AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #1 Skrevet 19. april 2012 Jeg begynte og feste og hadde aldri vært på fest før jeg var r 18/19 grunnet atjeg ikke hadde noen og feste med osv.. de fleste jeg vet om startet dad evar 12/13 så jeg bare lurer er det flere som begynte like sent, eller er det veldig uvanlig? også lurer jeg bare på en tin gtil.. angåede den rettsaken for 22 juni, er butikker sperret av i oslo sentrum? Takk
pantertante Skrevet 19. april 2012 #2 Skrevet 19. april 2012 (endret) Jeg trodde kanskje det var mer uvanlig å begynne å feste når man er 12. Men hva vet jeg. Endret 19. april 2012 av pantertante
yes2yes Skrevet 20. april 2012 #3 Skrevet 20. april 2012 Nei det er ikke uvanlig, i hvertfall ikke blant de jeg kjenner. Og med tanke på hva moderne festing ofte inneholder, er 12/13 åringer for små til å kunne lovlig gjøre noe som helst. I den alderen passer temabursdager med ulike leker og baking eller no ypperlig, vil jeg mene.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #5 Skrevet 20. april 2012 Tror det vanligste er rundt 15/16. Sånn ca. når man begynner å knulle.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #6 Skrevet 20. april 2012 Og med tanke på hva moderne festing ofte inneholder, er 12/13 åringer for små til å kunne lovlig gjøre noe som helst. I den alderen passer temabursdager med ulike leker og baking eller no ypperlig, vil jeg mene. Hehe, drøm søtt Kanskje i byene, men på bygda er det full fest med alt det innebærer fra tidlig i tenårene.
yes2yes Skrevet 20. april 2012 #7 Skrevet 20. april 2012 Hehe, drøm søtt Kanskje i byene, men på bygda er det full fest med alt det innebærer fra tidlig i tenårene. Jeg er fra bygda, og det faktum er ikke noe jeg har opplevd i min egen bygd. Forøvrig vet om slike forhold blant 12-åringene i nabobygda, og det er ikke en utvikling jeg verdsetter sånn uten videre. 1
LittleJ Skrevet 20. april 2012 #8 Skrevet 20. april 2012 Jeg er også fra bygda og jeg hadde fyllefest hjemme da jeg par måneder før jeg ble 13 i anledning venninna mi sin 13 årsdag =P Vi begynte å drekke ei stund før det, men er den festen som er den første jeg virkelig husker... Men var nok 11-12 år gammel når vi drakk Redbull og hjemmebrent fra tåteflaske mens vi satt og dampa!
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #9 Skrevet 20. april 2012 Jeg bodde litt på bygda og litt i byen. Vennene mine i byen begynte når de var 15/16 og noen holdt til og med ut helt til russetida. Vennene mine på bygda derimot fikk sprit og øl hjemmefra når de nådde 14-årsalderen, og de hadde såklart smakt det lenge før denne tid. Dette gjaldt selvfølgelig ikke alle, men det var sånn det var generelt. Venninna mi på bygda fikk en dunk hjemmebrent av bestefaren sin i konfirmasjonsgave o_O Jeg hadde det mye strengere og debuterte seinere. Har aldri vært særlig interessert i alkohol uansett.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #10 Skrevet 20. april 2012 Her i bygda jeg er ifra begynner de fleste i 15/16 år alderen, men selvfølgelig noen før og noen tidligere. Jeg begynte litt før jeg er 15. Vil bare understreke at jeg har ikke inntrykk av at ungdommen her har "tillatelse" fra foreldrene sine og at de får drikke hjemmefra...
Kassiopeia Skrevet 20. april 2012 #11 Skrevet 20. april 2012 Jeg er også fra bygda, og her er det vanlig at majoriteten av ungdommer begynner å feste i 13/14 års alderen. Selv begynte jeg ikke å drikke før jeg var 17 1/2 år, da jeg flyttet til en bygd i England. Der var ungdommer enda tidligere ute, og da var både alkohol og diverse narkotiske stoffer en vanlig konsumering på fester.
NancyB. Skrevet 20. april 2012 #12 Skrevet 20. april 2012 (endret) Eg er frå bygda og byrja vel så smått når eg gjekk i tiende (hugsar to festar + litt smådrikking med ei venninne (ikkje godkjend av mor, sjølvsagt)), men veit at dei er enda yngre no. Trur det har noko med klassa å gjer og kva dei er vande med i forhold til storesøsken, foreldre osv. Klassa mi var alltid snill, ingen som røykte ein gong, men veit at niendeklassingane no røyker og drikk om einannan. Systra mi (18) byrja ikkje før i fjor og kjærasten min byrja når han var 13, så det varierar veldig. Endret 20. april 2012 av NancyB.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå