Gå til innhold

dugnad meg her og der...

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er helt greit med dugnadsarbeid for barnas fritidsaktiviteter, men jeg stiller ikke opp til dugnad i barnehage og skole (annet enn for innsamling til skoleturer som ikke er obligatoriske). Barnehager og skoler får så mye i offentlig støtte, så de får klare seg med inntektene sine.

Tror du har misforstått litt. De får faktisk ikke så forferdelig mye i offentlig støtte at det gjør noe.

Skrevet

Tror du har misforstått litt. De får faktisk ikke så forferdelig mye i offentlig støtte at det gjør noe.

Har ikke misforstått noe som helst. Jobber i kommunal sektor, og har barn både i skole og bhg. Poenget mitt er at dette er ikke foreldrene sin jobb, men kommunen sin. Og siden mange kommuner mangler penger er det et politikeransvar å bevilge mer penger. Det hjelper ikke at vi maler i god norsk dugnadsånd.

• Liker 1
Skrevet

Enig i at kommunen bør sørge for vedlikehold som maling osv..

På dugnaden kan det kostes, rakes, plante nye blomster, gjøre det hyggelig ute og evt.!vaske tripptrapp stoler på avdelingene, vaske leker..

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke fordra dugnader. Eneste gangene det har vært moro var da jeg drev med idrett i tenårene. Da var det vi som deltok på dugnader for å skaffe penger til klubben, ikke foreldrene ;) .

AnonymBruker
Skrevet

Hater dugnader. Spesielt hvis det forventes at man skal være sosial i tillegg. Jeg er enslig mor, og synes det er temmelig urettferdig at jeg skal stille opp like mye som par. De bytter som regel på. Ofte er det også forventet at man skal ha tilgang til stor bil, henger eller klare å løfte tungt. Da sender andre pappaene. Det er mye som kan være vanskelig for en enslig mor når det gjelder dugnad, spesielt hvis man sliter med å være sosial, og man heller ikke har besteforeldre som kan hjelpe. Og hvor gjør man av de små? Det er ikke alt det passer å ta med småsøsken på.

Alternativt må sønnen min avstå fra å spille fotball, noe han elsker. Vi synes det er kjempegøy å være med på kamper i nærområdet. Det er verre hvis det er langt unna, da vi ikke har bil. Da er det bare å krype til korset og be om å få sitte på med noen, noe som ofte er vanskelig siden vi da blir fire stk som må være med.

Som sagt, hater dugnader. (Og kamper langt unna)

AnonymBruker
Skrevet

Her i "gården" får vi faktisk bot på 500kr hvis vi ikke stiller opp på dugnaden! :hakeslepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...