Gå til innhold

Hvordan planlegge interrail?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt meg på interrail i sommer, men jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal begynne planleggingen.

Først og fremst tenkte jeg å finne ut hvilke land jeg vil besøke, deretter litt mer spesifikt hva jeg vil se i de aktuelle landene og hvor lang tid jeg skulle likt å hatt i hvert land. Men samtidig vil jeg jo ikke planlegge så altfor masse, og vil gjerne ta ting litt som det kommer.

Grunnen til at jeg vurderer å planlegge ganske godt er at jeg er usikker på overnatting og slike ting, hva om det ikke er plass i herberget når vi kommer, og vi ikke har et eneste sted å sove i en ny by, i et fremmed land? :gjeiper:

Er det andre som har vært p åinterrail som kan fortelle litt om planleggingsprosessen?

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal du reise alene, eller med noen? Dersom du skal reise med noen tror jeg planlegging er mindre viktig (man kan sammen gå fra hostel til hostel en sen kveld og spørre om ledig rom, men det er litt verre dersom en er alene).

Litt av sjarmen er jo å ikke ha planlagt for mye da. Jeg og mine venninner vet vi skal til Amsterdam, men hva som skjer etter det har vi ikke planlagt. Kanskje reiser vi til Belgia og nedover mot Frankrike, kanskje reiser vi mot Tyskland osv. Spontanitet er kjekt og avslappende på en slik tur :)

Anonymous poster hash: 47a50...2b7
Skrevet

Veldig lurt å forberede seg, men ikke planlegge for mye.

Dere kan for eksempel tenke at dere skal reise fra xx til xx, og bruke 2 uker på det. Eller at dere skal reise et land på langs. Også kan dere lese dere opp på noen steder som hadde vært fine å besøke, men ta ting på sparket. Finner dere en skikkelige fin plass så kan dere bli der litt lenger osv.

Ta nattog når dere kan, sånn at dere kommer fram tidlig på morgenen. Unngå å komme til et nytt sted sent på kvelden. Hvis dere har tenkt ut noen steder der har lyst til å besøke på forhånd, kan dere også notere ned navn, telefon og adresse til noen bra overnattingssteder, sånn at dere kan ta en ringerunde når dere kommer fram og høre hva som er ledig.

Tror ikke det vil være noe stort problem å finne overnatting, men på bittesmå steder er det jo begrenset utvalg. I verste fall må dere kanskje dra videre til nabobyen (enda en grunn til at det er greit å unngå å komme til et nytt sted sent på kvelden)

På couchsurfing, airbnb osv finner dere mulighet for gratis overnatting hjemme hos folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...