Gå til innhold

"Multikultur" er jo et absurd påfunn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når vi snakker om "multikultur" i Norge er det jo ikke et blanding av vestlige og europeiske kulturer vi snakker om. Vi snakker ikke om kulturer som har samme verdier og holdninger i grunn og som skiller seg ved mattradisjoner, musikktradisjoner og sånne "overfladiske" ting som bare er berikende for den norske kulturen. Vi snakker om helt fjerne kulturer som skiller seg fullstendig fra Norge og Vesten. Innvandrergruppene fra Asia og Nord-Afrika sammenlagt utgjør langt flere av innvandrerne i Norge enn andre vesteuropeere. Blant denne asiatiske/afrikanske gruppa er de fleste somaliere, pakistanere, irakere.. Vi har flere innvandrere som ikke deler vår grunnleggende historie og levemåte enn innvandrere som gjør det.

Er det ikke egentlig veldig opplagt at det er galskap at to så vanvittig forskjellige grupper som nordmenn og pakistanere/somaliere/irakere skal leve side om side?? Jo mer jeg tenker på det og opplever i mitt nærsamfunn jo mer absurd virker det. Vi kommer fra totalt forskjellige kulturer og har totalt forskjellige historier som folk. Er det ikke helt selvsagt at et mer voldelig samfunn og gnisninger mellom gruppene da utvikler seg. Vi kan snakke om "viktigheten av integrering" til vi blir blå i ansiktet, og noen blir selvfølgelig intergrert etter noen generasjoner (mitt inntrykk er at det er de som ikke er typisk pakistanske/somaliske/irakiske kulturmessig i utgangspunktet) - men å integrere somaliske analfabeter som bare kjenner til lovløshet.. vel, lykke til! Vil legge til at dette ikke har noe med menneskeverd å gjøre - vi er alle like mye verdt. Men alle verdens kulturer er ikke ment å leve side om side i et lite land!

Hilsen en som er på flyttefot bort fra et meget innvandrertett område i Oslo med sin familie.. og ja, jeg var også idealist og innvandringspositiv en gang - helt til jeg merka at mine egne unger begynte å lide under dette på skolen og i nærmiljøet.

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Største problemet med gjennomføringen av "multikultur" i Norge er vel at man ofte ikke har reell integrering, men segrering. Mange organisasjoner får jo statsstøtte nettopp for å drive med sin egen greie, delt opp etter etnisitet. Det er rimelig åpenbart at det hadde vært bedre med mer fellesprosjekter.

Shahzad Rana (kjent fra Skaperen på TV2 bl.annet), er inne på disse problemene her.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser det. Ingen ikke-vestlig innvandring burde noensinne fått innpass. Dessverre ser man kun konsekvensene av slike avgjørelser i bakspeilet (dvs et par generasjoner senere).

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig med TS og AB før meg. Lykke til, TS! Jeg bor i et område med flest nordmenn og færre utlendinger og er veldig glad for det, stortrives og vil ikke se området ødelagt med masse ikke-europeisk innvandring.

Skriver dette som AB, for jeg er lei lite gjennomtenkte reaksjoner som kommer fra enkelte venstreorienterte mennesker her i KG.

• Liker 3
Skrevet

Multikultur for meg har blitt et begrep som betyr "utvisking" av mine tradisjoner og min kultur. Jeg ser sålangt bare tapet for min egen del når vi kommer til multikultur. Derfor er begrepet for meg negativt.

Europeere har som nevnt tidligere ganske like kulturer, fundamentene er ikke så forskjellige som for eksempel Somalisk og Norsk kultur.

Jeg har vært litt inn og ut av Oslo de siste 20 årene og det eneste jeg kan si er at jeg får mindre og mindre lyst å dra tilbake for hver gang jeg har vært der. Og sålangt har jeg bare et parti jeg kan stemme på for å få en tryggere og bedre hovedstad. Frp. Forsåvidt så mener jeg at Trondheim burde vært Norges hovedstad.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tips: Kom med en definisjon på multikultur. Ingen av dere som har skrevet forstår hva begrepet betyr..

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tips: Kom med en definisjon på multikultur. Ingen av dere som har skrevet forstår hva begrepet betyr..

Du vet godt hva som menes med multikultur, dette blir bare begrepssport og avsporing. De over deg skriver om politisk innvandring.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Multikultur finnes ikke. Vi har og skal fortsette med monokultur i kongeriket Norge.

• Liker 1
Skrevet

Bra at så mange Frp tilhengere plutselig har blitt så interesert i kultur. Hva mener dere er typisk norsk kultur og hva er utvanning av norsk kultur? Regner med at det er noe dypere en at det kommer ei nøttebrun jente ikledd bunad i 17 mai toget.

• Liker 7
Skrevet

Bra at så mange Frp tilhengere plutselig har blitt så interesert i kultur. Hva mener dere er typisk norsk kultur og hva er utvanning av norsk kultur? Regner med at det er noe dypere en at det kommer ei nøttebrun jente ikledd bunad i 17 mai toget.

Vi har stor grad av tilitt til hverandre.

Vi tror på demokratiet, og menneskerettighetene.

Trosfrihet.

Voksne barns frihet til å ta egne avgjørelser.

Dette er noen punkter som rokkes i varierende grad av multikultur.

Det største problemet jeg ser med multikultur er dog at det skapes paralelle samfunn , der medlemmene ikke har samme rettigheter som majoritetbefolkningen.

Organisasjoner som arbeider for å opprettholde hjemlandets kultur får integreringstøtte, hvorfor ?

Skal man ha multikultur må man faktisk fritt la alle kulturene påvirke hverandre. Så må man som enkeltindivid ta standpunkt til hvilke verdier en har, og kjempe for dem.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Trosfrihet.

Det største problemet jeg ser med multikultur er dog at det skapes paralelle samfunn , der medlemmene ikke har samme rettigheter som majoritetbefolkningen.

Organisasjoner som arbeider for å opprettholde hjemlandets kultur får integreringstøtte, hvorfor ?

Skal man ha multikultur må man faktisk fritt la alle kulturene påvirke hverandre. Så må man som enkeltindivid ta standpunkt til hvilke verdier en har, og kjempe for dem.

jeg drømte om deg i natt, og da så du ut som mannen på bildet ditt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trosfrihet.

Fordi du sier det eller? Jeg vet om en massemorder og terrorist som nettopp har rokket ved det du nevner "multikultur"(?) gjør.

• Liker 2
Skrevet

Det "argumentet" der har jeg aldri forstått... Det er da nok av mennesker som syns dagens invandringspolitikk er problematisk, uten at de stemmer, eller i det hele tatt liker FRP.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det "argumentet" der har jeg aldri forstått... Det er da nok av mennesker som syns dagens invandringspolitikk er problematisk, uten at de stemmer, eller i det hele tatt liker FRP.

Jeg er en av de. 30år, kvinne med mastergrad i kulturfag som overhodet ikke stemmer FRP. Jeg er likevel bekymret for den langsiktige utviklingen i Norge hva befolkningsproblematikk angår.

• Liker 3
Skrevet

jeg drømte om deg i natt, og da så du ut som mannen på bildet ditt.

Dream on baby, Goklayeh er fanden til fyr vet du .

Skrevet

Fordi du sier det eller? Jeg vet om en massemorder og terrorist som nettopp har rokket ved det du nevner "multikultur"(?) gjør.

jeg sier min mening, din sopp. Skal jeg ikke kunne det eller ? Du kan jo argumentere imot at dette er del av norsk kultur. Eller er det mer komfortabelt å sitte å slenge med leppa som AB og beskylde folk for å kunne samenlignes med Breivik ?

Herregud altså, noen menneskers irriterende begnomelse.....

• Liker 2
Skrevet

jeg sier min mening, din sopp. Skal jeg ikke kunne det eller ? Du kan jo argumentere imot at dette er del av norsk kultur. Eller er det mer komfortabelt å sitte å slenge med leppa som AB og beskylde folk for å kunne samenlignes med Breivik ?

Det er så flott at man skal sammenlignes med en barnemorder, bare fordi man ikke ser utelukkende positive regnbuer når det kommer til multikultur... Man kan jo trøste seg med at om man diskuterer med noen som kommer med sånne "argumenter", veit man at det er en person som egentlig ikke har noe å komme med... Se på det som en moralsk seier! :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Takk Yme, vi trenger alle en Yme.

• Liker 2
Skrevet

+1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta å dropp kallenavn og stråmenn for nå fremstår du lite intelligent.

Det var tydeligvis vanskelig å forstå, men her skal du få det forklart:

Når du "definerer" hva norsk kultur er, som ifølge deg og likesinnede står i fare grunnet "multikultur", så påpeker jeg at dette er nettopp det ABB har vist en voldsom og brutal avsky mot.

DETTE:

Trosfrihet.

Hvem er den største trusselen mot "norsk kultur" egentlig?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...