Gå til innhold

Legges inn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har det skjedd så mye dritt i livet mitt, og jeg er bare en tiltaksløs jente som eksisterer og ikke lever. Psykologen min trodde det ikke hjalp og komme til timene fordi jeg "levde" som normalt etter hver time uansett. Nå har hun begynt å gi meg time engang i uken da, (før hver andre uke), så hun ser vel mer og mer alvoret. Hun snakket om at jeg kunne legges inn på en instutisjon(?), med sengepost, hvor jeg fikk behandling hele tiden.

Det hadde vel vært en god ide, men nå er det snart eksamen og masse på skolen. Jeg vil ikke ødlegge det.. men vet jeg kunne ha trengt en innleggelse :( Samtidig vet jeg ikke om jeg tør. Familien vet ikke hvordan det står til og vil ikke gi de noe "sjokk"...

Har kun hvert innlagt på ungdomsavdeling før, så aner ikke hvordan det er med voksenavdeling :(((

Hva hadde du gjort?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i en lignende situasjon som deg. Jeg ville ha hørt hva psykologen anbefaler, og gjort det han mener er rett dersom du er usikker selv.

Eksamener er forresten ikke noe problem, du er jo ikke innelåst selv om du er innlagt. Som regel kan du komme og gå som du vil.

Gjest kittycat
Skrevet

Kan du ikke ta opp igjen eksamen? ikke at det er så fristende kanskje, men viktig at du tenker på helsen din. Om du ikkje er helt god når du tar eksamen og sånn uansett blir det jo ikkje noe bra resultat.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er 2 gangen jeg tar 3.klasse, så nei.

AnonymBruker
Skrevet

Hele vgs ble ødlagt pågrunn av helsa mi, og jeg er fremdeles like dårlig.....

Skrevet

Hadde nok takket ja.

Før eller siden kommer sammenbruddet.. Sett det så alt for mange ganger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig så er det ventetid, så det er ikke sikkert du kommer inn på mange måneder. Men dette kommer mye ann på hvor du bor.

Du er ikke innelåst så du kan ta eksamen selv om du er innlagt. Du skal få et opplegg som passer deg, om du da trenger å gå på skolen innimellom så er nok det greit.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke ventetid når det er så alvorlig som nå..

sammenbrudd? da burde jeg fått det får noen år siden, så det kommer nok ikke.. eller kommer ann på hva du definerer som sammenbrudd.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du skal legges inn for å få mer oppfølging enn det psykologen kan gi deg, er neppe en akuttinnleggelse det rette (siden du skriver at du ikke trenger ventetid når du er så dårlig som du er). En akuttinnleggelse er for å komme over en krise, og det er sjelden så mye hjelp å få der.. Men om du er veldig dårlig, vil du nok komme lengre frem i køen dersom du blir søkt inn til en vanlig innleggelse.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt ja! Har selv vært innlagt på en døgnpost, og det hjalp veldig mye. Du er som sagt ikke innelåst, og du kan både jobbe å gå på skole selv om du er der noen uker. Ikke si nei til denne muligheten!

• Liker 1
Skrevet

Nå har det skjedd så mye dritt i livet mitt, og jeg er bare en tiltaksløs jente som eksisterer og ikke lever. Psykologen min trodde det ikke hjalp og komme til timene fordi jeg "levde" som normalt etter hver time uansett. Nå har hun begynt å gi meg time engang i uken da, (før hver andre uke), så hun ser vel mer og mer alvoret. Hun snakket om at jeg kunne legges inn på en instutisjon(?), med sengepost, hvor jeg fikk behandling hele tiden.

Det hadde vel vært en god ide, men nå er det snart eksamen og masse på skolen. Jeg vil ikke ødlegge det.. men vet jeg kunne ha trengt en innleggelse :( Samtidig vet jeg ikke om jeg tør. Familien vet ikke hvordan det står til og vil ikke gi de noe "sjokk"...

Har kun hvert innlagt på ungdomsavdeling før, så aner ikke hvordan det er med voksenavdeling :(((

Hva hadde du gjort?

Jeg ville fortalt at jeg ville tatt eksamen først slik at jeg kunne fått fullført skolegangen på et ordentlig vis siden d er tredje gangen du forsøker dette.

Og foreldrene har ikke vondt av å vite d, d kan snarere være til hjelp og støtte for deg :trøst:

Skrevet

Jeg ville fortalt at jeg ville tatt eksamen først slik at jeg kunne fått fullført skolegangen på et ordentlig vis siden d er tredje gangen du forsøker dette.

Og foreldrene har ikke vondt av å vite d, d kan snarere være til hjelp og støtte for deg :trøste:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...