Gå til innhold

dugnad meg her og der...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo nesten en fulldagsstilling alt man må stille opp på.......jeg er så lei!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Du får foreslå å betale for at noen gjør jobben for deg istedenfor da. Så slipper du.

AnonymBruker
Skrevet

jeg liker ikke dugnad.aldri likt det heller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke påstå at jeg liker dugnader, men jeg skjønner viktigheten av å stille opp på dem....

Men ja, det kan fort bli i overkant mange nå på våren!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er alle disse dugnadene da?

TS.

Om det er pga ungene er med på så mange aktiviteter så får man jo bare gi beskjed at det ikke er aktuelt med så mange.. (aktiviter altså..)

• Liker 1
Gjest Okusan
Skrevet

Kan ikke påstå at jeg liker dugnader, men jeg skjønner viktigheten av å stille opp på dem....

Enig.

På sitt beste kan dugnader være koselig, men vi har dugnader for vel'et, skolen (17.mai/julemesse), barnehagen, i tillegg til flere idrettslag. Klart det kan bli mye!

Men jeg ser jo at hvis mange nok ikke gidder, så det er bare å spytte i hanskene og plukke opp feiekosten. En ting er jo at det blir mer på de andre hvis vi ikke stiller, men jeg vil også lære ungene at det å stille opp på fellesdugnader er noe vi prioriterer (så klager jeg litt til gubben etter at barna er i seng :ler: )

• Liker 3
Skrevet

Helt enig med deg, jeg liker det ikke. MEN hvis alle tenkte sånn stiller ingen opp og da forfaller både nabolaget og skoleområdet. Så kan iallefall møte opp.

• Liker 1
Skrevet

Liker dugnader? Nei, langt i fra! Men stiller jeg opp på dem? Ja, selvfølgelig! Det ser jeg som min plikt, og jeg irriterer meg grønn over at de samme sniker seg unna hver gang!

• Liker 4
Skrevet

Dugnader er det kjedeligste jeg vet, men det er bare å brette opp ermene og sette i gang.

Hos oss er det også slik at det er de samme som stiller opp hvert år og de samme som sluntrer unna.

AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo litt feil å irritere seg og si at det er de samme som sluntrer unna da.....kan jo være mange grunner til at man ikke kan: turnusjobb,dårlig helse.....

• Liker 2
Gjest Okusan
Skrevet

Det blir jo litt feil å irritere seg og si at det er de samme som sluntrer unna da.....kan jo være mange grunner til at man ikke kan: turnusjobb,dårlig helse.....

"gidder ikke, har ikke tid, vi har det så travelt, jeg er sliten..."

Selvsagt kan det finnes gode grunner til at folk ikke stiller. Men jammen kan det finnes mange dårlige grunner også! ;)

Skrevet

Det er råkjedelig, men jeg stiller hvis jeg kan.

Skrevet

Dugnad kan jo også vere kjempesosialt og hyggeleg. Feks når nabolaget saman ryddar fellesarealet til bygda: sentrum, badestrend mm. Iallfall når arrangøren hugsar på å legge inn tid til felles pauser med prat, mat og drikke.

Skrevet

Det er greit nok sålenge arbeidet ikke er for hardt, og det ikke er dugnad for ofte. Tror mannen ble dritlei sist barnehagedugnad, han spadde opp grusbassengene under lekeapparatene.. sto i 2 timer i strekk og spadde og spadde tungt arbeid :gjeiper: Jeg malte, så synes det var helt greit. Ikke så hardt det.

Skrevet

i barnehagen vår er dugnaden veldig hyggelig. Den er lagt opp slik at det er sosialt og at vi gjør litt arbeid. Alle tar med egen grillmat, vi griller, barnehagen lager salat, potetsalat, står for saft, te og kaffe.

Veldig sosialt og hyggelig. Når vi drar hjem så er vi feridg jobbet og har spist i hyggelig selskap :)

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet (endret)

Kanskje du skal slutte å tilfredstille andre helle tiden og heller stille opp når det passer for deg? Syns det er en uting at foreldre skal stille opp på alt. Skaff deg litt baller og si nei i blandt. Øvelse gjør mester !

Jeg er helt ening med deg, det blir for mye. Det er en del folk der ute (foreldre, klassekontakter osv osv osv) som elsker å stille opp på alt mulig, som krever at andre skal minst ha like store fritidsproblemer som dem selv. Sett foten ned. Finn en gylden middelvei.

Endret av Coolaid
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er helt greit med dugnadsarbeid for barnas fritidsaktiviteter, men jeg stiller ikke opp til dugnad i barnehage og skole (annet enn for innsamling til skoleturer som ikke er obligatoriske). Barnehager og skoler får så mye i offentlig støtte, så de får klare seg med inntektene sine.

• Liker 3
Skrevet

Dugnad er vel og greit det, feks i idrettslag. Men at foreldre skal rydde/male ol i barnehage og skole blir skivebom spør du meg. Det er ikke vår oppgave, kommunene har ansvar før den type arbeid. Ville ikke falle meg inn å male barnehagen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater det. Og akkurat det at det er så sosialt er den verste delen ;) Tilfeldigvis har jeg oftest ikke kunnet komme pga turnusjobbing og et barn med spesielle behov som må tas hensyn til.

Skrevet

Jeg fikk ærlig talt litt sjokk da jeg så noen venners innkalling til å rydde lekeboden, male osv i barnehagen.... Etter mitt syn er dette en oppgave som er drifters ansvar som del av tilbudet de har.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...