Gå til innhold

Hva inn i grannskauen er "kulturmarxisme"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ble første gang var det uttrykket den kvelden jeg bladde litt i sammensuriet til ABB. Etter det har uttrykket dukket opp i flere nettdebatter og blir brukt gang på gang av høyreekstremistene. Hva er det egentlig for noe? Noen som ikke er høyreekstremist som kan svare?

• Liker 5
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/650212-hva-inn-i-grannskauen-er-kulturmarxisme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så det er et diffust begrep uten noen egentlig definisjon som den ekstreme høyresiden bruker på lik linje med "sosialist"?

De kan sikkert definere det for deg, side opp og side ned, men de baserer seg på fullstendig feilaktig forståelse og direkte løgn, så ja, de bruker det på samme måte som høyresiden bruker sosialist. Er du uenig er du marxist eller gjerne kulturmarxist og selvsagt hjernevasket og blablabla. Jeg hadde ikke giddet å sette meg mer inn i begrepet, det er fullstendig latterlig og paranoid retorikk.

• Liker 10

Annonse

Annonse

Gjest Kjetil

Jeg kan prøve å svare på hva kulturmarxisme er siden ingen har klart å svare på det enda. Karl Marx er opphavsmannen for kommunisme. Derav marxisme. Han mente at vi skulle bo i et klasseløst samfunn der sykehusdirektøren ikke er noe bedre eller tjener noe mer enn postmannen. Lik lønn for likt arbeid. Hvis vi da blander inn kultur, noe vi nordmenn gjerne forbinder med flagget vårt, brunost, fjorder og fjell, bunad osv, er dette hva vi identifiserer oss med. Nasjonalisme. Hvis jeg da skal forklare kulturmarxisme så blander vi forskjellige mennesker fra forskjellige land, språk, kultur, så blir det "norske" som vi ser det visket ut med alt slags forskjellig, og identiteten vår blir visket ut. Dette er det ABB er så redd for.

Håper dette var forståelig :)

• Liker 5
Annonse
AnonymBruker

De kan sikkert definere det for deg, side opp og side ned, men de baserer seg på fullstendig feilaktig forståelse og direkte løgn, så ja, de bruker det på samme måte som høyresiden bruker sosialist. Er du uenig er du marxist eller gjerne kulturmarxist og selvsagt hjernevasket og blablabla. Jeg hadde ikke giddet å sette meg mer inn i begrepet, det er fullstendig latterlig og paranoid retorikk.

De har altså begynt å ta igjen med samme mynt, "fascistene, rasistene, kapitalistene, nazistene og Breivik-sympatisørene"? De gidder nok heller ikke sette segvså tungt inn i hvilken mening dere tillegger disse begrepene. Hatefulle ytringer er det like fullt.

• Liker 3
AnonymBruker

"Kulturmarxisme" er et begrep som 70 år gamle islamofobe sionister og Frp'ere, sånne som de som skriver på document.no, tydeligvis bruker for å beskrive alle som ikke er 70 år gamle islamofobe sionister og Frp'ere.

• Liker 3
Gjest Ikke innlogget

"Kulturmarxisme" er et begrep som 70 år gamle islamofobe sionister og Frp'ere, sånne som de som skriver på document.no, tydeligvis bruker for å beskrive alle som ikke er 70 år gamle islamofobe sionister og Frp'ere.

Godt ingen har fordommer mot noen. Det du sier går ikke gjennom persepsjonsfilteret mitt pga hatefull-merkelappen det har på seg. Om det kommer på nytt med en "saklig- bidrag-tag" vil jeg kanskje gjøre en kognitiv innsats for å forstå hva du mener.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...