Gå til innhold

Beste måten å ta selvmord på?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ts, nå er det viktig at du prøver å roe deg ned. Pust dypt. Du er utslitt etter en lang dag med tårer og vonde og vanskelige tanker.

Har du noen du kan snakke med? Familie, venner? Jeg lover deg, de vil sette stor, stor pris på at du kontakter dem nå og prater med dem. At de ikke har sett deg slik før, gjør ingenting.

Forestill deg at det var en av de du bryr deg om som var i din situasjon nå - ville du at de skulle ringt deg?

Ring noen, nå. Hvis du ikke klarer det, ringer du en hjelpetelefon.

Du klarer å komme deg gjennom dette. Det finnes god hjelp å få! :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Gjest Nuppdupp
Skrevet

I swear by my life, and my love of it, that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for mine.

katten?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet at man må tenke fremover, se lyst på ting.

Men det virker så umulig akkurat nå, og det har det gjort i noen dager.

"Noen dager", hehe. Ta deg en tur ut og få deg litt frisk luft. En tur i skogen pleier å hjelpe til med å få klarnet hodet. Livet er til tider tungt, men noen dager depresjon er verdt å gå gjennom for å få oppleve alt det fine det har å by på.

Siden du stadig kommer tilbake til depresjonen er det tydelig at du gjør noe galt. Det handler ikke bare om denne ene personen du har sviktet(?). Hva tror du det kan være? Som sagt. Ta deg en tur ut og klarte tankene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts, nå er det viktig at du prøver å roe deg ned. Pust dypt. Du er utslitt etter en lang dag med tårer og vonde og vanskelige tanker.

Har du noen du kan snakke med? Familie, venner? Jeg lover deg, de vil sette stor, stor pris på at du kontakter dem nå og prater med dem. At de ikke har sett deg slik før, gjør ingenting.

Forestill deg at det var en av de du bryr deg om som var i din situasjon nå - ville du at de skulle ringt deg?

Ring noen, nå. Hvis du ikke klarer det, ringer du en hjelpetelefon.

Du klarer å komme deg gjennom dette. Det finnes god hjelp å få! :klemmer:

TS ber ikke om hjelp til å holde seg i live. Han ber om hjelp til å dø. Hold deg til topic.

• Liker 1
Skrevet

jeg har selv vært i din posisjon for en stund tilbake.

jeg syns det ble alt for egoistisk for tenkt på alle som sitter igjen. vil du virkelig gjøre de så vondt? selv om du tror de har det bedre uten deg, så har de virkelig ikke det! Bit tennene sammen og søk hjelp! det blir bedre :klemmer:

Gjest Nuppdupp
Skrevet

TS ber ikke om hjelp til å holde seg i live. Han ber om hjelp til å dø. Hold deg til topic.

:fy_fy:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:fy_fy:

Jeg vil kún ha enkle svar hvor det står en selvmordsløsning.

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg synes det er forkastelig å hjelpe noen til å dø. Når noen sitter med selvmordstanker så kan man forresten ikke vurdere hvorvidt det man sier kan påvirke dem i en eller annen retning, så jeg synes folk skal passe seg for å skrive sånt. Helsevesenet skal også fysisk møte folk for å vite deres tilstand sikkert, når de er i fare for å ta selvmord. Denne tråden minner meg på hvorfor selvmordstråder på et forum er en dårlig ide.

TS: Jeg tror ikke noe jeg sier kan få deg fra det, hvis du egentlig har bestemt deg. Men er du helt sikker? Jeg tror ikke det, siden du skriver en tråd om det. Kan du ringe noen som kan hjelpe deg?

AnonymBruker
Skrevet

Attentionwhore,

Hadde du virkelig ønsket å ts livet ditt så hadde du ikke skrevet en tråd på kg, du hadde googlet det.

Men hjelp trenger du, definitivt.

• Liker 1
Gjest notetur nomen
Skrevet

Unnskyld men, TS ber ikke om hjelp til å dø. TS ber om hjelp til å slippe å ha det vondt mer.

TS, jeg synes du skal ringe legevakten der du bor.

Denne tråden strider mot KG's regler fordi ingen har kan hjelpe på riktig måte. Derfor er tråden rapportert.

men det er veldig fint at du ba om hjelp. Oppsøk noen i det virkelige liv nå, som kan snakke med deg. For det du vil er å slippe å ha det så vondt. Å slippe å ha det så vondt er ikke det samme som at du må dø.

Det finnes andre løsninger og ingenting du har gjort av feil er så store at du skal dø på grunn av dem.

Sender deg masse kjærlighet i natten og håper du ringer noen.

Kirkens SOS: 815 33 300

:klemmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg synes det er forkastelig å hjelpe noen til å dø.

Det synes ikke jeg, dersom TS har god grunn til å ville dø.

Men nå vet jeg ikke om TS har dette, så derfor ønsker jeg ikke å hjelpe han.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld men, TS ber ikke om hjelp til å dø. TS ber om hjelp til å slippe å ha det vondt mer.

Les OP en gang til, du.

Jeg har det svært bra om dagen, og håper TS får oppleve det samme om ikke lenge. Men da må han ikke ta selvmord.

• Liker 1
Gjest notetur nomen
Skrevet

TS hvis du ringer legevakt, så er det måter de kan hjelpe deg videre som gjør at denne smerten du føler ikke blir like vond.

Det vil bli bedre, selv om alt er svart og fælt nå.

Ikke la den som gikk få ta ditt liv. Lev.

Det gjør vondt når man ikke kan få den man elsker, men det kommer en dag i morgen der smertene ikke er så vonde.

Og hvis du dør, tenk om du går glipp av at personen vil komme tilbake i livet ditt igjen? Tenk om du ga opp for tidlig, og personen ikke rakk å ombestemme seg før du var borte? Tenk om du kan leve og oppleve å bli elsket igjen?

Tenk om en dag, så er det vonde bak deg, og du opplever en ny kjærlighet?

Jeg vet du ikke ser det nå, men ikke kast bort den sjansen at ting kan forandre seg.

Kjære TS, ring noen som kan hjelpe deg så du får det bedre. Men ikke velg å dø fordi ting er så vonde i natt.

:hjerte:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det synes ikke jeg, dersom TS har god grunn til å ville dø.

Men nå vet jeg ikke om TS har dette, så derfor ønsker jeg ikke å hjelpe han.

Jeg synes det er rart at du mener du har forutsetning for å vurdere om et annet menneske skal leve eller dø, og det gjennom en brøkdel av info, uten å møte eller kjenne personen, og gjennom et skriftlig medie som eet forum. Hva du personlig mener er en god grunn, er irrelevant. Du ser vel selvmotsigelsen i at det er greit å skulle ta sitt eget liv om man mener man har grunn, samtidig som du mener at andre skal vurdere om denne grunnen er god. Skjerp deg. Du viser manglende forståelse på flere plan.

Gjest notetur nomen
Skrevet

Nei, det er ikke egoistisk, føler jeg er en eneste stor failure, og jeg har sviktet den viktigste personen i livet mitt, men også alle andre føler jeg begynner å gå lei av meg.

Vet ikke om dette er riktig emne å sette denne tråden på en gang, men det er vel akkurat som resten av feilene jeg gjør i livet.

Setter pris på seriøse svar. Takk.

Seriøst svar: Dette er depresjon som snakker. Ikke la depresjon ta fra deg sjansen til å få det bra igjen. Ikke gi depresjon den makten.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er rart at du mener du har forutsetning for å vurdere om et annet menneske skal leve eller dø, og det gjennom en brøkdel av info, uten å møte eller kjenne personen, og gjennom et skriftlig medie som eet forum.

Jeg mener jo ikke det, din kødd! Les hva jeg skrev en gang til!

• Liker 2
Gjest notetur nomen
Skrevet

Jeg mener jo ikke det, din kødd! Les hva jeg skrev en gang til!

Ord som "din kødd" hører ikke hjemme her.

Skru på intelligensen. Takk.

• Liker 2
Gjest notetur nomen
Skrevet

TS, der er fint hvis du kan fortelle oss om du fortsatt er i tråden, og hva du tenker?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kjære TS

Selvmordstanker tillates ikke på Kvinneguiden. Her inne kan man ikke vite hvem som har kompetanse til å hjelpe,

Vi oppfordrer alle med slike tanker til å ringe Mental Helse, telefonnummeret er 116 123. Telefonen er døgnåpen. Man kan også bruke internettsida http://www.sidetmedord.no/ Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av.

Lykke til.

Tråden stenges.

Sophie-Ann, mod

Endret av Sophie-Ann
  • Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...