Gå til innhold

Hva slags pålegg bruker dere?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags pålegg bruker dere på maten? Har du noen favoritt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Favorittene er multesyltetøy, leverpostei og røkelaks. De to første hjemmelaget. Litt skarpere oster enn Jarlsberg er også bra.

Skrevet

Krydret kalkunskinke.. Mmmmm. :)

Ellers har vi for tiden syltetøy, kokt skinke, lunsjrull, spekepølse, frokostsalat, prim, magerost med skinke, makrell i tomat, gulost, brunost og tomatost. Har også honning og sjokoladepålegg, men det bruker vi sjelden.

noen ganger har vi også agurk og lignende, men glemmer ofte å ta det på.

Skrevet

Ost med paprika er min store favoritt :P Ellers bruker jeg en del salami,servelat og makrell i tomat. Jeg er litt sånn periode spiser. Dvs noen måneder spiser jeg kun ost, noen måneder kun servelat. Blir så hekta på en sort :P

Skrevet (endret)

Mine absolutt favoritter:

-Philadelphiaost (original) med paprikaskiver og pepper.

-Bringebærsyltetøy med brunost... det er faktisk fantastisk!

-Philadelphia med lys leverpostei på toppen. Høres ekkelt ut, men det er noe av det beste jeg vet.

-Majones med ost, salami, agurk og paprika.

-Pitabrød (stekt i ovnen eller evt. i brødristeren) med smør, ost og grønne druer i skiver oppå. Bruker den som en brødskive fremfor å stappe pålegget oppi. Det er en fantastisk kombinasjon!

-Varm baguette med masse smør og bananskiver :D

Endret av OhSerendipity
Skrevet

Bruker som regel leverpostei, og noen ganger gulost. Hender også at jeg bruker tunfisk som pålegg. Og ja, makrell i tomat!

Gjest Solsmil
Skrevet

Leverposten, røkt laks og lett gulost er det jeg som oftest spiser.

Skrevet

Har for tiden dilla på ristet brød, mye bremykt, 4skiver norvegia pr skive med en ring rød paprika på toppen! Mmmmmmmm!!!

Skrevet

- Hvitost, pepperskinke, agurk og tomat

- Røkelaks/ørret og eggerøre eller kokt egg.

- Skinkeost og agurk

- Nugatti krønsjy :fnise:

Skrevet

Akkurat nå er det smør + gräddost + lilla druer <3

Gjest cool_water
Skrevet

Mine favoritter akkurat nå:

- Makrell i tomat med agurkskiver og rødløk

- Leverpostei med sylteagurk

- Hardkokt egg med salami

- Gulost med MASSE paprika

Skrevet

Jeg lever stortsett på leverpostei på brødskiva. Så sær er jeg. En sjelden gang, hvis jeg vil kose meg, så blir det nugatti og banan på skiva:p Prøver å variere med tunfisk og makrell i tomat, men ender opp på leverposteien uansett:P

Gjest Sjarmen
Skrevet

Nå for tiden bruker jeg philadelpia naturell med dansk salami og agurk

Gjest Vinglepetra
Skrevet (endret)

Kylling pålegg fra prior, roastbiff, krydder kylling skinke, kyllingsalat, kokt skinke med advokado. Ovnsbakt leverpostei med agurk. Kokt egg med majones er godt på knekkebrød. Er veldig glad I pålegg, bruker mye på brødskiven, når jeg først spiser brød :fnise::ler:

Må legge til at jeg er veldig svak for plommesyltetøy og gräddeost på nybakt brød :forelsket:

Endret av Vinglepetra
Gjest enirac
Skrevet

Syltetøy, leverpostei, kremost, smøreost, kvitløkssmør, egg, skinke (forskjellige typer), fårepølse, salami, sjokade, hapå, kvitost, baguettsalat, røkt laks, makrell i tomat - gjerne med agurk, tomat, paprika, majones, krydder på de forskjellige (altså, ikkje alt på ei skive eller sammen, men f.eks leverpostei med agurk er godt, kvitost med paprika, etc).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...