Gå til innhold

Beste måten å ta selvmord på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke ute etter noen sympati eller noen ting, jeg vil bare dø. Jeg har gjort en stor feil, og føler livet mitt ikke er verdt å leve lenger, eller at jeg ikke har et liv i det hele tatt. Har mistet min viktigste person, og klarer ikke å få vedkommende tilbake, personen vil ikke snakke med meg, og det vil ikke jeg heller. Jeg hater meg selv, og blir kvalm av meg selv.

Jeg vil kún ha enkle svar hvor det står en selvmordsløsning.

Hvis det er noe som f.eks. heroinoverdose, kom gjerne med hvor jeg får tak i det.

Paracet og andre midler som det er uaktelt, ville ikke ha en smertefull død. Noe raskt, enkelt og smertefritt.

Nei, det er ikke egoistisk, føler jeg er en eneste stor failure, og jeg har sviktet den viktigste personen i livet mitt, men også alle andre føler jeg begynner å gå lei av meg.

Vet ikke om dette er riktig emne å sette denne tråden på en gang, men det er vel akkurat som resten av feilene jeg gjør i livet.

Setter pris på seriøse svar. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søk hjelp. Sender deg en klem og er glad for at du mest sannsynlig kommer til å skjønne at du trenger hjelp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller, aller fleste selvmordsforsøk kan potensielt gå galt (som i at du ikke dør men får en alvorlig skade av det). Unntaket er kanskje å skyte seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller, aller fleste selvmordsforsøk kan potensielt gå galt (som i at du ikke dør men får en alvorlig skade av det). Unntaket er kanskje å skyte seg selv.

Ja, ser etter en safe metode. Pistol har jeg ikke, og tror ikke jeg klarer å skaffe det heller.

-ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

jeg må si jeg blir provosert av deg. tenker du hvilket helvete du kommer til å dra dine nærmeste igjennom ved å ta selvmord?

problemer er til for å løses. og ikke på den måten du tror.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må si jeg blir provosert av deg. tenker du hvilket helvete du kommer til å dra dine nærmeste igjennom ved å ta selvmord?

problemer er til for å løses. og ikke på den måten du tror.

Har tenkt på det, men i det siste har jeg bare fått kjeft av min familie, mine venner er likegyldige, og føler at ja, de blir triste, men de kommer seg over det. Jeg fortjener ikke et liv med disse menneskene uansett, de er for gode for meg.

-ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg, TS. Selv om du føler deg langt nede, så finnes det lys i tunnelen, du ser det bare ikke akkurat nå.

Du trenger å søke hjelp nå!

Mental Helse hjelpetelefon 810 30 030

http://www.mentalhelse.no/

Stor :klemmer: til deg!!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Jesus Maria, get over yourself.

Du har gjort noen feil, du har ikke de beste vennene her og nå. Selg det du har og opplev verdenen. Hva har du å tape?

Når du allerede har bestemt deg for å ta ditt eget liv, hvorfor ikke bruke opp pengene du har og opplev litt først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje nådd bunnen, men det er fortsatt noe positivt i det - herifra kan det bare gå oppover!

Søk hjelp, vær så snill! Det finnes menneser rundt deg som bryr seg om deg og ønsker deg alt godt!

Når man er deprimert er det ikke din feil. Du er syk, men du kan fortsatt bli frisk for onde tanker. Jeg tipper det er mange ting du fortsatt ønsker å oppnå og oppleve i livet ditt. Dette er ting som fortsatt er mulig. Jeg har tro på deg og på at du kan være sterk og komme deg gjennom den tunge tiden! :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke egoistisk, sier du, som om det var en unnskyldning. Det er jo en helt feil tankegang. Hvis det ikke er egoistisk betyr det at det ikke er i din egeninteresse å ta selvmord. Så hva er vitsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må si jeg blir provosert av deg. tenker du hvilket helvete du kommer til å dra dine nærmeste igjennom ved å ta selvmord?

problemer er til for å løses. og ikke på den måten du tror.

Nuppdupp, du kjenner ikke TS og kjenner ikke til hans situasjon. Kanskje er selvmord rasjonelt for vedkommende, kanskje ikke. Hvis vedkommende har det helt jævlig er det galt å kreve at han skal leve kun for hans nærmeste.

Dog er det mulig at TS ser mørkere på situasjonen enn det er rasjonelt grunnlag for. Nå er ikke selvmordstanker lov her på forumet, men jeg skulle ønske at TS kunne fortelle litt mer om disse problemene som gjør at han vurderer å gjøre slutt på det eneste livet han noen gang vil få mulighet til å leve.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er syk

Selvmordstanker er faktisk veldig vanlig. Jeg synes vi skal holde oss for gode til å sykeliggjøre alt vi ikke forstår.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nuppdupp

Nuppdupp, du kjenner ikke TS og kjenner ikke til hans situasjon. Kanskje er selvmord rasjonelt for vedkommende, kanskje ikke. Hvis vedkommende har det helt jævlig er det galt å kreve at han skal leve kun for hans nærmeste.

Dog er det mulig at TS ser mørkere på situasjonen enn det er rasjonelt grunnlag for. Nå er ikke selvmordstanker lov her på forumet, men jeg skulle ønske at TS kunne fortelle litt mer om disse problemene som gjør at han vurderer å gjøre slutt på det eneste livet han noen gang vil få mulighet til å leve.

det sier du helt til noen venner av deg gjør det. men om du ikke vil at de nærmeste skal leve på grunn av det, så..

forresten ts, så vet du ikke om de kommer seg over det. uansett som jeg sa, så er problemer til for å løses. i familie tilgir man som regel veldig mye. bare noen små endringer kanskje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at man må tenke fremover, se lyst på ting.

Men det virker så umulig akkurat nå, og det har det gjort i noen dager. Jeg har vært deprimert før, og føler jeg alltid kommer tilbake. Har ikke noe livslyst, har grått i hele dag, sammenhengede, og jeg er så skuffet og sint på meg selv. Vil ikke si noe om situasjonen, redd for å bli gjenkjent siden jeg kjenner folk her på kg. Men kan si så mye at jeg har såret og skuffet det aller kjæreste i livet mitt, og jeg vet ikke om han vil tilgi meg noen gang.

Har fantastiske venner, men de har ikke sett at jeg har det slik som jeg har det.

Jeg har det virkelig vondt nå. Er ikke syk på noen måte, men jeg ser ingen grunn til å leve med meg selv lenger.

-ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde de samme tankene som deg for noen år tilbake. Så snart jeg hadde bestemt meg for å ta steget ut av livet, ble jeg veldig praktisk orientert - akkurat slik jeg oppfatter deg i innlegget ditt nå. Hva er raskeste, minst smertefulle og sikreste måten å dø på, spurte jeg meg selv.

Problemet var at når jeg begynte å undersøke metoder, viste det seg at det å ta selvmord er ikke så lett som man tror - praktisk sett. Omtrent uansett hvilken måte du gjør det på, er det en sjanse for at du overlever, men med store skader som hjerneskader, lammelser etc - og var det noe jeg ikke ville så var det å gjøre livet mitt verre enn det allerede var.

Til slutt innså jeg at jo, jeg ville dø, men jeg ville ikke risikere å måtte leve resten av livet i en sykeseng eller i en rullestol med store hjerneskader f.eks - og dermed bli fratatt muligheten å ta livet mitt på toppen av det hele. Risikoen var for stor.

Alternativet ble dermed å stå det ut, og se om jeg følte meg bedre når det hadde gått en tid - noe det gjorde. Jeg gjorde noen store endringer i livet mitt, og laget meg på en måte et helt nytt liv, vekk fra det som holdt meg nede. Nå elsker jeg livet mitt, og angrer ikke en dag på valget jeg tok.

Håper det beste for deg TS - uansett hvilket valg du tar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke lov å diskutere selvmord på kg. Du er rapportert. Les regler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

Vet at man må tenke fremover, se lyst på ting.

Men det virker så umulig akkurat nå, og det har det gjort i noen dager. Jeg har vært deprimert før, og føler jeg alltid kommer tilbake. Har ikke noe livslyst, har grått i hele dag, sammenhengede, og jeg er så skuffet og sint på meg selv. Vil ikke si noe om situasjonen, redd for å bli gjenkjent siden jeg kjenner folk her på kg. Men kan si så mye at jeg har såret og skuffet det aller kjæreste i livet mitt, og jeg vet ikke om han vil tilgi meg noen gang.

Har fantastiske venner, men de har ikke sett at jeg har det slik som jeg har det.

Jeg har det virkelig vondt nå. Er ikke syk på noen måte, men jeg ser ingen grunn til å leve med meg selv lenger.

-ts

hva med å oppsøke legen i morgen? eller seinere i dag. si det er akutt og få hastetime. gi det iallefall en sjanse. så forteller du hvordan du har det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke å hjelpe noen med å ta selvmord før jeg vet at vedkommende har en god grunn til å ta selvmord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sier du helt til noen venner av deg gjør det. men om du ikke vil at de nærmeste skal leve på grunn av det, så..

I swear by my life, and my love of it, that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for mine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...