belle_ Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Det har seg slik at den siste tiden(har vel alltid vært slik, men lagt ekstra merke til det nå i det siste) har det vært store debatter her på forumet om de politiske partiene, hvor generalisering virkelig har tatt av. Det har vært mye negativ kritikk til enkelte partier. Derfor blir jeg ganske nysgjerrig på hva majoriteten stemmer her inne på KG, så derfor spør jeg deg, hvilket politisk parti stemmer du? Begrunn gjerne hvorfor.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #2 Skrevet 18. april 2012 Hva er vitsen med en avstemning når man ikke kan være anonym (et grunnleggende demokratisk prinsipp)? I alle demokratiske land er avstemninger anonyme. Det er bare i DDR og Hviterussland er de er offentlige. 2
belle_ Skrevet 18. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2012 Mitt parti er ikke på listen. Beklager dette, tok kun de største partiene, som majoriteten stemmer på.
Vulpes Skrevet 18. april 2012 #5 Skrevet 18. april 2012 Faktisk litt usikker. Har ikke satt meg helt godt nok inn i alle partiene. Finnes det en nettside med objektiv og enkel innføring i hva hvert enkelt parti står for, spesielt satt mot hverandre/i sammenheng med hverandre?
belle_ Skrevet 18. april 2012 Forfatter #6 Skrevet 18. april 2012 Du kan sjekke hvert av partienes hjemmeside, ellers finnes det masse informasjon rundt om som aviser har skrevet i forbindelse med valgår o.l. Søk på google Denne tråden er forresten lagt på is, åpnet en ny hvor man kan avgi stemme anonymt siden det ble ønsket.
Gjest Badabing Skrevet 18. april 2012 #7 Skrevet 18. april 2012 Vi er noen tusen og vi blir større. Har mandater i de store byene også. Jeg ble litt fornærmet nå
Vulpes Skrevet 18. april 2012 #8 Skrevet 18. april 2012 Du kan sjekke hvert av partienes hjemmeside, ellers finnes det masse informasjon rundt om som aviser har skrevet i forbindelse med valgår o.l. Søk på google Denne tråden er forresten lagt på is, åpnet en ny hvor man kan avgi stemme anonymt siden det ble ønsket. Synes det ofte er litt intetsigende å lese inne på partienes hjemmeside. Mye av det som står er jo ganske likt. I hvert fall opplevde jeg det slik sist jeg sjekket. Føler at det først er når man ser hva de er uenige i at man får et bedre innsyn i hva partiene virkelig står for.
belle_ Skrevet 18. april 2012 Forfatter #9 Skrevet 18. april 2012 Vi er noen tusen og vi blir større. Har mandater i de store byene også. Jeg ble litt fornærmet nå Da beklager jeg så meget. Men dog blir jeg ganske nysgjerrig, hvilket parti er nå dette?
Gjest Badabing Skrevet 18. april 2012 #10 Skrevet 18. april 2012 Da beklager jeg så meget. Men dog blir jeg ganske nysgjerrig, hvilket parti er nå dette? http://no.m.wikipedia.org/wiki/Milj%C3%B8partiet_De_Gr%C3%B8nne 1
belle_ Skrevet 18. april 2012 Forfatter #11 Skrevet 18. april 2012 http://no.m.wikipedia.org/wiki/Milj%C3%B8partiet_De_Gr%C3%B8nne Interessant
Gjest Badabing Skrevet 18. april 2012 #12 Skrevet 18. april 2012 (endret) Interessant Ja, jeg synes det er trist når vi utelates. Vi var større enn Rødt ved sist måling, så jeg håper vi kommer inn ved neste valg, og jeg tror det er gode muligheter. Edit: Her er forresten siste poll med 99 som har stemt. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=643082&pid=10749254&st=80&#entry10749254 Endret 18. april 2012 av Badabing 1
Gjest NerdMedSverd Skrevet 19. april 2012 #13 Skrevet 19. april 2012 Tror det blir Venstre. Muligens MDG
Silfen Skrevet 19. april 2012 #14 Skrevet 19. april 2012 Jeg vet faktisk ikke. Alle er negative til en av mine kjernesaker, så det blir å velge mellom partier jeg ikke har lyst til å velge, uansett hva jeg gjør.
Gjest Nuppdupp Skrevet 19. april 2012 #15 Skrevet 19. april 2012 kjedelig valg. få med flere partier på undersøkelsen din! 1
belle_ Skrevet 19. april 2012 Forfatter #17 Skrevet 19. april 2012 kjedelig valg. få med flere partier på undersøkelsen din! nei siden det er disse flest stemmer på.
Gjest finurlig Skrevet 19. april 2012 #18 Skrevet 19. april 2012 nei siden det er disse flest stemmer på. Jeg skjønner tankegangen, men hvordan skal du kunne få et noenlunde realistisk resultat når du utelukker relevante variabler? 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #19 Skrevet 19. april 2012 Hva er vitsen med en avstemning når man ikke kan være anonym (et grunnleggende demokratisk prinsipp)? I alle demokratiske land er avstemninger anonyme. Det er bare i DDR og Hviterussland er de er offentlige. DDR??? Det sluttet å eksistere i 1990, dude! TD: Kunne ikke falle meg inn å stemme i en poll om noe sånt når den ikke er anonym.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #20 Skrevet 19. april 2012 Venstre: det eneste fornuftige valget! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå