AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #1 Skrevet 21. april 2012 Var på fest i går, og i dag har det blitt lagt ut bilder på facebook. Igjen ble jeg skuffet, jeg ser alltid så tykk ut på bilder!! I virkeligheten er jeg helt normalvektig; 163 høy og veier 53 kg. Men på bilder ser jeg nesten overvektig ut, spesielt armene mine. Hva i alle dager kommer dette av? Synes alle andre ser normale ut på bilder, mens jeg blir bælfeit. Hvilke vikler osv er gunstig? Spesielt for armene?
Gjest Vazquez Skrevet 21. april 2012 #2 Skrevet 21. april 2012 Du veier 53 kg og ser nesten overvektig ut på bilder? Nå må du gi deg. Forresten synes jeg det er utrolig irriterende at folk ikke aksepterer åndsverket og at Facebook gjør svært lite for å ta tak i det. 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #3 Skrevet 21. april 2012 Forresten synes jeg det er utrolig irriterende at folk ikke aksepterer åndsverket og at Facebook gjør svært lite for å ta tak i det. Hva mener du med dette?
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #4 Skrevet 21. april 2012 Har hørt om en jente som redigerte den slanke venninden sin litt tykkere på bildene så hun så bedre ut selv. 7
Gjest Vazquez Skrevet 21. april 2012 #5 Skrevet 21. april 2012 Hva mener du med dette? Facebook respekterer andres åndsverksrettigheter og er forpliktet til å hjelpe tredjeparter med å beskytte sine rettigheter. Vår erklæring om plikter og rettigheter forbyr brukere å publisere innhold som krenker en annen parts åndsverksrettigheter. Når vi mottar en rettmessig melding om brudd på åndsverksrettigheter, fjerner eller deaktiverer vi umiddelbart tilgangen til det påstått krenkende innholdet. Vi stenger også brukerkontoene til brukere som gjentatte ganger er skyldig i brudd, når det er nødvendig. Nedenfor kan rettighetseiere finne informasjon om hvordan de skal rapportere krenkelser av opphavsrettigheter eller andre åndsverk av brukere som publiserer innhold på webområdet vårt, og svar på noen vanlige spørsmål om retningslinjene våre.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #6 Skrevet 21. april 2012 Hva mener du med dette? At det ikke er lov å legge ut bilder av andre på nettet uten deres samtykke. TS: Man ser fort annerledes ut på bilder enn når man står foran speilet. Men sånn må det nesten bare være - alternativet er at man står i modellpositur og holder inn magen hele kvelden. Og hvor artig er det?
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #7 Skrevet 21. april 2012 At det ikke er lov å legge ut bilder av andre på nettet uten deres samtykke. Samtykke gis når bildet tas, ikke ved publisering.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #8 Skrevet 21. april 2012 Samtykke gis når bildet tas, ikke ved publisering. Om fotografen gir beskjed om at det skal legges ut i den offentlige sfære, ja. Ellers er bildene kun for privat bruk. 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #9 Skrevet 21. april 2012 Samtykke gis når bildet tas, ikke ved publisering. Regler for bruk av bilder på internett Sakset: "Et annet viktig poeng er at hvis du har tatt et bilde av en person, så må du ha personens samtykke før du kan publisere dette bildet. Hvis bildet er av personer under 15 år så må du også ha tillatelse fra foresatte. Dette fordi det kan ha negative konsekvenser å publisere navn og bilde på Internett, og mange barn og foresatte ønsker av ulike grunner ikke en slik publisering. Opplysinger på Internett er søkbare for alle. Det er enkelt å hente inn informasjonen fra inn- eller utland, og bruke den i direkte markedsføring, videresalg eller til andre framstøt overfor mindreårige." 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #10 Skrevet 21. april 2012 Finnes det noen bedre kilder på dette?
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #11 Skrevet 21. april 2012 Du ser deg selv annerledes. Jeg synes også at jeg "stikker frem" som ei dundre på bilder, men hvis jeg myser litt eller prøver å stirre på en av de andre så "blender" jeg plutselig fint inn blant de andre. Det er noe med at du stirrer på dine egne overarmer til de antar gigantiske dimensjoner 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #12 Skrevet 22. april 2012 Finnes det noen bedre kilder på dette? http://www.datatilsynet.no/Teknologi/Internett/Bilder-av-barn-pa-nett/
floony Skrevet 24. april 2012 #13 Skrevet 24. april 2012 Åh GUD så det er ikke bare meg. *Wheew* Skjønner ikke hva som går galt, jeg. Synes jeg ser ganske normal ut foran speilet men kameraet er uenig - så til det ekstreme at jeg er kjent for å se lite fotogen ut
Strange Doll Skrevet 24. april 2012 #14 Skrevet 24. april 2012 Sliter med det samme! Er utrolig frustrerende
DetteErMeg Skrevet 24. april 2012 #15 Skrevet 24. april 2012 Jeg har det på samme måte! Bare at jeg føler meg ikke noe tynn når jeg står foran speilet heller da, men i det minste tynnere enn jeg ser ut på bilder...
Chloe- Skrevet 24. april 2012 #16 Skrevet 24. april 2012 Et triks er å ta bilder fra fugleperspektiv. Aldri bruk froskeperspektiv, da blir man bredere og får inkludert heller uflatterende kroppsdeler som nesebor og (dobbel)hake.
Neket Skrevet 24. april 2012 #17 Skrevet 24. april 2012 Vel, når du ser deg i speilet er du speilvendt, det er man ikke på bilder. Derfor ser man annerledes ut på bilder, samtidig som det er slik folk oppfatter en. TS er sikkert den eneste som reagerer på overarmene sine på bildene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå