Gå til innhold

Kan jeg bli besøkshjem?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg bli besøkshjem i helgen med tanke på at jeg er enslig og kun eier en toroms hvor barnet ikke vil få et eget rom når det sover over i helgen?

Jeg har ellers livet på stell, lurer mest i forhold til det ovennevnte :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg bli besøkshjem i helgen med tanke på at jeg er enslig og kun eier en toroms hvor barnet ikke vil få et eget rom når det sover over i helgen?

Mitt tips, ring barneverntjenesten :) Dem som styrer med det der og tror dem kan svare deg mye kjappere og mer faglig riktig =)

Forøvrig, kjempebra tanke!

AnonymBruker
Skrevet

Barneverntjenesten vil nok spørre deg om hva du selv tenker i forhold til hvor barnet skal sove.

Jeg hadde ikke godtatt svar som "sove på samme seng" e.l. Det vil vel heller ikke de fleste andre foreldre gjort heller. Eller hva? Ville dere tenkt det var ok at barnet deres sov i samme seng/rom ilag med en person (besøksmor/-far) dere ikke kjenner personlig?

AnonymBruker
Skrevet

Barneverntjenesten vil nok spørre deg om hva du selv tenker i forhold til hvor barnet skal sove.

Jeg hadde ikke godtatt svar som "sove på samme seng" e.l. Det vil vel heller ikke de fleste andre foreldre gjort heller. Eller hva? Ville dere tenkt det var ok at barnet deres sov i samme seng/rom ilag med en person (besøksmor/-far) dere ikke kjenner personlig?

Beklager skulle stå: "sove i samme rom/seng" e.l.

Skrevet (endret)

Hei, så fint av deg at du tenker på å gjøre det, men om jeg ikke husker helt feil, så tror jeg dessverre ikke det er mulig, er litt usikker på hvordan reglene er nå med tanke på at du er enslig.. Men tror at det at barnet ikke har mulighet til å ha en egen seng/soverom er det som kansje blir lagt mest vekt på av de to tingene.. Men som noen andre nevnte her ring og hør med barnevernet..

:-)

Endret av lille_lam
Skrevet

Hva med å bli støttekontakt i første omgang?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...