Okapi Skrevet 19. april 2012 #1 Skrevet 19. april 2012 Har tatt denne diskusjonen med bekjente et par ganger, og de har stort sett vært enige med meg, men dessverre ( :gjeiper: ) er det forholdsvis få av dem som røyker selv, så det er mulig det blir litt lett for oss å mene det vi mener. Dere som røyker, når dere trasker gatelangs eller står på busstoppet, hva gjør dere med sneipene? Det virker som omtrent alle røykere jeg støter på bare slenger den fra seg på gata, der den får selvskap av hundre andre sneiper samt en og annen tyggis. Jeg synes egentlig dette er vanvittig frekt, og egentlig ganske sprøtt. Vi kaster da ikke annen søppel fra oss der vi står, så hvorfor er det liksom greit med sneiper? 6
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #2 Skrevet 19. april 2012 Kaster dem i ei søppelbøtte, er det ikke søppelbøtte i nærheten legger jeg den i røykpakken. Tyggiser svelger jeg bare.
Gjest kittycat Skrevet 19. april 2012 #3 Skrevet 19. april 2012 Kaster røyken fra meg, er vel bare blitt sånn siden alle andre gjør det. Kall det teit, men har aldri sett neon kaste det i et søppelspann. 1
Binta Ba Skrevet 19. april 2012 #4 Skrevet 19. april 2012 Tar ikke sjansen på å kaste i søpla, har tatt fyr hjemme, selv om jeg var 100% sikker på at siggen var ferdig. Skulle gjerne sett at de hadde slike "askebeger" enten PÅ flere søppelbøtter, eller flere rundt omkring. Men jeg kaster de heller ned i t-bane-sporet, enn på selve stasjonen, for å si det sånn.. 3
julegrana Skrevet 19. april 2012 #5 Skrevet 19. april 2012 Jeg hiver de bare fra meg, så fremt jeg ikke er på besøk hos noen. Da spør jeg etter askebeger eller kaster de i søppeldunken. Har egentlig aldri tenkt over det før, men grunnen til at jeg bare hiver de fra meg er vel at det ikke er søppeldunker i nærheten og at de i tillegg stinker helt for j* om jeg putter de tilbake i lomma. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #6 Skrevet 19. april 2012 Kaster det på bakken. Det forsvinner jo uansett så ser ikke problemet.
Captcha Skrevet 19. april 2012 #7 Skrevet 19. april 2012 Kapper av gloa med en fingerbevegelse, og putter sneipen i pakka om det ikke er søppelkasse i nærheten. Syns det er uforskammet å kaste fra seg søppel på bakken enten en har for uvane å røyke eller ei. 6
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #9 Skrevet 19. april 2012 Jeg hiver i søppeldunker der det er. Ja til søppeldunker med eget askebeger. 2
Okapi Skrevet 19. april 2012 Forfatter #10 Skrevet 19. april 2012 Husker da jeg bodde i Japan, var litt annerledes der. Nå vet jeg ikke hvordan det er med Sapporo (der jeg bodde mesteparten av tiden), men Tokyo hadde altså én offentlig søppeldunk per kvadratkilometer, og jeg så knapt en eneste sneip på gata.
Askael Skrevet 19. april 2012 #11 Skrevet 19. april 2012 Til dere som ikke kaster sneipen på bakken: TAKK! Skulle ønske flere var som dere. 5
Gjest Nuppdupp Skrevet 19. april 2012 #12 Skrevet 19. april 2012 Til dere som ikke kaster sneipen på bakken: TAKK! Skulle ønske flere var som dere. ?
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #13 Skrevet 19. april 2012 Prøver så langt jeg kan å ikke kaste sneipen på bakken, men det hender dessverre at jeg gjør det. Jeg putter aldri sneipen ned i pakka igjen for det er ikke noe vits i å gå rundt å stinke mer enn strengt nødvendig (selv jeg brekker meg nesten av lukta av gammel sneip lagret et sted). Hvis det da ikke er søppelbøtte eller askebeger i nærheten så går den på bakken.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #14 Skrevet 19. april 2012 Hiver den nok på bakken desverre... Unntatt hvis det fins askebeger eller hvis jeg er i en park eller på plen.
Gjest Raindrops Skrevet 19. april 2012 #15 Skrevet 19. april 2012 Det er ganske tett med søppelbøtter der jeg pleier å ferdes, så det går helt greit. Stumper den bare på siden og hiver den. Her om dagen ble jeg redd for å sette fyr på skolen, fordi jeg glemte å stumpe den før jeg heiv den i søpla. Jeg har blitt mye mer påpasselig :gjeiper: 1
Gjest NozMonster Skrevet 19. april 2012 #16 Skrevet 19. april 2012 Husker da jeg bodde i Japan, var litt annerledes der. Nå vet jeg ikke hvordan det er med Sapporo (der jeg bodde mesteparten av tiden), men Tokyo hadde altså én offentlig søppeldunk per kvadratkilometer, og jeg så knapt en eneste sneip på gata. men jeg tror ikke det hadde gjort nytta si her i norge uansett- jeg ser det hver eneste dag- folk som sitter på en benk å røyker mens de venter på bussen, gidder ikke reise seg opp å kaste sneipen i askebegeret som står omtrent 1 meter unna. neida, vi prøver heller å treffe askebegreret ved å kaste sneipen, og bommer mann og treffer utenfor, ja da får den bare ligge der selv kaster jeg sneipen i søppla eller askebegeret. jeg bare tar å "ruller på filteret" slik at de siste restene av tobakken faller ut, så da er de umulig at den tennes på nytt i søpla 1
Yme Skrevet 19. april 2012 #17 Skrevet 19. april 2012 Kaster det på bakken. Det forsvinner jo uansett så ser ikke problemet. Det er det som er så greit! Sånn er det med oppvaska, skittentøyet og alle lekene jeg har strødd utover også. Plutselig er det bare ryddig og vaska 3
CoffeeCup Skrevet 19. april 2012 #18 Skrevet 19. april 2012 (endret) http://www.enklereliv.no/productDetails.aspx?catId=0&pId=2991 Den bruker jeg! Genialt! Men jeg skjønner at mange bare kaster det på bakken. Jeg ville aldri kastet en sneip i en søppelbøtte. Man vet aldri hva som kan skje hvis det tar fyr. I andre land er de mye flinkere til å ha flere søppelbøtter stående rundt omkring, MED en egen plass til sneiper. Syns det skulle vært det i Norge også, det ville blitt mindre sneiper og mindre søppel i gatene. Men men, vi har jo alltids "Rusken". Endret 19. april 2012 av CoffeeCup 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #19 Skrevet 19. april 2012 Speider etter askebegre, men de havner fort på bakken i mangel på det. ALDRI i søppeldunker, det kan ta fyr, selv etter sigaretten er stumpet. Er jeg ute i naturen så kaster jeg aldri stumpene på bakken, for innerst inne ser jeg jo faktisk på det som forsøpling. At man kan kaste dem på fortau har bare blitt en slags vane.
OhSerendipity Skrevet 19. april 2012 #20 Skrevet 19. april 2012 Hver gang jeg ser noen kaste sneipen i søpla fra nå av, kommer jeg til å lure på om de har lest på KG 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå