Gjest ^_^ Skrevet 20. april 2012 #1 Skrevet 20. april 2012 Hei, Tenkte å se om det er folk med råd her! Vi får prøve. Jeg har slitt med IBS i mange år. Men det har alltid forsvunnet i ny og ne. De siste par årene har jeg hatt smerter ganske ofte, men jeg har på en måte overlevd. For 2 mnd'er siden valgte jeg å endelig ta enda en legerunde da mine smerter kom oftere og var mye vondere. Gikk gjennom den vanlige møllen og endte opp med samme som sist; IBS. De siste ukene har jeg kuttet ut Cola (som jeg drakk gjerne 0.5l av hver dag , mer i helgene). Spiser mindre mat, men oftere. Begynt å trent igjen. Jeg har vært sykemeldt i de siste to mnd'er og hadde smerter når jeg var hjemme og ikke gjorde noe spesielt (da mye mindre enn når jeg var på jobb). Den siste uken har jeg ikke hatt noen smerter, sittet rolig hjemme og ikke gjort noe spesielt annet enn trening og glodd på tv'n . Men idag, skulle jeg en tur på butikken for å handle til helgen. Da kom smertene med engang. Jeg har alltid vært plaget med at når jeg skal noe , så får jeg vondt. Men har alltid vært plaget ellers også , som feks når jeg sitter hjemme \ etter et måltid, etc. Dog, denne gangen har jeg vært helt perfekt i en uke (ikke vært så ofte på do da .. 1 gang på 4 dager), helt tili jeg skulle noe , som tar 5minutter. Noen andre der ute som er plaget med smerter når man Skal noe ? Virker liksom som at det er mye psykotisk for min del. Men jeg har funnet ut at Cola feks, reagerer jeg fort på. Og jeg har da , som sagt, hatt smerter selv om jeg ikke har gjort noe spesielt. Har ikke hatt noen forandringer i livet eller stress, eller noe som helst heller. Så , tenkte å høre om noen hadde erfaringer å dele! Takk for alle svar iallefall!
Anehan Skrevet 20. april 2012 #2 Skrevet 20. april 2012 Regner med det er psykisk du mener, og ikke psykotisk Kullsyren i brus er som regel noe alle med IBS reagerer på i varierende grad, og i og med at du har vært fin en stund, men blir dårlig når du skal ut, så høres det enten ut som at du har reagert på det du har spist sist før du gikk ut - eller så er det noe som stresser deg ved å gå noen plass.
Gjest H Skrevet 20. april 2012 #3 Skrevet 20. april 2012 Har du prøvd kognitiv terapi? Tror det kan være noe for deg
Gjest ^_^ Skrevet 21. april 2012 #4 Skrevet 21. april 2012 Takk for svar! Ja, jeg merker brus ganske godt. Men denne uken har jeg spist vel det samme, og ikke drukket brus eller noe. I går skulle jeg ut å handle for helgen, noe som tar 10min. Jeg har alltid vært glad i folk, stresser sjeldent (liker faktisk stress) og det har ikke vært noen store forandringer i livet. Så jeg klarer liksom ikke se at det skal være noe Psykisk (takk!) På gang her. Og jeg mener jeg burde føle på meg om det var noe spesielt. Igjen, takk.
Sugerøret Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 Det har vært mange poster om IBS http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=649251&st=0&p=10823049&#entry10823049 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=635663&st=0&p=10567439&#entry10567439 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=633095&st=0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå