Gå til innhold

bytte veileder i Nav-systemet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,er på aap og i arbeid med bistand, under Nav, men er under en annen attføringssted som Nav leier plasser hos. Føler at jeg har litt dårlig kommunikasjon med den veilederen jeg har, har samarbeidet med h*n en stund, og føler ikke at vi forstår hverandre eller kommer noe videre. Har gitt det en sjanse over tid nå føler jeg. Er det noen der ute som har vært i samme situasjon, kan man bytte veileder? Regner med at Nav da må søke på nytt eller noe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

noen? håper på svar da jeg er rimelig desperat etter å komme meg videre. Det må være flere som har byttet veiledere og hvordan gikk dere fram?

Skrevet

Det beste er nok om du snakker med saksbehandleren din hos nav ang dette.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. ja, det er det jeg har tenkt, men jeg kvier meg litt på en måte, vil ikke at det skal bli sure miner, siden jeg ikke har noen annen gyldig grunn enn at det ikke fungerer..Derfor lurer jeg også litt på om det er vanlig og andres erfaringer med dette..

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. ja, det er det jeg har tenkt, men jeg kvier meg litt på en måte, vil ikke at det skal bli sure miner, siden jeg ikke har noen annen gyldig grunn enn at det ikke fungerer..Derfor lurer jeg også litt på om det er vanlig og andres erfaringer med dette..

Jeg tenker at du først og fremt må snakke med veilederen i tiltaksbedriften om dette. Det kan være ting som er relevant for veien ut i jobb og som dere kan bruke positivt. Det kan være en god ide å ha et samarbeidsmøte mellom deg, bedriftsveilederen og NAV. Uansett kommer du ikke unna å ta dette opp med den det gjelder, på samme måte som du må forholde deg til slike ting i arbeidslivet. :)

AnonymBruker
Skrevet

Veilederen ved attføringsbedriften, mener du? Den veilederen tror jeg du er stuck med altså... Og hvis du bytter vil det vel bare skape dårlig stemning på arbeidsplassen, for du må jo fortsatt se og hilse på denne veilederen selv om du ikke får noe med ham/henne å gjøre. Tror det er best å bare prøve å late som ingenting... Jeg liker ikke min veileder heller, men det er den eneste de har ved den bedriften... :(

AnonymBruker
Skrevet

ikke på bedriften, har ikke kommet så langt at jeg er i en bedrift, men det er den veilederen som jobber i den attføringsbedrifen Nav gir oppdrag til, en slags attføringsbedrift som jobber eksternt ut mot ordinært arbeid. Jeg mener ikke at jeg skal gå "utenom" denne veilederen, men vil gjerne ta det opp med rette personen først:)

AnonymBruker
Skrevet

Det må da vel være i orden at du bytter hvis du føler at det er et hinder for deg i forhold til å komme ut i jobb? Eller er Nav restriktive på sånt kanskje, det håper jeg ikke men kan vel ha mine anelser...

Skrevet

Skjønner at du ikke vil virke vanskelig, men det er nå tross alt du som skal ha utbytte og nytte av dette samarbeidet, veilederen har jo jobben sin uansett og får bare en annen enn deg når du bytter. Det bør de være vant med og takle profesjonelt synes nå jeg

AnonymBruker
Skrevet

ikke på bedriften, har ikke kommet så langt at jeg er i en bedrift, men det er den veilederen som jobber i den attføringsbedrifen Nav gir oppdrag til, en slags attføringsbedrift som jobber eksternt ut mot ordinært arbeid. Jeg mener ikke at jeg skal gå "utenom" denne veilederen, men vil gjerne ta det opp med rette personen først:)

Slike veiledere er vant til slike problemstillinger og vil ikke ta det personlig, men vil heller være med på å finne ut av hva som kan endres. Du har jo begrenset tilgang på bistanden, så jeg ville tatt det opp så snart som mulig.

AnonymBruker
Skrevet

hva mener du med begrenset tilgang på bistanden, er det tidsmessig du mener? jeg har vært i ab før, og gikk over i annet tiltak, men er tilbake på ab nå og da fikk jeg beskjed om at tiltaket startes på nytt

AnonymBruker
Skrevet

hva mener du med begrenset tilgang på bistanden, er det tidsmessig du mener? jeg har vært i ab før, og gikk over i annet tiltak, men er tilbake på ab nå og da fikk jeg beskjed om at tiltaket startes på nytt

Tiltaket er begrenset i tid ja, og du kan miste det dersom det ikke utnyttes til det fulle. Dersom du samtidig mottar ytelse fra NAV, feks AAP, er den også tidsbegrenset.

AnonymBruker
Skrevet

miste hvis det ikke utnyttes til det fulle, ganske ullent hva som ligger i det- hvis man ikke oppfører seg som en marionette og gjør alt man blir fortalt så skal man straffes med å ikke få hjelp?skjønner ikke helt hvorfor du er så opptatt av å fortelle TS at skylden ligger hos h*n hvis dette ikke fungerer

Skrevet

Jeg har byttet veileder i attføringsbedriften og det gikk helt fint. Har det mye bedre med den nye også!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har byttet veileder i attføringsbedriften og det gikk helt fint. Har det mye bedre med den nye også!

hvordan gjorde du det?

Skrevet

hvordan gjorde du det?

Jeg sa bare fra til fastlegen min at jeg ikke ønket vedkommende som veileder, så tok legen min av seg resten he he..lykke til, blir ofte bedre av å bytte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...