og hvis deler av poteten er grønn, er det bare å skjære bort akkurat det stedet - resten av poteten er helt fin.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde det var en ny type bestikk som hadde kommet på markedet. Kniver, gafler og tentakler. :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Hvis poteten er grønn ser du det på skallet, så det bør ikke være nødvendig å dele dem heller. Og hvis deler av poteten er grønn, er det bare å skjære bort akkurat det stedet - resten av poteten er helt fin.

Kommer ikke det ann på poteten? Har flere ganger ved uhell revet av skallet og oppdaget noe grønt under. Da så skallet egentlig likt ut som på resten av poteten.

Skrevet

Jeg bruker bestandig å spise poteter med "tentakler". Potetene blir sånn når de har ligget en stund i kjøleskapet. Jeg rekker aldri å spise opp 2,5 kg poteter før de blir sånn. Jeg har aldri blitt dårlig av det. :)

• Liker 1
Gjest Mildrid
Skrevet

Takk for alle svar :)

De smakte helt vanlig og ikke var de grønn, så da overlever vi nok :nigo:

• Liker 1
Skrevet

Kommer ikke det ann på poteten? Har flere ganger ved uhell revet av skallet og oppdaget noe grønt under. Da så skallet egentlig likt ut som på resten av poteten.

Det er vel ikke alltid at skallet blir grønt, men det pleier vel alltid i alle fall å bli litt misfarget? Jeg har i alle fall aldri opplevd at skallet ser helt vanlig ut, også er det grønt under. Heller ikke at poteten er blitt grønn midt inni, sånn som det virket som en ovenfor her trodde. Men jeg er ingen potetekspert heller, altså :)

Gjest Nuppdupp
Skrevet

aldri spis det som gror ut :gjeiper: det kan man faktisk dø av.

• Liker 1
Skrevet

Ikke svaret på spørsmålet ditt, men...

Kan man ikke spise poteter med grønt?

Ånei, da tapte jeg akkurat tidenes diskusjon med kjæresten! Han dro på butikken for å kjøpe nye bakepoteter, fordi han nektet å spise den ene jeg hadde kjøpt. Den hadde en grønn flekk, kanskje på størrelse med en tilkroning.. Men jeg sto på mitt om at poteta var fin og diskuterte til jeg ble blå i ansiktet. Kanskje det kan være greit å sjekke fakta neste gang... :sjenert:

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Ånei, da tapte jeg akkurat tidenes diskusjon med kjæresten! Han dro på butikken for å kjøpe nye bakepoteter, fordi han nektet å spise den ene jeg hadde kjøpt. Den hadde en grønn flekk, kanskje på størrelse med en tilkroning.. Men jeg sto på mitt om at poteta var fin og diskuterte til jeg ble blå i ansiktet. Kanskje det kan være greit å sjekke fakta neste gang... :sjenert:

en sånn potet koster.. 8kr? er det verdt en stor diskusjon?

sånn siden vi driver med avsporing :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

en sånn potet koster.. 8kr? er det verdt en stor diskusjon?

sånn siden vi driver med avsporing :gjeiper:

Det virker jo som om TS fikk svaret hun lurte på allerede uansett. :gjeiper:

Han har en tendens til å "ta over" når jeg lager middag, så ja, det var på en måte dråpen. Dere vil kanskje tro at han har grunn til det når jeg serverer poteter med grønt da, :fnise: men jeg lover det oftest er ubegrunnet innblanding fra hans side. Og ellers er vi gode venner!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg trodde det var en ny type bestikk som hadde kommet på markedet. Kniver, gafler og tentakler. :gjeiper:

Husk at når du dekker på så skal kniven ligge på høyre side, gaffelen på venstre og tentaklene... skal hvile i fanget?

Endret av NullHull
  • Liker 2
Gjest Mildrid
Skrevet

Husk at når du dekker på så skal kniven ligge på høyre side, gaffelen på venstre og tentaklene... skal hvile i fanget?

:ler:

Skrevet

Det grønne er faktisk giftig (lærte jeg på heimkunnskapen), så det skal ikke spises. Men det er ikke verre enn å skjære bort akkurat det som er grønt, altså, og du har jo tydeligvis ikke tatt så mye skade av det heller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...