Gå til innhold

Hva synes vi om navnet til den nye Prinsessen da?


Gjest Frigg

Ingrid Alexandra, bra navn for en kommende dronning?  

  1. 1. Ingrid Alexandra, bra navn for en kommende dronning?

    • Ja!
      56
    • Nja...
      13
    • Nei!
      1
    • NEI!!!
      6


Anbefalte innlegg

For å være helt ærlig... Jeg vet ikke helt altså.

Alexandra var vel i grunn greit, men Ingrid?

Selv om jeg nå risikerer å fornærme alle som heter Ingrid, tar jeg sjansen og sier at jeg synes det var litt... vel, kjedelig. Jada, jeg vet det er sikkert de som mener det er et alldeles fortreffelig navn, men det er jo et av de vanligste navnene nå for tiden.

Det er nå i grunnen bare min mening da. Og nå som det er overstått, hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes allerede en tråd om samme emne, kan vi ikke prøve og holde oss til en tråd pr. helt likt tema?

Ikke ment som kritikk til deg personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er en bra kombinasjon, jeg. Ingrid for tradisjon, som de bare er nødt til å ta høyde for. Og Alexandra for litt schwung og eleganse. Dessuten er det et fint takk til kong Olav, synes jeg.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått og "smakt" på navnet i hele dag...

Blir bare finere og finere jo lenger jeg "smaker" på det...

Flott navn, en prinsesse verdig... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kronprinsparet kunne ikke valgt et bedre navn, etter min mening. Personlig liker jeg navnet Ingrid veldig godt og hadde håpet at iallefall ett av navnene ble Ingrid.

Ingrid Alexandra er et flott navn til den nye prinsessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er et meget vakkert navn. Ingrid og Alexandra passer veldig godt sammen, mens Ingrid alene ikke hadde vært helt stas på en prinsesse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Ingrid er helt greit (litt kjedelig kanskje), og Alexandra synes jeg er fint. Men synes ikke de passer så godt sammen, det blir litt sånn "Berit Elisabeth" i mine ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes vel forsåvidt navnet var fint nok jeg. Ingrid ville kanskje vært litt kjedelig alene, men sammen med Alexandra synes jeg det får en mer kongelig "klang."

Synes forøvrig at Maud Alexandra hadde vært et dronning navn med sus over.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Synes forøvrig at Maud Alexandra hadde vært et dronning navn med sus over.

Enig. Det ville ha vært mye enklere, - jeg synes ikke Ingrid og Alexandra passer så godt sammen...

Tenk at det er 3 stykker i Norges land som heter Ingrid Alexandra... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes forøvrig at Maud Alexandra hadde vært et dronning navn med sus over.

det hadde en vært utrolig nydelig navn for en liten prinsesse!

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Synes det er en bra kombinasjon, jeg. Ingrid for tradisjon, som de bare er nødt til å ta høyde for. Og Alexandra for litt schwung og eleganse. Dessuten er det et fint takk til kong Olav, synes jeg.

Catzy

Enig!

Man skal jo heller ikke glemme at personlig smak hos foreldrene har avgjørende betydning (de fleste av oss slipper å forsvare navnevalgene på sine barn..).

Eneste som "skuffet" meg var at hun bare fikk to navn, trodde tronarvinger i allefall hadde 4 navn :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som "skuffet" meg var at hun bare fikk to navn' date=' trodde tronarvinger i allefall hadde 4 navn :wink:[/quote']

De sa på TV2 før offentliggjøringen at hun kunne få max. 3 navn. Dessuten er det ikke så vanlig i Norge at folk har mer enn to fornavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...