Gå til innhold

Store bruder


Floda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tari: Presten skal lese det i kirken! Vi skal ha "From this moment on" som gjennomgangstema!

Hvis jeg tar den kjolen, kan jeg ikke ha de rosa rosene jeg hadde tenkt! Fordi det blir veldig tamt! Bør heller gå for burgunder/ dypere rød...Og jeg som har laget gjestebok allerede og trodde jeg hadde alt under kontroll :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanskelig, trykk url, sett et = tegn inne i klammen og lim inn linken etter tegnet (all teksten skal stå inne i klammen) skriv teksten du tenker på feks...her :D og trykk url igjen. Da slipper du de lange linkene....

Skjønte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tari: Presten skal lese det i kirken! Vi skal ha "From this moment on" som gjennomgangstema!

Hvis jeg tar den kjolen, kan jeg ikke ha de rosa rosene jeg hadde tenkt! Fordi det blir veldig tamt! Bør heller gå for burgunder/ dypere rød...Og jeg som har laget gjestebok allerede og trodde jeg hadde alt under kontroll :roll:

Ja, den skal han jo hos oss også, men syns det er så fint jeg da så jeg har brukt det til noe mer...From this moment on er veldig fin.

Ja, ja - da får du lage gjesteboken på nytt da :wink: ...Dyprøde roser er jo nydelig da, jeg er utrolig glad i grand prix-roser...Det kan jo passe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei Tari! Thanx! :D

Tex:

Her er sitatet fra Jens, jeg skrev litt feil i sta... Men her er ihvertfall det som ble skrevet:

Syns heller ikke slør og tiara er så fint på små overvektige personer.

Så sorry, ble litt galt det jeg skrev tidligere. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei Tari! Thanx! :D

Tex:

Her er sitatet fra Jens, jeg skrev litt feil i sta... Men her er ihvertfall det som ble skrevet:

Så sorry, ble litt galt det jeg skrev tidligere. :wink:

:lol: *knis* jeg må flire litt, små overvektige personer - det høres liksom så veeeldig lite ut og så veeeeldig overvektig...ser for meg en vannvittig stor alv eller noe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener dere at det er bedre for folk som er store, å bruke kjoler med chiffong-ermer ?

Jeg har nemlig hørt det motsatte i en brudesalong engang,- at det faktisk var lurt med kjoler som ikke hadde ermer, kun tykke stropper eller stroppeløse. At chiffong faktisk heller forstørret enn forminsket.

Men det er kanskje forskjellig oppfatning fra sted til sted ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dere at det er bedre for folk som er store, å bruke kjoler med chiffong-ermer ?

Jeg har nemlig hørt det motsatte i en brudesalong engang,- at det faktisk var lurt med kjoler som ikke hadde ermer, kun tykke stropper eller stroppeløse. At chiffong faktisk heller forstørret enn forminsket.

Men det er kanskje forskjellig oppfatning fra sted til sted ?

Tror rett og slett det er forskjellig fra person til person... :D Jeg har ganske store armer, men de er faste og henger ikke så da tror jeg at det er penere med stroppeløs kjole som jeg skal ha, enn ermer som fort blir trange på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overarmer som "henger". I tillegg har jeg stygge albuer.

Det er dette jeg ønsker å skjule. Om chiffon er svaret, eller om det blir andre ermer, det aner jeg ikke. Jeg tror man må prøve for å se + høre med ærlige venninner. ;)

Som Tari sier: Det har mer med formen på armene å gjøre enn med vekta. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overarmer som "henger". I tillegg har jeg stygge albuer.

Det er dette jeg ønsker å skjule. Om chiffon er svaret, eller om det blir andre ermer, det aner jeg ikke. Jeg tror man må prøve for å se + høre med ærlige venninner. ;)

Som Tari sier: Det har mer med formen på armene å gjøre enn med vekta. :D

Ærlige venninner er alfa omega!! Jeg hadde med søstrene mine hvor den ene er forlover og der fikk jeg høre det akkurat som det var!!

Stygge albuer?? Er dette noe som er inne i ditt hode Floda? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på kjolen din, Tari - den så nydelig ut!

Kunne godt tenkt meg en sånn når det er "min tur"...

Nå er det foreløpig på drømmestadiet :lol:

:)

For øvrig enig med dere begge : - )

Har bare sett eksempler tidligere på at det av og til heller faktisk forstørrer. Og det er jo litt kjedelig bare. Og det kan også fort bli trangt ja.

Det viktigste er som dere sier, å ta hensyn til fasong, og ikke nødvendigvis vekta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stygge albuer?? Er dette noe som er inne i ditt hode Floda? :D

I hodet mitt? Neiiii, altså, de sitter sånn halvveis mellom skuldrene og lillefingrene, liksom, der i leddet....

:blunke:

(Ja, jeg tror nok at det er MEST meg selv som ser det. Som med alle skavanker. Men det henger ekstra mye rett før albuen trekker alt inn igjen, og dessuten er jeg veldig plaget med stygg hud der. Denne vil jeg gjerne skjule.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hodet mitt? Neiiii, altså, de sitter sånn halvveis mellom skuldrene og lillefingrene, liksom, der i leddet....

:blunke:

(Ja, jeg tror nok at det er MEST meg selv som ser det. Som med alle skavanker. Men det henger ekstra mye rett før albuen trekker alt inn igjen, og dessuten er jeg veldig plaget med stygg hud der. Denne vil jeg gjerne skjule.)

Hmmm, mine er da absolutt i hodet :wink: ...er nok ofte man selv som ser det best, men da er det kanskje best å skjule det. For ellers blir man jo gal av å tenke på det! Men, den Alfred Angelo kjolen var jo veldig fin da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Bryllup" er jeg vanligvis ikke sååå interessert i, men nå kan jeg ikke dy meg...

Hvis man er såkalt "stor" (Selvfølgelig avhengig av høyde!), er det som regel flottere jo færre "kutt" man får. Å kutte rett over/under albuen er sjelden pent. Jeg er heller ikke så glad i "A-fasongen" som gjerne anbefales "store"! Den får folk til å virke mindre enn de er og den skjuler den midjen de fleste av oss har. (Med en litt flink sydame får alle midje...). De fleste som er "store" er velsignet med en flott byste. Jeg synes derfor at brudekjolen bør fremheve nettopp det! Det enkleste er å tenke vertikale linjer hele veien; V-ringning, laang bukett osv, høye heler osv...

Det er forskjell på Britney Spears og sensualitet vet dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bryllup" er jeg vanligvis ikke sååå interessert i, men nå kan jeg ikke dy meg...

Hvis man er såkalt "stor" (Selvfølgelig avhengig av høyde!), er det som regel flottere jo færre "kutt" man får. Å kutte rett over/under albuen er sjelden pent. Jeg er heller ikke så glad i "A-fasongen" som gjerne anbefales "store"! Den får folk til å virke mindre enn de er og den skjuler den midjen de fleste av oss har. (Med en litt flink sydame får alle midje...). De fleste som er "store" er velsignet med en flott byste. Jeg synes derfor at brudekjolen bør fremheve nettopp det! Det enkleste er å tenke vertikale linjer hele veien; V-ringning, laang bukett osv, høye heler osv...

Det er forskjell på Britney Spears og sensualitet vet dere!

Min kjole er a-formet og det hjelper min figur masse!! Skuler ikke midjen min da det går et bånd rundt midjen - ellers så kan jeg ikke si at jeg syns jeg har så mye midje...Etter fødsel ble det liksom mest hofter og mindre midje.. :blunke:

Men, det er jo forskjell på folk..Tror det er vanskelig å si hva som kler store mennesker for det er jo forskjeller her også, akkurat som det er forskjell blant tynne mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min kjole er a-formet og det hjelper min figur masse!! Skuler ikke midjen min da det går et bånd rundt midjen - ellers så kan jeg ikke si at jeg syns jeg har så mye midje...Etter fødsel ble det liksom mest hofter og mindre midje.. :blunke:

Men, det er jo forskjell på folk..Tror det er vanskelig å si hva som kler store mennesker for det er jo forskjeller her også, akkurat som det er forskjell blant tynne mennesker!

Selvfølgelig er det forskjell på folk og hva de kler! Synes bare det er SÅ feil at alle som bruker str. 44 el. større nødvendigvis er fete mennesker uten midje som MÅ skjule kroppen sin. (Min svigerinne f.eks. er en stor dame på 1.85 og 90 kg. Hun er IKKE overvektig, men selvfølgelig passer hun ikke i en normal 42 str.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kjolen jeg prøvde i går er det som blir kalt A fasong og den hjalp også min figur mye, jeg så slankere ut enn i kjoler med høyt liv og korsett liv!Og jeg har midje selvom jeg er stor...Derfor ble det finest til meg, korsett liv så jeg bare ennå større ut i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det forskjell på folk og hva de kler! Synes bare det er SÅ feil at alle som bruker str. 44 el. større nødvendigvis er fete mennesker uten midje som MÅ skjule kroppen sin. (Min svigerinne f.eks. er en stor dame på 1.85 og 90 kg. Hun er IKKE overvektig, men selvfølgelig passer hun ikke i en normal 42 str.).

Det er nok endel som føler det slik, min kjole er slik at den fremhever det som er pent på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor du bor Floda, men på Kristins brudesalong i Lillestrøm har de flere kjoler i stor størrelse.

Jeg bruker str 50/52 og de hadde flere som passet, og de hadde arm. Jeg fant min drømmekjole der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...