hobbychef Skrevet 19. april 2012 #1 Skrevet 19. april 2012 Vi er 5 venner som har startet en liten mat-klubb.vi rullerer hvem vi er hos og verten står for innkjøp og planlegging, men alle er med på tilberedning av maten. Budsjettet pr. gang er 1000 kroner.Har noen der ute gode tips å komme med? Vi kjører forrett og hovedrett.Er selv en brukbar hobby-kokk,så bare vær kreative.
hobbychef Skrevet 20. april 2012 Forfatter #2 Skrevet 20. april 2012 Kanskje feil av meg å skrive dette med kreativitet, jeg er åpen for alle forslag, ikke føl at det må være noe vanskelig eller spesielt gourmet-aktig. Noen må jo ha noe å komme med
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #3 Skrevet 20. april 2012 Jeg tror vel heller problemet er at spørsmålet er for åpent. Det er lettere og morsommere å komme med forslag når det finnes et minimum av begrensninger. Hva laget du sist, feks? Og skal det være forrett og hovedrett, eller hovedrett og dessert?
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #4 Skrevet 20. april 2012 Jeg tror vel heller problemet er at spørsmålet er for åpent. Det er lettere og morsommere å komme med forslag når det finnes et minimum av begrensninger. Hva laget du sist, feks? Og skal det være forrett og hovedrett, eller hovedrett og dessert? ... nå så jeg at du skriver forrett og hovedrett, ja.
Brunhilde Skrevet 20. april 2012 #5 Skrevet 20. april 2012 Forrett: Grønnskjell,blåskjell og kamskjell i en lett hvitvinssaus med for eksempel asparges ved siden av. Hovedrett: Andebryst med appelsinsaus, ovnsstete amadinepoteter og sukkererter, babygulrøtter, rosenkål - det du liker best av grønnsaker. Alternativt: Forett: Brokkolisuppe med sprøstekt bacon. Hovedrett: Helstekt entrecote med hjemmelaget bernaise, pommes anna og gode grønnsaker.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #6 Skrevet 20. april 2012 Forrett: Asparges surret inn i skinke Forrett: Bruschetta m/tomat & basillikum Forrett: Melon og spekeskinke Hovedrett: Strimlet biff med asparges Hovedrett: Kylling med ovnsbakte poteter Hovedrett: Lam med grønnsaker og saus Desserter: Sjokoladefondant med bringebærcoulis Desserter: Creme brulé Desserter: Fruktsalat med krem
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #7 Skrevet 20. april 2012 Oi, nå så jeg ikke at det var en 2 retters! Så da trenger du ikke ta med desserten
LittleJ Skrevet 20. april 2012 #8 Skrevet 20. april 2012 Hvordan lager man asparges surra inn i skinke egentlig? Stekes de bare ell kokes først? =P
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #9 Skrevet 20. april 2012 Litt sesongpreget: - Spinat- og ricottagnocchi med brunet salviesmør og forvellede bondebønner. - Andebryst med rabarbra/portvinsssaus og røsti (jeg ville stekt røstiene i andefett, forresten).
hobbychef Skrevet 21. april 2012 Forfatter #10 Skrevet 21. april 2012 Jeg tror vel heller problemet er at spørsmålet er for åpent. Det er lettere og morsommere å komme med forslag når det finnes et minimum av begrensninger. Hva laget du sist, feks? Og skal det være forrett og hovedrett, eller hovedrett og dessert? Skjønner, er ny i dette forumet, men det var et bra tips.Takk.
hobbychef Skrevet 21. april 2012 Forfatter #11 Skrevet 21. april 2012 Forrett: Grønnskjell,blåskjell og kamskjell i en lett hvitvinssaus med for eksempel asparges ved siden av. Hovedrett: Andebryst med appelsinsaus, ovnsstete amadinepoteter og sukkererter, babygulrøtter, rosenkål - det du liker best av grønnsaker. Alternativt: Forett: Brokkolisuppe med sprøstekt bacon. Hovedrett: Helstekt entrecote med hjemmelaget bernaise, pommes anna og gode grønnsaker. nam-nam der var det noen flotte forslag...Du har tydeligvis sansen.Takk. 1
hobbychef Skrevet 21. april 2012 Forfatter #12 Skrevet 21. april 2012 Forrett: Asparges surret inn i skinke Forrett: Bruschetta m/tomat & basillikum Forrett: Melon og spekeskinke Hovedrett: Strimlet biff med asparges Hovedrett: Kylling med ovnsbakte poteter Hovedrett: Lam med grønnsaker og saus Desserter: Sjokoladefondant med bringebærcoulis Desserter: Creme brulé Desserter: Fruktsalat med krem Å,ja her var det flere gode meny-forslag.Takk skal du ha.
hobbychef Skrevet 21. april 2012 Forfatter #13 Skrevet 21. april 2012 Litt sesongpreget: - Spinat- og ricottagnocchi med brunet salviesmør og forvellede bondebønner. - Andebryst med rabarbra/portvinsssaus og røsti (jeg ville stekt røstiene i andefett, forresten). Nå får jeg vann i munnen, seriøst, dette hørtes fantastisk ut.Takk så mye.
hobbychef Skrevet 21. april 2012 Forfatter #14 Skrevet 21. april 2012 Oi, nå så jeg ikke at det var en 2 retters! Så da trenger du ikke ta med desserten Det går fint, dessuten der ramset du opp noen av mine personlige favoritter.Slurp, slurp.....
hobbychef Skrevet 21. april 2012 Forfatter #15 Skrevet 21. april 2012 Da vil jeg takke alle for bidrag.Jeg går for entrecote med bearnaise+rødvinssaus(begge hjemmelagde) og ovnsbakte mandelpoteter+smørstekt sopp,,løk,aspargestopper og fennikel.I tillegg litt blandingssalat med balsamico og fingersalt. Forrett blir ovnsstekte crostinis med litt forskjellig fyll på: -sopprøre -philadelphiaost med noen dråper trøffeolje og italiensk salami -hjemmelaget skagenrøre toppet med lodderogn -gåseleverpate toppet med ripsgele Da er det bare ca. 4 timer til folkene kommer, så jeg får starte forberedelsene.Men,som sagt, vi gjør det meste sammen, men jeg står for administreringen, stekingen og anretning. Vi skal kose oss og ha det gøy
Lykkelitenen Skrevet 21. april 2012 #16 Skrevet 21. april 2012 Det høres utrolig koslig ut, nesten så jeg må slenge ut det forslaget for mine venner
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå