Gå til innhold

Prute på pris...


Gjest Meg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I utgangspunktet, nei. Vanligvis forholder oppdrettere seg til standardpriser for rasen. Dersom hunden har en feil, så setter gjerne oppdretter selv ned prisen.

Hør med avlsrådet (eller noe sånt) for rasen og finn ut hva som er standardpris for rasen. Dersom hunden er dyrere, spør oppdretter hvorfor. Dersom oppdretter vil ha mer i kassa, så hadde jeg ikke kjøpt. Dersom det er en sjelden parring som er gjort, så hadde jeg betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er slik man "bare ikke gjør". Det er forferdelig dyrt å kjøpe rasehund nå for tiden, men prisene følger vel en standard så jeg tror ikke det tas så veldig positivt om man prøver å prutte. Derfor jeg antagelig kjøper en blandingshund neste gang :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo legge til at dersom noen hadde kommet til meg og prøvd å prute på valpeprisen, så hadde den personen blitt svartelistet rimelig fort. Den type mennesker er ikke jeg interessert i å selge til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo legge til at dersom noen hadde kommet til meg og prøvd å prute på valpeprisen' date=' så hadde den personen blitt svartelistet rimelig fort. Den type mennesker er ikke jeg interessert i å selge til![/quote']

Jeg er veldig enig...

Jeg hadde anbefalt denne kjøperen å gå til en annen oppdretter ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sexysadie

Som oftest så følger oppdretter sitt eget hode mht pris.

Det vil si valpen koster alt etter hvor premierte foreldredyrene er og etter hvor populær rasen er.....

Det er ikke alltid raseklubbens regler følges her.

Pr i dag så er det sjeldent man tjener noe på hundeoppdrett,det kan derfor aldrig bli noe erhverv men bare hobby.

Iallfall hvis du driver med store hunder, en kamerat av meg driver med Mops og han tjener litt på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...