Leo Skrevet 23. januar 2004 #61 Skrevet 23. januar 2004 Jeg kritiserer ingen! Er bare så lei av at det ikke er "lov" å være større en str. 42... Masse flotte damer som er større enn det... Bare for å gjøre det helt klart; "A-fasong" skrår utover fra skuldern (evt. fra under bysten) og nedover. Er som sagt bare litt lei av at man ikke kan være en vakker, sensuell kvinne hvis man har en midje som overstiger 70 cm... "A-fasongen" kler mange høye kvinner, men noen ganger har jeg lurt på om dette er noe folk har blit "lurt på" fordi de har født barn etc... Vi voksne kvinner har gjerne en "top belly" uavhengig av barnefødsler, vekt osv.
Tari Skrevet 23. januar 2004 #62 Skrevet 23. januar 2004 Jeg kritiserer ingen! Er bare så lei av at det ikke er "lov" å være større en str. 42... Masse flotte damer som er større enn det... Bare for å gjøre det helt klart; "A-fasong" skrår utover fra skuldern (evt. fra under bysten) og nedover. Er som sagt bare litt lei av at man ikke kan være en vakker' date=' sensuell kvinne hvis man har en midje som overstiger 70 cm... "A-fasongen" kler mange høye kvinner, men noen ganger har jeg lurt på om dette er noe folk har blit "lurt på" fordi de har født barn etc... Vi voksne kvinner har gjerne en "top belly" uavhengig av barnefødsler, vekt osv.[/quote'] Selvfølgelig kan man være vakker selv om man er større en str. 42, men jeg tror vi som er litt større ofte lar oss diktere av hva som er fint. Prøv og se sier jeg..Min kjole skrår ikke utover fra under bysten, men begynner svakt fra midjen...men, det står riktignok "narrow a-line skirt" så det kan jo ha noe å si
Leo Skrevet 23. januar 2004 #63 Skrevet 23. januar 2004 Savner den "holdingen" store, (Som regel svarte) jenter har i sørstatene, jeg... (Setter dog pris på om alle vi over 30, uansett vekt/høyde kutter ut minskskjørt som så vidt dekker "dalstroka innafor"...) For å videreformidle en kommentar fra Leonard; "Har stor forståelse for at de måtte eksportere Britney og George W. - De selger jo ikke her... (I sørstatene altså).
Tari Skrevet 23. januar 2004 #64 Skrevet 23. januar 2004 (Setter dog pris på om alle vi over 30, uansett vekt/høyde kutter ut minskskjørt som så vidt dekker "dalstroka innafor"...) Jo takk, jeg setter også pris på det!
Floda Skrevet 23. januar 2004 Forfatter #65 Skrevet 23. januar 2004 Det blir som jeg sier: Jeg kunne egentlig tenkt meg å få sydd en kjole, dersom jeg visste litt mer om hva jeg ønsket meg. Derfor titter jeg også litt rundt først. Da kunne jeg nemlig fått en kjole med utringning, min type erme og ikke minst: en kjole som fulgte kroppen min uten å sitte helt inntil! Det er nemlig drømmen. Jeg vet nå at jeg ser aller-allerstørst ut i "sekkeklær". På en god andreplass kommer klær som er for trange. Nessie: Jeg bor på Romerike, så jeg skal definitivt ta meg en tur til Kristins. Jeg har vært der før, da som ærlig venninne, men jeg ante ikke at slike steder hadde store størrelser på lager en gang. Jeg har rett og slett litt skrekken for å komme valsende og bare få rare blikk og kommentarer a la "Jeg tror ikke vi har kjoler i DIN størrelse her". :oops:
Jens Skrevet 23. januar 2004 #66 Skrevet 23. januar 2004 føler jeg må få forsvare meg litt her, siden dere driver å tar sitater fra mine innlegg HELT UT AV SAMMENHENGEN! :evil: Tråder begynner med att en jente selv kaller seg liten og overvektig!Huns spør deretter om hva vi syns er penest på små overvektige, og da svarer jeg att jeg personlig liker en ren stil uten slør og tiara!!!ÆRLIG TALT, dere spør, jeg svarer!Hvis dere er misfornøyd med hengende armer, TREN!
Floda Skrevet 23. januar 2004 Forfatter #67 Skrevet 23. januar 2004 Tren - eller skjul dem i flotte brudekjole-ermer. Fnis.
Tari Skrevet 23. januar 2004 #68 Skrevet 23. januar 2004 Tren - eller skjul dem i flotte brudekjole-ermer. Fnis.
Leo Skrevet 23. januar 2004 #69 Skrevet 23. januar 2004 Sinnsykt vanskelig å trene seg til spenstige valker... :D (De ville dessuten se merkelige ut når de spretter rundt) Fra spøk til alvor; Kristins er meget bra og ingen ser "skrått" på deg uansett! Det er en grunn til at denne brudesalongen, som begynte nærmest som "ei bu" på Lillestrøm, har opparbeidet seg et så vidt godt rykte!
Lullu Skrevet 23. januar 2004 #70 Skrevet 23. januar 2004 IKKE dra til Kristin's en lørdag. Det gjorde jeg, og var overhode ikke fornøyd med hjelpen. Så jeg har ingen anbefalinger for salongen. Men om du drar en dag da det er stille får du nok den hjelpen du trenger. Var selv meget fornøyd med Solgunns Boutique på Lillestrøm. Hun så på meg - og fant drømmekjolen med en gang. Og en slik kjole hadde jeg ikke i tankene en gang... Uansett - du finner nok den perfekte kjolen til slutt. Lykke til!
Leo Skrevet 23. januar 2004 #71 Skrevet 23. januar 2004 Jeg skal ikke ha flere brudekjoler, men Solgunns har masse lekkert! (Beklager at jeg glemte det i sted!) Må innrømme at jeg har vært innom for å prøve bare for moro skyld!
Snurre Skrevet 23. januar 2004 #72 Skrevet 23. januar 2004 Super holdning jenter blir litt sur på meg selv. Gikk faktisk i deppekassa da jeg måtte ha brudekjole i str. 12 (40), hadde håpet på 38, har faktisk vært som Tex sa "sur, sulten og passe i str". Er heller ikke så høy, bare 1. 60 og veier 61 kg, har litt vanskeligheter med å godta at jeg har gått opp 6 kg, men jeg orker liksom ikke å sulte meg ned heller. Føler meg smålig og teit når jeg leser deres innlegg. TUSEN TAKK FOR AT DERE SLO VIKRELIGHETEN LITT I HODE PÅ MEG
Floda Skrevet 23. januar 2004 Forfatter #73 Skrevet 23. januar 2004 Hvis du blir så lykkelig, kan jeg godt slå flere ganger, jeg. Seriøst: Man kan være like misfornøyd med 6 kilo ekstra som man kan med 60. Men det er også fullt mulig å være like fornøyd med begge deler. For meg er det livskvalitet som teller, og det å gifte meg skal være en del av det vanvittig gode livet jeg har fått. Å plutselig bli "en annen" for å komme inn i en perfekt kjole blir ikke aktuelt for meg. Snurre: Jeg er sikker på at mannen din synes du er helt, totalt perfekt!
monja Skrevet 23. januar 2004 #74 Skrevet 23. januar 2004 Jeg fikk sydd brudekjole i str 50, og var veldig fornøyd med det, for da fikk jeg akkurat det jeg ville ha. Men det kan være lurt å prøve litt først - finne et bilde av samme kjolen på internett eller i blader og levere bildet til den som skal sy. Kan være penger å spare på det, og du får din personlige lille puff.
Snurre Skrevet 23. januar 2004 #75 Skrevet 23. januar 2004 Hvis du blir så lykkelig, kan jeg godt slå flere ganger, jeg. Snurre: Jeg er sikker på at mannen din synes du er helt, totalt perfekt! Floda ! jeg elsker deg :D
Tari Skrevet 23. januar 2004 #76 Skrevet 23. januar 2004 Super holdning jenter blir litt sur på meg selv. Gikk faktisk i deppekassa da jeg måtte ha brudekjole i str. 12 (40), hadde håpet på 38, har faktisk vært som Tex sa "sur, sulten og passe i str". Er heller ikke så høy, bare 1. 60 og veier 61 kg, har litt vanskeligheter med å godta at jeg har gått opp 6 kg, men jeg orker liksom ikke å sulte meg ned heller. Føler meg smålig og teit når jeg leser deres innlegg. TUSEN TAKK FOR AT DERE SLO VIKRELIGHETEN LITT I HODE PÅ MEG Helt ærlig Snurre så tror jeg det kjennes likt ut for deg med dine 6 kilo for mye som for meg som gjerne skulle vært ihvertfall 15 kilo lettere..Men, vet du hva - vi skal gifte oss alle sammen, og det må jo bety at vi er ganske så flotte alle sammen!! Og ang. størrelse, så kan man ikke måle det etter hvilken brudekjolestørrelse man må ha, for der er det mye rart! Det jeg prøver å si er at du har ingen grunn til å føle deg teit!! Og, ikke sult deg for å gå ned de 6 kiloene - du er sikkert kjempefin :D
Floda Skrevet 23. januar 2004 Forfatter #77 Skrevet 23. januar 2004 monja: Hvem sydde kjolen din? Er det lov å be om å få se på bilde? Surre: Glad i deg også. :oops:
@shygirl@ Skrevet 23. januar 2004 #78 Skrevet 23. januar 2004 Jeg mener å huske at Monja og monjamannen har bilder fra bryllupet sitt liggende ute i galleriet. *sjekke* Joda, det stemte det... Øverst til høyre på denne siden finner du brudekjolegalleriet. Der går du inn på "brukernes egne bilder", "2003" og til sist inn på "August"... Der finner du bilder... Synes kjolen var utrolig lekker!
@shygirl@ Skrevet 23. januar 2004 #79 Skrevet 23. januar 2004 Glemte å få med at jeg synes å huske at det var Somaras som hadde sydd kjolen... Stemmer det, Monja.....?
Gjest MrsL Skrevet 24. januar 2004 #80 Skrevet 24. januar 2004 "Store" damer har også lov å være pene Jeg har en kjole i str. 48. Bruker normalt str. 46 og måtte altså opp en str. til brudekjolen. Min er hel med vertikale linjer, og med brede stropper over skuldrene. Jeg er 1.72 og veier 94 kilo. Jeg har stor byste (DD/E) og har svak v-formet utrigning på kjolen. Pynten på kjolen er kun ved utrigningen og litt bak, nedover ryggen. Det er A-form på kjolen. Stoffet er 2-lags, med noe ala silke underst og lett chiffon øverst (som ser ut som det bølger når jeg beveger meg). Jeg kjøpte den på VitaBella på Stjørdal og er kjempefornøyd med hvordan jeg ser ut i den. Så, vær fornøyd med dere selv jenter uansett størrelse og fasong!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå