AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #1 Skrevet 20. april 2012 Noen som har HTC Sensation, eller vet hvordan den er? Jeg tenker å kanskje kjøpe denne, men er det en bra mobil til 3000 kr? Er det dumt å kjøpe denne da den er nokså gammel på markedet? http://www.lefdal.com/product/telecom-gps/mobiltelefon/HTCSENSATION/htc-sensation-smarttelefon
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #2 Skrevet 20. april 2012 Jeg ville nok heller gått for denne; http://www.lefdal.com/product/telecom-gps/mobiltelefon/S5360WHITE/samsung-galaxy-y-s5360-smarttelefon-hvit Har selv en HTC Desire nå, å den er det bare tull med. Ut og inn på verksted. Har hørt at HTC tlf ikke er så gode android-telefoner lenger, å at de har tapt seg i det siste mens noen av konkurrentene har forbedret seg. Ellers synes jeg HTC er brukervennlige og har en fin meny og muligheter - hvis man da kan bruke androide programmer da...
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #3 Skrevet 22. april 2012 Flere som har noen meninger om denne telefonen?
Klatt Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 (endret) Det går ikke an å sammenligne Galaxy Y og en Sensation. Det er to vidt forskjellige telefoner beregnet på vidt forskjellige oppgaver. Galaxy Y er av de billigste android-telefonen som selges og er ikke beregnet på noe tungt arbeid, mens Sensation drar det meste av oppgaver man gir den. Det finnes selvfølgelig kraftigere telefoner, men dog til en dyrere pengesum. Hva skal du med telefonen? Bruksmønster? Er du mye på nettet, ser du for deg at du kommer til å se film/video? Høre på musikk? Spille? Personlig ville jeg nok gått for HTC One V over Sensation mtp at One V er helt ny og kommer med nyeste form for android (4.0). Den er vel også littegranne billigere, men som sagt spørs det på bruksmønsteret ditt. Sammenligner man One V og Sensation så har Sensation en kraftigere prosessor og mer arbeidsminne, noe som kan være aktuelt om du spiller eller prøver å ha mange programmer åpne samtidig. Hvis kamera er viktig for deg er uten tvil Sensation å foretrekke. I tillegg er Sensation større hvis du liker stor skjerm, men også en del tyngre enn One V. Endret 22. april 2012 av Klatt 2
Yme Skrevet 22. april 2012 #5 Skrevet 22. april 2012 (endret) HTC Sensation er en helt grei telefon. Noen brukere opplever litt "fusking" på avknappen, men da er det jo eventuelt bare å bytte den og få en som funker skikkelig. Jeg har hatt min siden modellen kom ut, og har ikke tenkt til å bytte den ut før den er så gammel at den er totalt ubrukelig. Jeg ville nok heller gått for denne; http://www.lefdal.com/product/telecom-gps/mobiltelefon/S5360WHITE/samsung-galaxy-y-s5360-smarttelefon-hvit Du ville heller valgt en billigmodell enn en toppmodell? Hva er tanken bak dette da? Har selv en HTC Desire nå, å den er det bare tull med. Ut og inn på verksted. Har hørt at HTC tlf ikke er så gode android-telefoner lenger, å at de har tapt seg i det siste mens noen av konkurrentene har forbedret seg. Min første android-telefon var en HTC Desire. Den fungerte bra, men jeg likte ikke at den hadde så lite internt minne. På den tiden var det ikke alle "apps" som kunne flyttes over på minnekortet, men det er ikke et problem idag. Hvis telefonen din stadig måtte til reparasjon, var det ente fordi du hadde en defekt utgave, eller fordi du behandla den dårlig. Ellers synes jeg HTC er brukervennlige og har en fin meny og muligheter - hvis man da kan bruke androide programmer da... Hvis man kan bruke androide programmer?? Alle smarttelefoner er jo så å si helt like når det kommer til "programmer"... Dvs, de kjører aplikasjoner (apps) og de er da ikke noe annerledes om man har en iPhone, en telefon fra HTC, eller en fra Samsung osv. Endret 22. april 2012 av Yme 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #6 Skrevet 23. april 2012 Jeg tenker å bruke den til å ringe og sende sms, litt spill og musikk, og være på nett og bruke apper. Kommer vel ikke til å se så mye på film, men kanskje litt. Vil det være mye bedre med nyere form for android? Hva vil forskjellen på det nye og gamle være? Høres ut som det eneste HTC One V er bedre på er at den har nyere form for andriod. Er det viktigere å ha ny form for android, enn å ha bedre prosessor og arbeidsminne?
Yme Skrevet 23. april 2012 #7 Skrevet 23. april 2012 One x er den som er bedre, og ingen av dem har nyere android, men en nyere "sense", som enkelt forklart er utseende på skjermbildet. sensation har sense 3.5 mens one-telefonene har 4.0... Den ene er ikke bedre enn den andre. Til bruket du nevner, er htc sensation en bra telefon.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #8 Skrevet 23. april 2012 Vil det være dumt å kjøpe HTC Sensation når den er såpass gammel som den er? Er HTC One V mye bedre enn Sensation?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #9 Skrevet 23. april 2012 Jeg har HTC Sensation og er kjempefornøyd. Har hatt den i et halvt år, og kommer ikke til å bytte den ut før jeg absolutt må. Jeg bruker telefonen mye, og har aldri hatt noen problemer med den, hverken på hardware eller software. Den har også oppdatert seg med nye android 4.0, noe som er en solid oppgradering fra den forrige versjonen. Skjønner heller ikke hva som menes med å "kunne å bruke andriod", dette er min første smart-telefon, og jeg synes den er veldig lett og intuitiv å bruke.
flyndra90 Skrevet 23. april 2012 #10 Skrevet 23. april 2012 Har HTC Semsation XE som er så og si samme telefon, eneste forskjell er at lyden skal være bedre, litt større batteri og at prossessoren er klokket høyere. Jeg er ihvertfall utrolig fornøyd, og jeg har egentlig ikke noe negativt å si om den, bortsett fra at batterikapasiteten kunne vært bedre, spessielt hvis man glemmer å skru av gps/wi-fi. Men slik er vel alle smarttelefoner.
Yme Skrevet 23. april 2012 #11 Skrevet 23. april 2012 Vil det være dumt å kjøpe HTC Sensation når den er såpass gammel som den er? Er HTC One V mye bedre enn Sensation? One V er ikke bedre, og det er ikke meningen heller. One V er ment for å være en budsjettelefon... Det er One X som er den nye "supertelefonen" dems, og den koster mer.
Klatt Skrevet 23. april 2012 #12 Skrevet 23. april 2012 Stemmer som Yme sier, One V er en del av HTCs nye serie, og telefonen er beregnet på å være en "billig"telefon for de som ikke trenger det beste. I tillegg stemmer det også at HTC Sensation er oppgraderbar til Android 4.0 - det var min glipp, så akkurat det har ikke noe å si så sant du er komfortabel med å oppgradere selv (Langt i fra alle er det, selv om det er rimelig enkelt.) Til bruket du nevner så er det riktig at Sensation er en god og grei telefon til en rimelig penge. Vil du ta et steg opp i kvalitet kan Galaxy S2 være aktuell, vil du se på noe litt rimeligere kan Sony Ericsson Arc S være et alternativ.
Yme Skrevet 23. april 2012 #13 Skrevet 23. april 2012 I tillegg stemmer det også at HTC Sensation er oppgraderbar til Android 4.0 - det var min glipp, så akkurat det har ikke noe å si så sant du er komfortabel med å oppgradere selv (Langt i fra alle er det, selv om det er rimelig enkelt.) Oppgraderinger skjer automatisk når man er kobla til nettet. Det er ikke noe brukeren gjør selv, så det skal ikke være problematisk for noen.
Klatt Skrevet 23. april 2012 #14 Skrevet 23. april 2012 Oppgraderinger skjer automatisk når man er kobla til nettet. Det er ikke noe brukeren gjør selv, så det skal ikke være problematisk for noen. Automatisk over-air når du er tilkoblet Wi-fi? Lærer noe nytt hver dag..
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #15 Skrevet 23. april 2012 HTC Sensation er en helt grei telefon. Noen brukere opplever litt "fusking" på avknappen, men da er det jo eventuelt bare å bytte den og få en som funker skikkelig. Jeg har hatt min siden modellen kom ut, og har ikke tenkt til å bytte den ut før den er så gammel at den er totalt ubrukelig. Du ville heller valgt en billigmodell enn en toppmodell? Hva er tanken bak dette da? Min første android-telefon var en HTC Desire. Den fungerte bra, men jeg likte ikke at den hadde så lite internt minne. På den tiden var det ikke alle "apps" som kunne flyttes over på minnekortet, men det er ikke et problem idag. Hvis telefonen din stadig måtte til reparasjon, var det ente fordi du hadde en defekt utgave, eller fordi du behandla den dårlig. Hvis man kan bruke androide programmer?? Alle smarttelefoner er jo så å si helt like når det kommer til "programmer"... Dvs, de kjører aplikasjoner (apps) og de er da ikke noe annerledes om man har en iPhone, en telefon fra HTC, eller en fra Samsung osv. Min tlf har tydeligvis en defekt, å er til reparasjon for samme feilen nå for 2. gang. Fikk beskjed fra verkstedet etter 1. gang at hvis problemet vedvarte så måtte jeg kutte ut å bruke androide programmer, men jeg mener at jeg skal kunne bruke de programmene på tlf å har derfor levert den inn igjen. Regner med å få den tilbake i løpet av uka, å er spent på å se om de har klart å fikse problemet eller om det blir ny tlf på meg. Oppgraderinger skjer automatisk når man er kobla til nettet. Det er ikke noe brukeren gjør selv, så det skal ikke være problematisk for noen. På min Desire kommer det tilgjengelig oppdateringer, men jeg må jo oppdatere den selv.
Yme Skrevet 23. april 2012 #16 Skrevet 23. april 2012 (endret) Min tlf har tydeligvis en defekt, å er til reparasjon for samme feilen nå for 2. gang. Hva er det som skjer, siden du må sende den inn? Fikk beskjed fra verkstedet etter 1. gang at hvis problemet vedvarte så måtte jeg kutte ut å bruke androide programmer, men jeg mener at jeg skal kunne bruke de programmene på tlf å har derfor levert den inn igjen. Regner med å få den tilbake i løpet av uka, å er spent på å se om de har klart å fikse problemet eller om det blir ny tlf på meg. Hva mener du med "androide programmer"? Operativsystemet på telefonen din heter Android, så absolutt alt som er på den er det du kaller "androide programmer"... Telefonboka di er et android-program, det du skriver sms med, er et android-program... Det du tar bilder med... Absolutt alt. Å installere skadelige "apps" er det samme som å behandle telefonen dårlig, så hvis det er dette du mener med "androide programmer" kan det på en måte sammenlignes med at du har installert virus på dataen din. På min Desire kommer det tilgjengelig oppdateringer, men jeg må jo oppdatere den selv. Du får beskjed om at det har kommet en oppdatering, og må trykke på en knapp for å godta det. Når du har trykka på den ene knappen, oppdaterer telefonen seg helt selv. Å måtte oppdatere den selv, er noe helt annet, som krever at du har "hacka" telefonen din, for å tukle med operativsystemet og sånt. Endret 23. april 2012 av Yme
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #17 Skrevet 24. april 2012 Jeg ser at HTC Evo koster det samme som HTC Sensation. Hva er forskjellen på de? Hvem er best? http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/HTCEVOBLACK/htc-evo-3d-sort
Yme Skrevet 24. april 2012 #18 Skrevet 24. april 2012 (endret) Evo har dårligere kamera, men den kan filme og ta bilder i 3D, også kan du se 3D-filmer på den, uten å bruke spesielle briller. Endret 24. april 2012 av Yme
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #19 Skrevet 24. april 2012 Jeg er fornøyd. Hatt den siden juli 2011. Savner ingenting. Finnes bedre kamera, finnes bedre lyd.
Yme Skrevet 24. april 2012 #20 Skrevet 24. april 2012 (endret) Jeg er fornøyd. Hatt den siden juli 2011. Savner ingenting. Finnes bedre kamera, finnes bedre lyd. Syns Sensation har ganske bra kamera jeg... Dette bilder har jeg tatt i stua, uten noe spesiell belysning, og uten noen redigering. http://i120.photobucket.com/albums/o192/yhme/HTCKamera.jpg Jeg er ikke fotograf på noen måte, og pleier aldri ta bilder, så dette er jo veldig amatørmessig, men fortsatt syns jeg kvaliteten er ganske bra. Edit: Bildet krympa litt da jeg lasta det opp på photobucket, av en eller annen grunn Endret 24. april 2012 av Yme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå