Gjest Vodka Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 i 2012, hvorfor driver folk å røyker fremdeles? Det er jo så idiotisk. Det eneste man får ut av det er en liten rus(?), også får man dårligere helse og mindre penger å rutte med + det stinker, man får gule tenner og det plager folk med astma o.l. 11
Silfen Skrevet 18. april 2012 #2 Skrevet 18. april 2012 Jeg kan skjønne at folk ikke klarer å slutte. Men å begynne? Iallfall om de er over fjortisalderen. 3
Yme Skrevet 18. april 2012 #3 Skrevet 18. april 2012 Et bedre spørsmål er jo hvorfor det er lov å lage industri av å skade og drepe folk. 17
Gjest Vodka Skrevet 18. april 2012 #5 Skrevet 18. april 2012 Et bedre spørsmål er jo hvorfor det er lov å lage industri av å skade og drepe folk. Ja, det lurer jeg også på. 1
Katniss Skrevet 18. april 2012 #6 Skrevet 18. april 2012 Hvorfor røyker folk? Hvorfor spiser folk på seg fedme? Hvorfor tar folk amfetamin? Hvorfor drikker folk seg ihjel? Røyking er en avhengighet på linje med andre addictions. 6
Gjest Vodka Skrevet 18. april 2012 #7 Skrevet 18. april 2012 Hvorfor bryr du deg? Fordi jeg synes røyk er så ekkelt. På skolen min står det alltid noen og røyker rett ved inngangen, og jeg må holde pusten når jeg går forbi dem. Hvis folk vil røyke i sitt eget hjem kan de gjør det for min del, men når de står ute og røyker blir jeg irritert. De plager oss som ikke vil ha røyk i lungene våre. 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #8 Skrevet 18. april 2012 Et bedre spørsmål er jo hvorfor det er lov å lage industri av å skade og drepe folk. Folk må da greie å ta egne valg og ta vare på seg selv. Staten kan ikke være barnevakt for alle! 6
Gjest Anon Skrevet 18. april 2012 #9 Skrevet 18. april 2012 Fordi jeg vil, og fordi jeg liker å røyke. 12
Gjest Vodka Skrevet 18. april 2012 #10 Skrevet 18. april 2012 Hvorfor røyker folk? Hvorfor spiser folk på seg fedme? Hvorfor tar folk amfetamin? Hvorfor drikker folk seg ihjel? Røyking er en avhengighet på linje med andre addictions. Men det plager ANDRE FOLK. Og at folk lar seg bli ekstremt overvektige skjønner jeg heller ikke, men det får de gjøre som de vil, for det plager ikke meg, så lenge det ikke er noen i familien eller andre jeg er glad i.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #11 Skrevet 18. april 2012 Du er ikke kul visst du ikke røyker. Derfor! 1
Gjest Vodka Skrevet 18. april 2012 #12 Skrevet 18. april 2012 Det er greit at dere røyker, men må dere gjøre det rundt folk dere ikke kjenner? Det er ikke greit for alle å trekke inn røyk i tide og utide. 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #13 Skrevet 18. april 2012 Må du gå akkuratt der folk står og røyker? vi har blitt jaget fra, innerøyking og røyking utenfor de fleste innganger. samt at vi henges ut på butikken hvergang vi går for og kjøpe oss en pakke med lungekreft. Må folk kjøre bil? jeg har problemer med stanken av eksos kjønner du.... 11
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #14 Skrevet 18. april 2012 Men det plager ANDRE FOLK. Og at folk lar seg bli ekstremt overvektige skjønner jeg heller ikke, men det får de gjøre som de vil, for det plager ikke meg, så lenge det ikke er noen i familien eller andre jeg er glad i. Ærlig talt!! 3
Gjest Anon Skrevet 18. april 2012 #15 Skrevet 18. april 2012 (endret) Jeg røyker der det er lov å røyke, og hvis noen har et problem med det så si ifra! Jeg flytter meg gjerne hvis jeg står med noen som har et problem med at jeg røyker, med de må jo si ifra! Endret 18. april 2012 av Anon 1
Gjest Vodka Skrevet 18. april 2012 #16 Skrevet 18. april 2012 Må du gå akkuratt der folk står og røyker? vi har blitt jaget fra, innerøyking og røyking utenfor de fleste innganger. samt at vi henges ut på butikken hvergang vi går for og kjøpe oss en pakke med lungekreft. Må folk kjøre bil? jeg har problemer med stanken av eksos kjønner du.... Jeg kan ikke slutte å gå på skolen fordi noen alltid skal stå ved inngangen og røyke, nei. Still dere lengre unna hvertfall. Stanken av eksos er ikke akkurat like sterk som stanken av røyk. Hvordan skulle verden vært uten biler? Sikkert mye renere og finere, men hvordan skal man komme seg til steder da? Men synes folk kan begrense bil-bruken sin uansett, det går fint an å gå eller sykle steder for friske mennesker. 1
Bullet Skrevet 18. april 2012 #17 Skrevet 18. april 2012 Du er ikke kul visst du ikke røyker. Derfor! Det der var en utrolig barnslig grunn. Det der er slikt som 14-åringer sier. Selv røyker jeg fordi jeg er nikotinavhengig og fordi jeg liker det. Snuser for det meste, men i ny og ne kjøper jeg meg en 20-pakning med sigaretter bare for kosen sin skyld. Må legge til at det finnes titusenvis av ting som er mer idiotisk enn røyking. Jeg røyker sjeldent foran mennesker jeg ikke kjenner, for eksempel om en person kommer bort for å ta en prat mens jeg står utenfor butikken og røyker stumper jeg den gjerne om personen selv ikke røyker. Jeg røyker heller ikke på skolen, ettersom ingen i klassen min røyker og jeg ønsker ikke drive å spre en kvalmende røyklukt i klasserommet. Røyker heller ikke foran små barn eller mine foreldre av ren respekt. Jeg må ærlig innrømme at det bryr meg midt i ræva at røyk er helseskadelig. Det er mye annet som er helseskadelig. Alt for mye sukker og fett er helseskadelig, eksos er helseskadelig (og likevel kjører mennesker bil?), UV-stråler er helseskadelig (og man går jo i sola?), alt er til dags dato helseskadelig. Og "kreftpinnene" som folk fint kaller dem er ikke akkurat så mye verre enn alkohol og narkotiske stoffer. Så vær så snill og legg av med "slutt å røyk" pratet... De som røyker, røyker om de vil... Dessuten tar de aller fleste hensyn til de som ikke røyker - om man ikke gjør det bør man selvfølgelig gjøre det. Tviler forresten at det finnes mennesker som blåser røyk rett i trynet på en med astma da. :gjeiper: Og personer som står ute i frisk luft å røyker mener jo ingen skade? 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #18 Skrevet 18. april 2012 Ironi: Et ukjent ord hos kvinneguiden. 5
Gjest Vodka Skrevet 18. april 2012 #19 Skrevet 18. april 2012 Jeg er ikke helt komfortabel med å skulle si i fra til enhver som står der og røyker. Synes de kan skjønne det selv, at ikke alle har lyst til å være nødt til å gå forbi en sky av røyk hver gang man skal inn eller ut av skolen. Men kanskje jeg sier fra neste gang, hvordan gjør jeg det uten at de blir sure på meg da? 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #20 Skrevet 18. april 2012 selv om vi ser ut som ånden som kommer ut av den magiske lampen bak røykskyen vår er vi ikke tankelesere eller oppfyller dine ønsker! Så enten får du si noe eller så får du leve med problemet. Og jeg lurer på hvor sakte du går visst det plager deg og gå FORBI noen som røyker... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå