MiniMjau Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 Vi har et ønske om å reise til "syden" en uke i oktober/november. Ikke sånn veldig langt unna som Thailand/Cuba etc, men innen Europa, men likevel med gode temperaturer. Vi vil bare slappe av, bade, spise mat og kose oss. Da kommer vil til å ha en liten baby på 3-4 mnd. Jeg ser på ulike familiehoteller hos de store charteroperatørene, men de er ofte tilrettelagt for de med litt større barn (barnebasseng, lollo/bernie, barneklubber, barnedisko osv) og dette er jo noe vi absolutt ikke trenger nå (og kanskje vil unngå også om det er mulig). Noen som kan anbefale sted/hotell? (Tar også i mot andre tips)
le_ofte Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 Bloggeren Frumæla har skrevet om sine erfaringer i Syden med en 1 åring. Er jo ikke helt samme alderen, men poster linkene i tilfelle du kan få bruk for noe. http://www.frumaela.com/2010/08/pakkeliste-syden-med-1-aring.html http://www.frumaela.com/2010/08/noen-tips-og-rad.html http://www.frumaela.com/2010/08/hva-trenger-man-egentlig-en-uke-pa.html
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #4 Skrevet 6. juli 2012 Det du bør tenke på er at små babyer har dårlig temperaturregulering, så det vi voksne kaller "gode temperaturer" ofte blir ubehagelig varmt for babyen. Ei i barselgruppa mi dro til syden i mai med en på 6 mnd og det angret de vel på da de kom dit. Deilig for foreldrene, mareritt for babyen. Anonym poster: fbe866a99699010f106e00b05650690c
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #5 Skrevet 6. juli 2012 Vi har et ønske om å reise til "syden" en uke i oktober/november. Ikke sånn veldig langt unna som Thailand/Cuba etc, men innen Europa, men likevel med gode temperaturer. Vi vil bare slappe av, bade, spise mat og kose oss. Da kommer vil til å ha en liten baby på 3-4 mnd. Jeg ser på ulike familiehoteller hos de store charteroperatørene, men de er ofte tilrettelagt for de med litt større barn (barnebasseng, lollo/bernie, barneklubber, barnedisko osv) og dette er jo noe vi absolutt ikke trenger nå (og kanskje vil unngå også om det er mulig). Noen som kan anbefale sted/hotell? (Tar også i mot andre tips) Om du googler,så får du lese om hvorfor du ikke skal ta med deg baby til syden. Det du kaller god tempratur,kan bli fatalt for din baby. Har du tenkt over om barnet blir sykt og må til lege-sykehu. Ikke forstår jeg folk som abselutt skal til syden med små babyer. "det gikk greit med vår baby" vil noen svare,men anbefaler deg uansett å lese om hva konsekvensene er for en baby. Anonym poster: a50a97727031624737e3bcface0defa6
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #6 Skrevet 6. juli 2012 Vi har et ønske om å reise til "syden" en uke i oktober/november. Ikke sånn veldig langt unna som Thailand/Cuba etc, men innen Europa, men likevel med gode temperaturer. Vi vil bare slappe av, bade, spise mat og kose oss. Da kommer vil til å ha en liten baby på 3-4 mnd. Jeg ser på ulike familiehoteller hos de store charteroperatørene, men de er ofte tilrettelagt for de med litt større barn (barnebasseng, lollo/bernie, barneklubber, barnedisko osv) og dette er jo noe vi absolutt ikke trenger nå (og kanskje vil unngå også om det er mulig). Noen som kan anbefale sted/hotell? (Tar også i mot andre tips) http://www.aftenposten.no/reise/article1879954.ece Anonym poster: a50a97727031624737e3bcface0defa6
Østlandet Skrevet 6. juli 2012 #7 Skrevet 6. juli 2012 (endret) Ingen plasser i Europa er veldig varme i Oktober / November. Mange steder ved middelhavet er til og med for kalde på den tiden etter min mening. Om man søker sol og Norske sommertemp. Da er det bare kanariøyene som gjelder (innen Europa) Og der er det heller aldri farlig varmt på den tiden. Endret 6. juli 2012 av Østlandet
Dolce Skrevet 6. juli 2012 #8 Skrevet 6. juli 2012 Ingen plasser i Europa er veldig varme i Oktober / November. Mange steder ved middelhavet er til og med for kalde på den tiden etter min mening. Om man søker sol og Norske sommertemp. Da er det bare kanariøyene som gjelder (innen Europa) Og der er det heller aldri farlig varmt på den tiden. Helt riktig! Det er aldri farlig varmt på den årstiden i Europa. Nede ved middelhavet kan det være fine sommerdager i oktober, men temperaturene ligger på behagelig "norsk" sommertemperatur. Og til en annen her som mente at det var farlig å reise i tilfelle barnet ble sykt og måtte på sykehus/ha lege; surprise: De har faktisk sykehus og leger i resten av Europa også. Mange steder er det svært god kvalitet på helsetjenestene også. Og flere steder bedre enn i Norge.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå