Girl 82 Skrevet 20. april 2012 #1 Skrevet 20. april 2012 Lurer på hvor lang tid folk flest bruker på å ta lappen? Mest vanlig med 2-3 mnd eller 4-5-6 mnd. . . .
Hecubaa Skrevet 20. april 2012 #2 Skrevet 20. april 2012 (endret) Det kommer helt an på hvor mye du har kjørt på forhånd, og hvor lett du tar ting Det er noen som ikke trenger mer enn et par timer med kjørelærer før teoriprøve og oppkjøring, og som derfor har lappen etter maks to måneder. Det er også noen som trenger mer tid, og som kanskje stryker på oppkjøring et par ganger og derfor bruker et år (noen sikkert mer også). Det er nok ganske store variasjoner! Endret 20. april 2012 av Hecubaa
NancyB. Skrevet 20. april 2012 #3 Skrevet 20. april 2012 Trur eg byrja med køyretimar i oktober eller november, og innan februar månad endte hadde eg lappen! Så fort eg hadde klart teorien blei eg meir prioritert enn dei som ikkje hadde den, og då gjekk det raskt, så brukte ikkje så lang tid. Hadde nesten ikkje øvelseskøyrd privat heller. Men det er nok store forskjellar på folk, tenker eg. Men her oppe er det iallefall vanleg at det går fort for folk som har teorien.
Gjesten Skrevet 20. april 2012 #4 Skrevet 20. april 2012 Jeg begynte i slutten av mars og tok lappen i slutten av juli. Hvor lang tid du bruker, kommer helt an på hvor mye du har kjørt før du begynner med timer og hvor mye du får øvelseskjørt utenom timene
Girl 82 Skrevet 20. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 20. april 2012 Jeg har første kjøretime på Onsdag ( har kjørt litt med samboer) Teoriprøven tok jeg i går, ble veldig overrasket og glad når jeg klarte det på første forsøk Jeg skal begynne å jobbe i August ( mammaperm) ... Og hååper jeg får lappen til da
LittleJ Skrevet 20. april 2012 #6 Skrevet 20. april 2012 Jeg hadde kun det obligatoriske (kjørt bil siden jeg rakk ned te pedalene). Husker ikke helt når jeg begynte, men snøen var borte fra bakken hvertfall! Og jeg var ferdig i slutten av april, en måned før jeg faktisk kunne ta lappen =P Trur det har en del å si på kjøreskolen også, noen kjøreskoler tar til seg altfor mange elever og da tar ting tid!
Gjest Frk.Franzen Skrevet 20. april 2012 #7 Skrevet 20. april 2012 (endret) Troor jeg bruke ca to mnd. Litt usikker, men tror jeg begynte i april. Det tok litt tid å vente på glattkjøringa, kartkjøringa og bykjøringa/langkjørina. Tok i alle fall lappen 8 juni, og da var det en eller to uker siden jeg var ferdig med timene. Edit: hadde øvelseskjørt minimalt før timene og lite mellom kjøretimene. Tror jeg brukte 13 dobbelttimer eller noe. Endret 20. april 2012 av Frk.Franzen 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #8 Skrevet 20. april 2012 Jeg hadde klart teorien på forhånd. Begynte å kjøre 9 mars, og hadde oppkjøring 20juli, bestod på første forsøk. Det var 2 måneder jeg nesten ikke hadde en eneste kjøretime pga stor pågang, så det ble mye dødtid imellomtiden liksom.
Perelandra Skrevet 20. april 2012 #9 Skrevet 20. april 2012 Huff, jeg brukte laaang tid! Begynte i oktober og tok ikke førerkortet før august året etter, men da hadde jeg hatt to lengre pauser, både på grunn av sykdom og sommerferie. Egentlig var jeg klar til å kjøre opp før sommerferien og hadde tatt teorieksamen i juni. Jeg har funksjonshemming som gjorde at jeg trengte lengre tid på å lære å kjøre, men etter at jeg først fikk førerkortet, har jeg ikke hatt noen uhell i det hele tatt. Kjørte opp i 1989, og har ikke så mye som hatt en liten bulk i bilen siden.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #10 Skrevet 20. april 2012 Huff, jeg brukte laaang tid! Begynte i oktober og tok ikke førerkortet før august året etter, men da hadde jeg hatt to lengre pauser, både på grunn av sykdom og sommerferie. Egentlig var jeg klar til å kjøre opp før sommerferien og hadde tatt teorieksamen i juni. Jeg har funksjonshemming som gjorde at jeg trengte lengre tid på å lære å kjøre, men etter at jeg først fikk førerkortet, har jeg ikke hatt noen uhell i det hele tatt. Kjørte opp i 1989, og har ikke så mye som hatt en liten bulk i bilen siden. OI! Jeg trodde du var i 20årene jeg! Off topic, men måtte bare si det. 1
Perelandra Skrevet 20. april 2012 #11 Skrevet 20. april 2012 OI! Jeg trodde du var i 20årene jeg! Off topic, men måtte bare si det. He he, jeg er et gammelt skinn på 41! Siden det er så lenge siden jeg kjørte opp teller kanskje ikke svaret mitt helt? Er forøvrig veldig glad jeg tok førerkortet som ung selv om jeg slet en del med det. Jeg tror det er mye mer tiltak å komme i gang i voksen alder. I tillegg er det lettere å øve inn refleksene som yngre.
Gjest Badabing Skrevet 22. april 2012 #12 Skrevet 22. april 2012 (endret) Jeg ønsket intensivkurs og fikk dette. Da tok jeg lappen på ca en måned, og på forhånd hadde jeg bare øvelseskjørt et par ganger. Mener å huske at det var bittelitt dyrere, men det var kjekt å kjøre så mye slik at man ikke glemte ting og en nødvendighet for meg som hadde fått meg en jobb hvor jeg trengte lappen. Endret 22. april 2012 av Badabing
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #13 Skrevet 25. juni 2012 Dersom jeg består morgendagens førerprøve blir det nøyaktig to måneder. Anonym poster: 5786453bbc880d48dd13581c560fea71
Gjest Uanonymbruker Skrevet 25. juni 2012 #14 Skrevet 25. juni 2012 Ca 3 år. Men de tre årene brukte jeg på å stå på venteliste da
Ryvre Skrevet 25. juni 2012 #15 Skrevet 25. juni 2012 Lurer på hvor lang tid folk flest bruker på å ta lappen? Mest vanlig med 2-3 mnd eller 4-5-6 mnd. . . . Vet ikke med alle andre, men jeg brukte ca 3 uker på lappen på bil. Mulig det blir lengre tid i dag for det et vel masse obligatorisk som må til nå samt kanskje litt lengre ventelister. Jeg tok lappen for ganske mange år siden
klumsa Skrevet 25. juni 2012 #16 Skrevet 25. juni 2012 Jeg brukte 6 måneder, men det var fordi jeg måtte vente en stund på glattkjøring og oppkjøring.
Anna Svingtrapp Skrevet 25. juni 2012 #18 Skrevet 25. juni 2012 (endret) Jeg begynte med kjøretimer i juni og kjørte opp i oktober, så fire mnd på meg. Hadde ikke øvelseskjørt mye før jeg begynte å ta kjøretimer, så med hensyn til det synes jeg egentlig at fire mnd var fort. Dette var i 2009. Endret 25. juni 2012 av Anna Svingtrapp
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #19 Skrevet 25. juni 2012 Begynte i januar/februar og kjørte opp i juni. Hadde kun kjørt 1-2 ganger på en parkeringsplass før jeg startet og øvelseskjørte ikke mens jeg tok kjøretimer (hadde ingen å kjøre med). Så alt jeg kjørte var med kjørelærer. Synes det var passe tid for meg, hadde behov for å bli vant til tanken (syntes det lenge var skummelt å kjøre bil). Anonym poster: 7b5c5de378429b29615d40573b57fd06
Mafalda Skrevet 26. juni 2012 #20 Skrevet 26. juni 2012 Huff, jeg brukte vanvittig med tid (og penger). Over et år. Teorien var kjempelett, det var kjøringa som var skremte vettet av meg. Hadde aldri sittet bak et ratt da jeg tok min første time, og var skitredd og overnervøs de første månedene. Er antagelig den eneste i Norge som har fått beskjed av sin kjørelærer om at 1) Du kjører altfor sakte (på glattkjøring)! 2) Ta deg en liten støyt vodka før hjemturen, du. Tror ikke tids- og pengebruken er representativ altså. Men kanskje representativt for uerfarne reddharer... (nå elsker jeg å kjøre bil, men det tok sin tid!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå