AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #1 Skrevet 20. april 2012 Jeg er litt usikker på hvor jeg skal poste dette.. Men jeg lurer på om det er noen her som har vært sykemeldt pga en spontanabort? Jeg kjenner ei jente som er sykemeldt pga noe annet, men jeg lurer på om det kanskje kan være en SA som er den egentlige grunnen.. Tør ikke å spørre henne om det da, selvsagt...
TheSgirl Skrevet 20. april 2012 #2 Skrevet 20. april 2012 Hvordan folk reagerer etter en SA er jo veldig forskjellig,så man kan både bli sykmeldt over lengre tid,eller være fit for fight igjen etter en dag eller to. Meget individuelt.
Gjest Indra Skrevet 20. april 2012 #3 Skrevet 20. april 2012 Hvorfor er du så opptatt av hvorfor hun er sykmeldt? 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #6 Skrevet 20. april 2012 Kan ikke være stort bekymret om du ikke kan ta det med henne.
micromaya Skrevet 20. april 2012 #7 Skrevet 20. april 2012 Om du ikke kjenner henne godt nok til å spørre henne personlig, så bør du slå deg til ro med grunnen hun har oppgitt . Hvorfor funderer du på om SA er den egentlige grunnen..? (Ellers er det sikkert helt individuelt ang sykmelding, på samme måte som andre hendelser og grunner. Jeg har spontanabortert to ganger, men var på jobben både underveis og etter. Ingen sykmelding.)
Gjest Mahareth Skrevet 20. april 2012 #8 Skrevet 20. april 2012 Om hun har fortalt deg en dekkhistorie, så vil hun nok gjerne slippe å snakke om det. Du bør ikke spørre om det, men du kan jo si at om det er noe hun ønsker å snakke om, så er du der for henne. 1
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2012 #11 Skrevet 20. april 2012 Jeg var sykemeldt etter en tja, vet ikke om det går under sa, men fosteret var dødt i uke 14. Måtte ha en utskraping. Kunne gått på jobb sikekrt, men jeg var så knekt så jeg var hjemme i 14 dager hvor jeg pratet med noen og kom meg. Samboer tok ferie den tiden, så jeg ikke var alene. Hva som stod på sykemeldingen? Psykisk kanskje? Jeg leste det aldri. Men jeg fortalte sjefen min grunnen og hun respekterte det. (verre var det at hun informerte de jeg jobbet med før jeg kom tilbake, så de skulle ta hendyn. Og jeg hadde ikke fortalt dem at jeg var gravid..) Hvordan kan du vite at hun har hatt en sa? kan hende hun har blødninger, må ta det med ro etc. Neste sv.sk ble jeg sykemeldt fra uke 8 pga blødninger. Måtte ligge mye og ta det med ro frem til uke 12.
FoxyFish Skrevet 20. april 2012 #12 Skrevet 20. april 2012 Du virker mye mer nysgjerrig enn bekymret, så mitt råd er at du ikke blander deg. Vil denne jenta absolutt at du skal vite grunnen til hennes sykemelding, så hadde du ikke behøvd å spørre på KG.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå