Gå til innhold

Anbefale fysio?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er dert noen som kan anbefale en fysio i Asker/Bærum området som har erfaring med ME/CFS?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå heller til osteopat. Anbefaler OK-klinikken på Majorstuen.

Skrevet

Jeg er ufør så har ikke råd til å gå privat :(

Har du ME og god erfaring med osteopat altså?

AnonymBruker
Skrevet

Osteopatene lar deg ikke gå mer enn 4 timer uten at de og du ser at det har effekt.

Fysioterapeuter med offentlig avtale er dessverre helt ubrukelige, de gjør så lite de bare kan fordi de vet de får betalt uansett. En osteopat ser på hele kroppen og hvordan alt henger sammen. Jeg har en annen kronisk tilstand som ligner mye på ME og det blir aldri fysio på meg igjen.

Skrevet

Osteopatene lar deg ikke gå mer enn 4 timer uten at de og du ser at det har effekt.

Fysioterapeuter med offentlig avtale er dessverre helt ubrukelige, de gjør så lite de bare kan fordi de vet de får betalt uansett. En osteopat ser på hele kroppen og hvordan alt henger sammen. Jeg har en annen kronisk tilstand som ligner mye på ME og det blir aldri fysio på meg igjen.

Fysioterapeuter som jobber privat med avtale/driftstilskudd (=du får refusjon fra NAV om du har rekvisisjon fra lege) har som regel lange ventelister, og har du ikke effekt av behandlingen vil de ikke ha deg gående for å "tjene penger på deg". Da avslutter man heller behandling, forsøker noe annet eller henviser deg videre. Men fysioterapeuter er forskjellige, dersom du ikke har god erfaring med en eller to behøver ikke alle være slik eller behandle på samme måte. Synd du tydeligvis har dårlig erfaring. Håper TS finner en fysio som det fungerer greit med.

Jeg jobber på vestlandet så jeg kan dessverre ikke anbefale noen, følte bare for å nyansere litt. Det er aldri sånn at alle fysioterapeuter gjør det på den måten ang. behandlinstimer eller behandlingsmåte, det samme gjelder osteopater.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på vestlandet så jeg kan dessverre ikke anbefale noen, følte bare for å nyansere litt. Det er aldri sånn at alle fysioterapeuter gjør det på den måten ang. behandlinstimer eller behandlingsmåte, det samme gjelder osteopater.

Når det gjelder fysioterapeuter med off.avtale, så gjelder det samtlige jeg har vært borti (ca 5 stk i årenes løp). Man går der uten mål og mening og de gjør egentlig ingenting.

På OK-klinikken er ihvertfall ordningen at de ikke lar pasienter fortsette over 4 ganger dersom man ikke ser effekt av behandlingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...