Gå til innhold

Kosebamse med til syden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo.

Jeg skal til syden med barna, minste har fortsatt en kosebamse i senga som hun er svært knytta til.

Jeg klarer ikke å bestemme meg om vi skal ta den med eller ikke. Hva om den blir borte??? Hvordan skal vi frakte den best? I en koffert? Sekken i flyet? Eller ha den i handa hele reisen? Bør jeg legge også den i safen på hotellet på dag tid?

Eller skal den ligge trygt hjemme? Hva om hun ikke får sove uten den? I ukjent plass og seng enda? Hva da??

Høres kanskje latterlig ut, men de av dere som har barn med kosebamser o.l forstår nok at dette er ikke bare tull!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Annaires
Skrevet

Vi har alltid hatt med bamsen til Frøkna på ferie.

Har hatt den i håndbagasjen, og gjort en avtale om at på ferie bor den i sengen så den ikke blir borte.

• Liker 2
Skrevet

Tror du virkelig noen vil stjele en bamse?? (Mtp at du skriver om du skal legge den i safen..)

• Liker 3
Skrevet

med mindre bamsen er dekket i safirer og diamanter trenger du neppe legge den i safen.

• Liker 4
Skrevet

Jeg husker enda når jeg var i Portugal når jeg var 5-6 år (er nå 20) og hadde med meg bamsen min som jeg var kjempeglad i. Den lå i senga om dagen når vi var med bassenget, og en dag når vi kom opp igjen var bamsen borte. Sannsynligvis vaskedama som hadde tatt den med til sine unger eller hevet den i bosset. Er ikke noe annen forklaring dessverre... Så ja, jeg ville faktisk lagt den i safen når jeg ikke var i leiligheten, og hatt den trygt i håndbagasjen under reisen :)

• Liker 2
Skrevet

Er du seriøs...? Dette tror jeg er det rareste innlegget jeg har lest her inne, faktisk :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Kanskje best å ikke bekymre seg for at den blir borte, for da blir den som regel det.

Kosebamsen til sønnen min har vært på sydentur to ganger og 3 x flytur i tillegg. Vært gjennom sikkerhetskontrollen osv. lå på rommet på hotellene osv. vi hadde ikke problem med den, men min var jo avhengig av den at han passet på at den var tilstede og med hele tiden. Da var min 3 år gammel..

Gjest Makkalakkapakka
Skrevet

Herregud!!!!

Hvordan frakte en bamse??? Det er ikke et PIANO!!!

Låse inn i safe???

Hold dete heller hjemme med dørene låst så ikke bamsen blir borte.

• Liker 1
Skrevet

Hvis ungen din er så knyttet til kosebamsen at du vurderer å ha den i safen, så skjønner jeg ikke at du lurer på om du skal ta den med eller ei? Du skal selvfølgelig ta den med, sånn at barnet ditt kan ha den hos seg om natten i fremmed seng i fremmed land, også skal du inngå en avtale om at bamsen passer på rommet mens dere er ute på dagtid. Da kan bamsen ligge og hvile i kofferten, og hvis ikke må den bli igjen i norge. Så minsker du sjangsen for at den skal bli gjenglemt noe sted. Under reisen ligger den i kofferten, for det er der bamser har det best på reiser og på dagtid mens dere er ute og bader (forteller du barnet ditt).

Hvis bamsen blir borte, så blir det trist og leit, gråt og lite søvn den natta, men barnet ditt kommer garantert over det også uten varige mén. Så får vi håpe alt går bra med sydentur og bamsen. Lykke til ;)

• Liker 4
Skrevet

Har faktisk hørt om flere bamser som er blitt stjålet av vaskedama.. Opplevde selv at 2-3 klesplagg ble borte på hotellet da jeg var på språkreise, var der i 3 uker og hadde ikke oversikt over NÅR de ble borte, bare at de ble borte..

Jeg har lagt bamse og smokk i safe på hotellet ved flere anledninger, bare for å vite hvor de var til leggetid.. Barna finner gjerne frem sånt i tide og utide og slenger de fra seg der det passer.. :) så slipper man å lete i vogna, veska, under sengene, på badet, i skuffene, ute, inne, ved bassenget og på lekeplassen før barna kan legge seg :)

AnonymBruker
Skrevet

Hallo.

Jeg skal til syden med barna, minste har fortsatt en kosebamse i senga som hun er svært knytta til.

Jeg klarer ikke å bestemme meg om vi skal ta den med eller ikke. Hva om den blir borte??? Hvordan skal vi frakte den best? I en koffert? Sekken i flyet? Eller ha den i handa hele reisen? Bør jeg legge også den i safen på hotellet på dag tid?

Eller skal den ligge trygt hjemme? Hva om hun ikke får sove uten den? I ukjent plass og seng enda? Hva da??

Høres kanskje latterlig ut, men de av dere som har barn med kosebamser o.l forstår nok at dette er ikke bare tull!!

Jeg hadde en kosepingvin. Jeg glemte den dessverre på Kielfergen for 20 år siden.

Gjest notetur nomen
Skrevet (endret)

Hallo.

Ta med bamsen. Bare ikke putt noe inni den...

Legg den i kofferten så blir den ikke vekke. Både på tur ned og opp, og når dere er ute av rommet.

Hvis du setter på den en merkelapp med telefonnummer, mailadresse og lover å gi finnerlønn , så ringer de hvis den blir mistet. Skriv på spansk og engelsk og ikke glem retningskode til Norge +0047 og adressen til hotellet dere bor på.

:)

Edit: Det må være en skikklig lapp altså, med opplysninger om hvor elsket den er, som gjør at det blir fristende å finne dere og levere bamsen tilbake.

Vi har pleid at bamse har et halsbånd på seg med et nusselig bilde av eieren i passe liten størrelse, som vi skriver opplysningene bak på, og laminerer, tar hull med hullemaskin og trer innpå båndet. Så sier vi at nå har bamse fått reiseforsikringen sin.

"Redda Joppe! Død eller levande!"

Endret av notetur nomen
  • Liker 1
Gjest notetur nomen
Skrevet

Jeg hadde en kosepingvin. Jeg glemte den dessverre på Kielfergen for 20 år siden.

:tristbla:

:klemmer:

Skrevet

Jentunger her i huset er 13, hun har enda med seg favorittbamsen sin på tur. Den har vært på besøk i ganske mange land uten å bli borte. Den har holdt på å bli gjenglemt noen ganger, men har alltid kommet til rette. Så får vi se om den får være med til Dana cup i sommer :fnise:

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Du har rett i at dette høres latterlig ut. Utrolighvor mye problemer en kosebamse kan skape. Legge den i dagen på dagtid? Høres ut som du snakker om en million dollar her! :fnise:

Skrevet

Jeg ville tatt med bamsen, men gitt klar beskjed til barnet om at den bor i sengen sammen med barnet om natten, og ellers i kofferten/skapet/safen.

Broren min mistet bamsen sin på en ferge da han var 7-8 år, og han gråt og savnet den leeenge etterpå. Nå er han voksen, men får fortsatt et sårt uttrykk i ansiktet når dette temaet kommer opp.

Så pass godt på bamsen!! Bedre at barnet er misfornøyd med å ikke få ha den på fly-/fergeturen enn at den blir borte.

• Liker 1
Skrevet

"Redda Joppe! Død eller levande!"

:skratte:

Skrevet

Min er tolv og ufraskillelig fra sitt kosedyr som har blitt borte mange ganger men alltid kommet tilbake etter en tid. På sist sydenreise investerte jeg i kattebånd med en pung på til informasjon om hvor man evnt kunne sende dette dyret hjem igjen. Dyret var med i håndbagasjen selvsagt. Hva med å få puste og få kikke ut av flyvinduet???

Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet (endret)

Jeg har en dukke enda, som jeg var utrolig glad i da jeg var liten og enda er. Hun var med overalt, også til syden.

Jeg ville låst bamsen inn i safen eller lagt den på et annet trygt sted når dere er ute, f. eks inni et håndkle i en av bagene deres.

Det har i vært fall gått fint med oss hver gang! :)

edit; skrivefeil

Endret av Dreamdrops
Skrevet

Takk for gode svar og erfaringer!! Hvis vi tar den med så blir det i håndbaggagen MIN, og brukes bare om natta! Og settes i koffert på dag tid!!

Ja jeg trur noen vaskedamer kan ta sånne ting, det får vi jo lest her også!! Venninna mi var på kiel ferga med barna, bamsen lå i senga, senga ble redd opp, bamsen va borte. Hun etterlyste den men de fant den ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...