Gjest Vegg Skrevet 21. april 2012 #1 Skrevet 21. april 2012 Hei! Jeg hadde min første koloskopi i går, og i dag har jeg noe så fryktelig vondt i magen! Er helt sinnsyke smertersom kommer når jeg ligger på siden, eller er i bevegelse. Jeg følte jeg fikk prumpa ut lite luft i går etter koloskopien, kan det ha noe med dette å gjøre? Jeg har i tillegg fastet siden torsdags morgenen (spiser selvfølgelig nå som jeg er ferdig) og kan det ha noe med det også å gjøre? Avføringsmiddlet tok veldig hardt på magen!
Gjest JK Skrevet 21. april 2012 #2 Skrevet 21. april 2012 Jeg er ikke lege, eller noe innen helse... Så dette svaret er basert på egne mageproblemer. Du sier at du ikke fikk ut så mye luft i går, prøv å ta noen situps, gå en tur og/eller varmeflaske på magen, gjerne samtidig som du masserer magen (bruk hele håndflaten til sirkelbevegelser, prøv å start bak på ryggen i midjehøyde og fremover eller klyp med hele hånden i dette området). Avføringsmidler som er ment til å tømme tarmsystemet foran undersøkelser er tøffe ting for magen. Spis lette ting med høyt vann og fiberinnhold til hvert måltid (stangselleri, rå gulrøtter, rå blomkål), dette vil mykne opp og øke volumet i avføringen, slik at tarmene får greit med "arbeidsemner" Om ikke smertene gir seg, kan du jo ta en telefon til legevakten å høre Lykke til
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #3 Skrevet 21. april 2012 Det er nok luften som ikke har kommet ut, det kan gi store smerter. Rå grønnsaker er tøft for magen, så det ville jeg har vært forsiktig med. Et vanlig kosthold kan du spise, men begyn smått og utvid.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2012 #4 Skrevet 21. april 2012 Da jeg tok koloskopi kom lufta sä fort ut at sykepleiern trodde jeg :kvalme: Dermed var jeg bra igjen etter en banan og en lett middag!
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2012 #5 Skrevet 21. april 2012 Da jeg tok koloskopi kom lufta sä fort ut at sykepleiern trodde jeg Dermed var jeg bra igjen etter en banan og en lett middag!
Gjest Vegg Skrevet 21. april 2012 #6 Skrevet 21. april 2012 Er såvidt jeg tørr å fise, Avføringsmiddlet er tydeligvis fortsatt i kroppen da jeg skiter vann! Håper smertene går over snart, er et helvete
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2012 #7 Skrevet 21. april 2012 Er såvidt jeg tørr å fise, Avføringsmiddlet er tydeligvis fortsatt i kroppen da jeg skiter vann! Håper smertene går over snart, er et helvete Da må du nok belage deg på ei rolig helg i nærheten av dass!
eitrande Skrevet 21. april 2012 #8 Skrevet 21. april 2012 Jeg tok koloskopi for halvannet år siden, og da hadde jeg så vondt at mannen måtte være hjemme dagen etterpå for å ta hånd om sønnen vår. Tok flere dager før jeg var smertefri, men sannsynligvis var det bare luft. Spesialisten min hadde ikke noen bedre forklaring hvertfall. Syns det høres merkelig ut at du fremdeles har diaré. Tror ikke det kan skyldes avføringsmidler, min erfaring er at man "skiter seg ferdig" allerede kvelden før. ;-) Prøv tipsene i innlegg #2 og ring legen på mandag hvis du ikke er blitt mye bedre er mitt forslag. :-) Håper du uansett snart føler deg bedre!
Gjest Vegg Skrevet 22. april 2012 #9 Skrevet 22. april 2012 Følte meg bedre i går kveld og har fått sovet noen timer i natt! Men nå er smertene tilbake igjen, fryktelig hvor vondt dette er! Diarén kommer muligens av at jeg ikke har spist noe, spiste et ordentlig måltid i går kveld og har ikke vært på do siden det!
Gjest Vegg Skrevet 22. april 2012 #10 Skrevet 22. april 2012 Hadde i tillegg dobbel tømming siden sykehuset ikke hadde fått med seg at jeg hadde tømt selv med picoprep...ble klyx rett før koloskopien
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå