Gå til innhold

Store bruder

Floda

Anbefalte innlegg

Er det andre store bruder der ute? Jeg er både høy og omfangsrik ;) og lurer litt på hvor dere har funnet kjoler og hvilke løsninger dere andre har valgt i forhold til størrelsen deres.

Har alle vanlige butikker kjoler i store størrelser? Bør man si i fra at man kommer før man skal prøve så de kan lete dem fram fra støvete lager og bakrom? Blir det like billig å få noen til å sy? Er det dumt med den klassiske utover-formen på skjørtet - jeg ser liksom for meg at det er mer slankende og mindre brautende med en rettere kjole?

Som dere skjønner, jeg tenker en del for tiden. Har god tid å tenke på, da, men babler gjerne litt med andre som har mer enn nok å ta i om disse temaene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en titt på kjolegalleriet her på kvinneguiden, der er det en kolleksjon for litt større bruder kalt Alfred Angelo Woman. Kanskje du ser noe som inspirerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg definerer ikke akkurat 46 som stort, men det er nok mange som gjør det. Mange klesbutikker synes det er horribelt stort også... :roll:

Hva er stor størrelse da?? :roll:

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.....brudekjole i str 46 stort???? :roll: Niks og nei!! Gå heller opp til str 50 - 52 - 54 da snakker vi STORT!!

Blir provosert av selgere (og andre) som synes str 46 er stort!!!!! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.....Er det andre store bruder der ute? Jeg er både høy og omfangsrik .....

Du nevner ikke om du er stor "rund baut" men jeg tolker det dithen at du har stor byste (DD-cup f.eks?) og normal størrelse "under". Da kan du jo finne en kjole som kan legges ut oppe for plass til bysten.

Skjønt, det ALLER beste hadde vel vært at du fant deg en kjole med pent snitt som du kunne fått sydd. Jeg tror en kjole med klokkefasong kunne vært noe. Vil ikke anbefale en kjole i empire-stil f.eks da vil bysten din se DOBBELT så stor ut (og det var vel ikke helt planen? :wink: )

Kjolen bør også være i et "ledig" stoff (stoffet faller "tungt" men ikke er stivt i seg selv) Kjole med masse dilldall gjør også at du muligens vil se ut som en fromasje (og det er vel neppe pent) Kjole med ENKELT snitt er vel det peneste ?! :)

Og forresten - VELKOMMEN hit til bryllupsforumet på KG skal du være :D

Kanskje denne siden kan være til hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt og tittet på kjoler her en dag og kom over en kolleksjon som ble kalt Aurora. Der var ulike kjoler vist fram av store, flotte bruder - og man kunne derfor lettere se hva som ville passe oss som er litt mer omfangsrike enn "normalen". Der ble det også levert kjoler opp til størrelse 60!

Husker dessverre ikke hvilken nettside dette var, men skal vri hodet...

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar så langt!

Bare for å presisere: Jeg er tykk, og bruker ca str 50, ja. Selvsagt kan man håpe og tro at man skal slanke seg til et bryllup, men det er altså det OVER butikkstandard jeg omtaler som store størrelser. I tillegg er jeg en høy dame. Puppene er altså bare en del av problemet. ;)

Skal sjekke ut linker og tips nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vi er ganske like i kropp og størrelse, da! ;)

Jeg er ikke på kjolejakt, men har sett endel kjoler i min tid her inne. Tror jeg ville anbefale deg noen som har lange ermer - synes ofte at de store brudene klarer å kle bort mange av kiloene på kroppen, men så kommer det store overarmer som "ødelegger" inntrykket.

Litt klønete sagt, men jeg synes altså at det er penere å velge kjoler med lange ermer, feks i chiffon.

Lykke til - skal nok følge med på hva slags kjole du velger! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vi er ganske like i kropp og størrelse, da! ;)

Jeg er ikke på kjolejakt, men har sett endel kjoler i min tid her inne. Tror jeg ville anbefale deg noen som har lange armer - synes ofte at de store brudene klarer å kle bort mange av kiloene på kroppen, men så kommer det store overarmer som "ødelegger" inntrykket.

Litt klønete sagt, men jeg synes altså at det er penere å velge kjoler med lange armer, feks i chiffon.

Lykke til - skal nok følge med på hva slags kjole du velger! ;)

...det heter ermer :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt enig med deg Imari, det er ofte at en stor brud ser stor ut fordi hun ikke har ermer på kjolen sin....

Jeg syn det kan være pent med chiffongermer på store bruder, fordi chiffongen gjør at man får en veldig slankende effekt på armene.

Forøvrig syns jeg ikke man skal stresse så himla mye med å forsøke å bli så tynn til eget bryllup, ikke bare fordi man ble jo valgt av mannen slik man er osv, men fordi jeg tror det gjør noe med hodet på folk.

Heller tykk og mett og blid enn halvtykk, sulten og sur.....

Er sikker på at gubbene er enige :blunke:

Selv sliter jeg litt med å venne meg til min egen stroppeløse kjole, det er ikke bare str 50 damer som har komplekser.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig syns jeg ikke man skal stresse så himla mye med å forsøke å bli så tynn til eget bryllup, ikke bare fordi man ble jo valgt av mannen slik man er osv, men fordi jeg tror det gjør noe med hodet på folk.

Enig. Jeg har et litt ambivalent forhold til den derre brudeslankingen - på den ene siden har jeg full forståelse for at folk vil se bra ut på bildene. Men samtidig så er det jo sånn at alle som er i bryllupet kjenner deg og vet hvordan du ser ut - og er glad i deg sånn som du er....

Men tilbake til temaet: Ja til chiffon-ermer!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er en ganske stor nygift brud!

Jeg kjøpte kjolen min på Christiane Brudesalong og var kjempefornøyd med hjelpen jeg fikk der til å finne en kjole som passet meg. (uten ermer)

Jeg var også innom brudekjolen på Egertorget (Oslo), hvor jeg fikk beskjed om at de antageligvis ikke hadde kjole som ikke passet meg.

Skulle så gjerne vist dere bilder, men har ikke peil på hvordan jeg legger ut det.......

smilet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...