Gå til innhold

Har du tatt bort folk fra facebook?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt bort folk du har blitt lei av eller ikke liker, eller har slutta å like å ha som venn på facebook?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mahareth
Skrevet

Ja, jeg har tatt vekk folk fra fb, fordi jeg ikke har sett noen grunn til å ha dem der lenger. Enten fordi vi ikke har noen kontakt eller fordi jeg ikke ønsker å ha kontakt med dem lenger.

• Liker 3
Gjest Frk.Franzen
Skrevet

Jepp. Har fjernet folk jeg la til fordi jeg spilte facebook-spill og folk fra ungdomsskolen/vgs fordi jeg rett og slett aldri har har likt dem.

• Liker 1
Skrevet

Ja, mange gonger. Har vel hundre mindre venner no enn for eit halvt år sidan. Blitt litt mindre tolerant overfor irriterande og unødvendige statusar.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sletter folk hele tiden, jeg. Jeg gidder ikke å ha folk på facebook som jeg ikke har noe kontakt med, ser ikke poenget.

• Liker 4
Gjest enirac
Skrevet (endret)

Når eg hadde FB: Oh yes, mange! Moro når de fant ut at de var blitt fjernet fra noen sin venneliste, trålet igjennom vennelista si for å finne ut hvem det var som hadde gjort noe slikt (må le når de med fleire hundre venner på lista faktisk klarte å finne ut hvem som "manglet"), blei furtne og sendte PM til meg eller min samboer for å vite hvorfor. Ekstra moro når det faktisk var folk eg aldri hadde hilst på eller stoppet for å snakke med om eg hadde truffet de på gata og som aldri hadde hilst eller stoppet for å snakke med meg om vi tilfeldigvis hadde møttes eit sted, men som likevel insisterte på å være FB-venn..

Endret av enirac
Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Nei, men jeg oppdaget nylig at jeg hadde blitt "avvennet" av en fjern tidligere bekjent selv. Helt greit, da det ikke er videre sannsynlig at jeg kommer til å ha kontakt med denne personen. Jeg oppdaget det da jeg en dag plutselig kom til å tenke på vedkommende og tenkte jeg skulle søke opp hva h*n driver med for tiden.

Det litt vittige er at vedkommende tydeligvis ikke hadde fjernet alle h*n hadde lite kontakt med. En venn (på ordentlig) av meg er fremdeles facebookvenn med denne personen, selv om de ikke har møttes eller hatt noe å gjøre med hverandre på ca 20 år. Den som ikke ble fjernet fra vennelista er en person som er godt kjent og har høy kred i visse kretser (litt høykulturell status ;) ), så jeg mistenker at det er noen som gjerne siler etter statuskriterier.

Jeg tror (og håper) at jeg ikke er en facebook-spammer. Har jo "lært" nok her inne om hva som irriterer folk...

Endret av Spinell
  • Liker 2
Skrevet (endret)

:fnise: En av de første jeg sletta var ei fra ungdomskolen. Hver gang vi møttes smilte jeg og hilste, men hun bare stakk nesa opp i været og gikk forbi meg uten å se. Hva er vits med å være venner på FB da? Hadde lyst til å skrive "OVERLEGEN BITCH!" på veggen hennes før jeg sletta henne, men holdt meg for god for det, hehe.

Uansett, hadde en stor sletterunde her for litt sia, sletta nærmere 250stk.. hehe. Blir nok en sletterunde snart igjen.

Endret av Micolina
  • Liker 1
Skrevet

Oh yeah! Jeg pleide å spille et spill hvor man var sterkere om man hadde flere venner som spilte, så jeg skaffet meg facebook spillvenner gjennom enn masse add venneliste. Nå har jeg sikkert slettet over hundre venner. Men jeg sletter ikke facebook venner, jeg faktisk kjenner.

AnonymBruker
Skrevet

Uansett, hadde en stor sletterunde her for litt sia, sletta nærmere 250stk.. hehe. Blir nok en sletterunde snart igjen.

Jeg forsvant visst i den sletterunden din :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke tatt bort folk av de grunnene du nevner, kun hvis det er folk jeg adda fordi jeg feks hadde noe med dem å gjøre i noen få uker, og så ikke har hatt kontakt med dem på flere år etter det.

Skrevet

Jepp, sletta folk som ikke liker meg/jeg liker ikke de og folk jeg ikke snakker med lengre. Noen har jeg derimot tatt vare på fordi jeg syns det er gøy å snoke på de :P

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kun fjernet folk jeg ikke ønsker kontakt med.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Søgni
Skrevet

Ja, jeg har fjerna folk. Nå er ikke jeg en av dem som har veldig strenge inntakskrav til vennelista mi i utgangspunktet, eller som mener folk må være i min innerste vennekrets for å ha dem på vennelista, men et par ganger har det vært naturlig å fjerne noen.

Jeg har blitt sletta selv også, og det har alltid vært av folk jeg ikke lenger har kontakt med. Folk bruker FB på ulike måter, rett og slett.

Gjest Elissima
Skrevet

Slettet en ex og alle vennene hans. Ble så lei av å få opp info om han på news feeden. Også var det folk jeg ikke hadde noe kontakt med uansett, så da ble de slettet.

Gjest Fiolett
Skrevet

Ja. Kom til et punkt der vennelista mi var full av folk jeg bare visste hvem var, men ikke kjente. Det var sikkert like uinteressant for dem å lese om meg, som for meg å lese om dem :)

Skrevet

Jeg har fjerna de jeg ikke ser noe poeng i å ha der, f.eks sånne som jeg har møtt på fest en gang og aldri snakket med siden, og folk jeg har gått på skole med som jeg aldri har likt. Har ikke noen interesse av å måtte bla meg gjennom statusoppdateringene til disse..:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fjerna flere.

De som mobba meg på barneskolen ser jeg ingen grunn til å ha på lista mi, selv om de foreslo venneforespørsel.

Ekser og vennene deres.

Folk som har negativ energi og sprer bare negativitet rundt seg med negative statuser etc, som jeg uansett ikke har mye med å gjøre.

Folk som har vært frekke og dårlige imot meg. Fjerner de lett... Ingen vits i å ha søppel i livet sitt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fjernet folk jeg ikke ønsker å ha kontakt med av ulike grunner, og ser ikke vitsen med å ha de som fbvenner når jeg ikke ville snakket med de om jeg møtte de å gaten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...