Gå til innhold

Uføretrygd og flytte til utlandet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da har du levd over evne, eventuelt jobbet for lite. Om det er studielån du har er det 4 avdrag i året, på rett over 3k. Jobber du full stilling klarer du fint å legge av 1000 per måned. Jeg er LÆRLING og tjener rett over 9000,- i måneden, + borteboerstipend. Sambo er også lærling og tjener omtrentlig det samme. Vi lever godt, har varm middag hver dag og klarer allikevel å fylle BSU'ene våre i løpet av året. Det handler om prioriteringer.

Nå må du huske at studielånet ikke er likt for alle. Du har antagelig lavere studielån enn TS siden du er lærling i noe, og dermed bare har vgs-utdanning.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå må du huske at studielånet ikke er likt for alle. Du har antagelig lavere studielån enn TS siden du er lærling i noe, og dermed bare har vgs-utdanning.

Nei, har påbegynte studier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper inderlig dette er trolling. Hvis ikke, må det være en mindre intelligent person som er utrolig egoistisk, bortskjemt og lat! Makan! Skaff deg en annen jobb da vel. Hadde du middels karakterer er det kanskje en av grunnene til at du ikke akkurat er headhuntet. Finn på noe annet enn å snylte på oss som faktisk gidder å jobbe og betale skatt. Hvis dette er seriøst ment håper jeg inderlig nav finner ut av det fort som søren. Dessuten skal jeg like å se de årene du skal bruke på å få igjennom en uføretrygd på grunnlag av løgn og latskap!

TS her:

Det beste hadde selvsagt vært at jeg fikk jobb, jeg jobber også for tiden som ringevikar men det gir langt fra nok til å betjene lånet mitt. Det er helt umulig å få fast jobb. Har også tenkt tanken på å ta en annen utdanning, men synes jeg har nok utdanning og vil bare jobbe. Snylter heller ikke på noen da jeg jobber litt, men skulle gjerne jobbet mye mer.

Problemet mitt er ikke at jeg ikke vil eller ikke kan jobbe, men at ingen vil ansette meg. Uføretrygd blir nok vanskelig for meg å få da jeg er frisk, men det er bare så håpløst å gå rundt arbeidsledig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan si mye rart om bemanningsbyrå, men de er faktisk geniale når man sliter å få et bein innenfor relevant bransje.

Ta kontakt med (ring og avtal samtale, ikke bare legg inn CVen din i CV-basen deres) Top Temp Engineering, Ingeniørcompagniet og Manpower Professional. Så skal du se at du får deg relevant oppdrag gjennom en av dem i løpet av svært kort tid. For det er skrikende mangel på ingeniører.

Endret av Rosalie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan faktisk være vanskelig for noen å finne seg en jobb. jeg har opplevd det selv. det nytter ikke å bare si skaff deg en jobb.

gikk ett år arbeidsledig selv, fikk bare en liten ekstrajobb som varte i noen uker....

nav gadd ikke hjelpe meg. de bare sendte meg på et jobbsøkerkurs jeg ikke fikk noenting ut av, og ba meg søke på sosialhjelp....

var på mange intervjuer, overralt... fikk ikke jobb på mcDonalds engang, og på burger king jugde de til meg. Skjønner godt at andre blir deprimerte av jobbsøking og. Jeg ble ganske lei meg selv. Følte det var meg det var noe galt med, uansett hva jeg gjorde...

nå trur jeg det blir vanskelig for ts den planen han har... men hva mer kan man gjøre liksom?

Kan ikke nav hjelpe friske mennesker med å komme seg ut i jobb, eller skal de bare hjelpe de syke?

Beklager, men det der har jeg litt vanskeligheter med å tro på. Hvis du har Mc Donald's i nærheten bor du mest sannsynlig på et litt større sted, og det er ofte behov for folk på enten Rema, Rimi, Kiwi, kiosker etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke skjønne hvorfor du ikke får deg ingeniørjobb!

Jeg kjenner utrolig mange med ingeniørutdannelse innen elektrofag generelt, både svakstrøm og sterkstrøm. Alle som en har fått seg jobb, og vet flere av de har hatt karrakterer langt under snittet (type mange D og E) og de har søkt på jobber der arbeidsgiver har skrevet i utlysning at de ønsker folkt med 5år+ med erfaring.

Hvordan er det du oppfører deg på intervju?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha beste tråden ever :P

tviler litt på at du er ingenør man, du høres jo helt blåst ut!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare lest det første innlegget, men sånne som deg gjør meg forbanna!

Du er arbeidsfør, og kan ikke søke om uføretrygd!

Du kan ikke motta uføretrygd og starte en bar i Thailand!

Du kan ikke søke om å bli uføretrygdet for å få ettergitt studielånet.

Alt dette kalles svindel og er ulovlig!

Det er synd at du har så vanskelig for å finne jobb som ingeniør. Løsningen er likevel ikke å bli ufør. Løsningen er å finne deg en annen jobb! Tror du en ingeniørutdannelse gjør deg bedre enn andre, slik at du "slipper" å jobbe i dagligvarebutikk? Det er ikke sånn verden fungerer!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på, TS! :popcorn:

Finn måter å utnytt systemet på, det er den eneste måten å få folk til å våkne og få ut fingeren for å endre systemet (les: stemme på partiene som vil forandre på systemet)

NAV bruker massevis av midler for å få syke folk ut i arbeid, men de gjør ikke en dritt for de friske! Det burde jo være en vinn-vinn situasjon hvis NAV kunne gjort en innsats for å dele ut alle de ledige jobbene de påstår finnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig å få seg jobb. Å få seg RELEVANT jobb kan være vanskelig, men det er en luksus du får nyte godt av etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig å få seg jobb. Å få seg RELEVANT jobb kan være vanskelig, men det er en luksus du får nyte godt av etter hvert.

ts her

mottar gjerne tips til ledige jobber, dersom det er så lett så gi eksempler. for meg med fler virker det umulig å få jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Annonse

Nei, uføretrygd får du ikke fordi du er lat og lei av å jobbe. Men fortvil ikke, det fins muligheter. Noe som vil garantere deg uføretrygd er om du hopper ut av vinduet fra flere etasjer(om du overlever da). Er du heldig da, blir du lam fra halsen og ned. Da får du 100% uføretrygd. Ulempen er at det blir vanskelig å flytte til utlandet da. Da må du nok heller bli lenket til en sykeseng og må hjelpes på do, eventuelt ha bleie og reagensrør som pleierne skifter ut.

Anonym poster: 84a3ed45047b82292693e8c6e52a1f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

NAV kan gi deg eit lønnstilskot, og på den måten kan du få deg ein "sponsa" arbeidsplass ein plass der dei treng ingeniørar, men ikkje vil tilsette folk utan erfaring. Då kan arbeidsgjevar tilsette deg dersom h*n ser at du "virkar".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Lurer på hvordan det gikk med denne TS. Er du fortsatt på forumet? :)



Anonymous poster hash: f690e...392
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han er helt sikkert i jobb. Ihvertfall ikke ufør.



Anonymous poster hash: e9f39...96f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt dere som hisser dere opp, dere skjønner da at hovedinnlegget er skrevet med en viss ironi...

Og går man arbeidsledig 1 år så blir man desperat, og tenker på alle mulige slags "løsninger".

Og det er ikke "bare å ta seg en jobb i butikk"..... Som ingeniør er man overkvalifisert til en slik jobb, og ingen som vil ansette en som bare vil ha det som noe midlertidig. I disse dager behøver man jo å selge seg inn overalt, og arbeidsgivere vil jo helst høre at man har drømt om å jobbe på rema hele livet....

Det er vanskelig å få jobb i dag uten erfaring..

Ts, jeg tror du må tenkte litt utover boksen. Se etter jobber som krever litt teknisk kompetanse, du kan sikkert helt fint få deg jobb på kundeservice osv, bedre enn ringevikar i bhg.



Anonymous poster hash: 1f5cc...267
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...