Gå til innhold

Hva synes vi om navnet til den nye Prinsessen da?


Gjest Frigg

Ingrid Alexandra, bra navn for en kommende dronning?  

  1. 1. Ingrid Alexandra, bra navn for en kommende dronning?

    • Ja!
      56
    • Nja...
      13
    • Nei!
      1
    • NEI!!!
      6


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Trulselinemor

Jeg synes navnet var fint. Men hadde egentlig ønsket at hun ikke kalte henne for Ingrid, for det er et navn jeg har lyst til å ha dersom jeg får en datter. Jeg har ikke så veldig lyst til å kalle opp etter henne, for da tror alle at enn har valgt det navnet pga prinsessa.

Jeg var redd for at hun skulle bli kalt Ingeborg Margrethe eller Ragnhild Margrethe, for det hadde ikke blitt så godt likt. Ingeborg og Ragnhild alene er veldig fint, men ikke dersom Margrethe blir lagt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt interessen...

I COULDN'T CARE LESS!

Du trenger jo ikke bry deg selv om andre bryr seg, bare du er åpen for den tanken at andre kan bry seg om noe du ikke bryr deg om. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes navnet var kjempe fint jeg. Det er et skikkelig prinsesse navn!

Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongehuset bør avskaffes for min del. Kongehuset bør ikke lete etter kjerringer på pubber sånn som vanlige folk. Det viktigste var at fargen var riktig, nemlig HVIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes både Ingrid og Alexandra er fine navn...men synes de klinger svært dårlig sammen!...uttalen blir liksom ikke helt...rett!?!

Det blir litt Berit-Beate eller Mette-Marit....eller Jorunn-Ingrid :ler:

ikke for å fornærme noen..navnet skjemmer ingen! men noen kombinasjoner "flyter" bedre enn andre, og er lettere å uttale!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes navnet var kjempefint jeg. Absolutt en arveprinsesse verdig :D

Flott at de bruker Ingrid, som jo en tidligere norsk dronning, Ingerid, het. Og som mamma'n til Dronning Margrethe av Danmark het. Så litt på den danske kongefamiliens hjemmesider, og faktisk har alle døtrene av Dronning Ingrid nettopp Ingrid som siste av fire fornavn. Da kunne jo egentlig Märtha hete Märtha Louise Sonja da?? Eller den nye lille kunne hete Ingrid Alexandra Mette-Marit :ler:

Alexandra synes jeg i begynnelsen kanskje ikke klang så godt sammen med Ingrid, men etter å ha blitt vant til det synes jeg det er kjempefint i kombinasjon :wink: Og så er det jo flott at de bruker et navn som er vanlig i kongefamilien allerede - Prinsesse Ragnhild Alexandra og som oppkalling etter Kong Olav :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, så skal vi ha en mening om dette også. Vel, jeg stiller jeg helt nøytral til dette. Min mening teller ikke når det gjelder navnevalg. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes både Ingrid og Alexandra er fine navn...men synes de klinger svært dårlig sammen!...uttalen blir liksom ikke helt...rett!?!

Det blir litt Berit-Beate eller Mette-Marit....eller Jorunn-Ingrid :ler:

ikke for å fornærme noen..navnet skjemmer ingen! men noen kombinasjoner "flyter" bedre enn andre, og er lettere å uttale!! :D

Det hade vel blitt mer Berit-Beate om de hadde valgt Ingrid-Ida eller Anna-Alexandra?

Jeg synes Ingrid-Alexandra er en veldig fin kombinasjon der første navnet begynner på en helt annen bokstav enn mellomnavnet og de slutter på forskjellige bokstaver også. Ingrid kan uttales kort, mens Alexandra er litt lengre. Mette-Marit er vel en litt uvanlig kombinasjon, men den må ha vokst på meg for jeg synes ikke det er noe uvanlig det heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...